Hej alla glada!
Jag är i precis samma läge som Steffe666. Jag är ganska ny på det här med vinyl men har ett gediget intresse.
Jag var exakt precis nyss nere på HIFIklubbeb och tittade på "Denon DP300F" och kan inte mer än instämma med stellan_artois om att det är mest (Läs: nästan bara) plast

Jag tycker det är ynkligt att de för de pengarna inte lyckas ge bättre kvalitetsintryck än en leksak för ett par hundralappar... Men fin att se på det är den... Jag gav den faktiskt inte ens chansen att visa vad den gick för ljudmässigt, luften hade liksom redan gått ur den...
För ett par veckor sedan hade jag hemma en Reloop RP-2000 mkIII. Snygg var den (Matchade min yamaha receiver perfekt) men mycket mer än så var det inte, så den fick åka postbil igen... (Passar på att be om ursäkt för mitt uselt uppdaterade galleri)
Frågan kvarstår alltså, vad ska man välja?
Mitt minimikrav är automatisk avstängning då jag är en notorisk Soffsomnare

Det hade även varit en klar fördel med elektronisk varvtalsreglering (33/45).
Jag är även ganska kräsen med hur det låter (har dock inte råd att leva ut audiofili) och det är väl "kanske" egentligen det viktigaste.
Begagnat är ju inget hinder i sej, men jag tycker att utbudet är dåligt och priserna har knaprat lite mycket ryss5or tycker jag. man hittar inget som fungerar under ~500kr, på det tillkommer dyr frakt och för det mesta ny pickup + eventuella överaskningar, då är man nästan uppe i 1500:- . Oftast är det även repigt och tråkigt både här och där och inga 2års garanti har man. Jag har i alla fall letat i ungefär två månader nu utan napp
Mitt ideal hamnar nog ganska nära den här:
Men det blir för mycket pengar tyvärr, jag ligger nog lika i buget med Steffe...
Har även funderat på den här:
Men hur bra är den egentligen?
Samma sak med den här:
Är den något att ha, är det någon skillnad på "Guld"-varianten utom utséende?
Hade Debut III E haft inbyggd speedbox hade den varit självklar, men nu tvekar jag...
Jag undrar också hur stort lyft det blir med en separat RIAA, jämfört med RX-V661'ans inbyggda, i den här prisklassen vi talar om...
Har väl hoppats på ett supertips, men sådana är det ju ont i världen så ett bra tips får väl duga

Eller Är det kanske någon som vill sälja av en gamal trotjänare i bättre bruksskick?
Ha en grym Onsdag!