Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Varför så stor skillnad på pris?

3 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 21 April 2008 - 09:23

Unregistered9f9cb5e3
  • Unregistered9f9cb5e3
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Hej!

Håller på och letar efter en coax-kabel som ska kopplas mellan DVD och förstärkare.

Hittade en Belkin 0.9m för 100:- medans jag hittade en från Monster som kostar 1195:-
Jag har förstått att Monster är ett väldigt bra märke, men Belkin är väl inte fy skam heller?
Varför är det så stor skillnad och den stora frågan, märker jag nån skillnad?

Har försökt läst mig till om jag ska köra optiskt istället, men den tråden liknade mest storm i sandlåda...

Jag är nybörjare ang. hembio-system, så är frågan dum så har ni förklaringen!? :)

edit: hittade lite fler trådar om detta...ska ögna genom dom. Men svara gärna ändå!

Redigerat av Unregistered9f9cb5e3, 21 April 2008 - 11:21.

Postad 26 April 2008 - 16:05

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

• 2484 inlägg
  • 0
Jag skulle köpa kabeln från Belkin, redan den lär fungera som den ska. Jag använder tio meter märkeslös koaxialkabel för överföring av ljud från digitalboxen till receivern. Det fungerar utmärkt.

I ett nötskal så beror ju kabelhärvan på att digitaltekniken ställt till det för de som vill meka med sina ljudsystem. De små förändringar man kunde göra på en vinylspelare kan man inte göra med digitalspelare, och skillnaderna i ljudkvalitet mellan enkla och avancerade produkter har blivit mindre. Då har de som vill meka med sina system hängt upp sig ännu mer på kablar istället, eftersom det är det enda "småplock" som finns kvar i kedjan när tonarmar, pickuper, skivmattor, viktpuckar och dämpfötter inte finns att skruva loss.