Postad 23 April 2008 - 07:42
Postad 23 April 2008 - 08:30
Postad 23 April 2008 - 09:06
Sjukt hur dessa 24"-are tappat i pris. Köpte min Dell för mer än ett år sedan när dom hade stor rabatt, fick den för 7500 när de egentligen kostade närmare 11k. Denna kostar 5,000:- och är förmodligen bättre...
Evulitionen har sin stilla gång
/JmLab
Redigerat av JmLab, 23 April 2008 - 09:07.
Postad 23 April 2008 - 09:27
Postad 23 April 2008 - 10:24
Postad 23 April 2008 - 14:06
Postad 23 April 2008 - 16:24
Postad 23 April 2008 - 16:32
Hur tunn är din 24" iMac då?Inte för att starta något mac-snack här, men min 24" iMac är tunnare än så, och då sitter hela datorn däri. Lite konstigt av Benq att nämna en sådan sak som USP... Sen sticker assymmetrin lite i mina ögon.
Postad 23 April 2008 - 21:44
Är de inte bättre att den har en HDMI-Ingång?
Postad 23 April 2008 - 22:07
Varför har den en HDMI-UTGÅNG?
Jag tänkte samma sak.....
Eller är det felskrivet?
Postad 24 April 2008 - 08:01
Givetvis en felskrivning. Rättat i nyheten!Varför har den en HDMI-UTGÅNG?
/Daniel
Postad 26 April 2008 - 21:53
Sjukt hur dessa 24"-are tappat i pris. Köpte min Dell för mer än ett år sedan när dom hade stor rabatt, fick den för 7500 när de egentligen kostade närmare 11k. Denna kostar 5,000:- och är förmodligen bättre...
Den är förmodligen inte ett dugg bättre utan snarare sämre på de flesta områden.
Alla 24or under 6000 (fanns en billig LG som utgått nu) har TN-paneler.
TN duger väl iofs till vanliga folks arbeten? Tänkte på det där med vänsterhänta. Tror snarare att de tänker att man håller musen i höger hand och således har vänster lättast åtkomlig.
Duger och duger, har man låga krav så.
Tittar man däremot mycket på bilder och allmänt vill att färgerna ska vara bra, naturliga och inte förändras så fort man rör sig minsta lilla så är TN ingen höjdare.
Själv surfar jag mest, men skulle aldrig palla att sitta med en TN-skärm. Just nu sitter jag faktiskt framför en gammal hederlig CRT.
Sjukt snygg!
Vad exakt är en TN panel? Varför är det dåligt!
TN-paneler är den sämsta sortens paneler i LCDer. Också den absolut vanligaste, tror så mycket som 80-90% av alla datorskärmar som säljs har TN-panel.
Mellanklassen utgörs av MVA/PVA medan olika sorters IPS-paneler (S-IPS, Sa-SFT) är att betrakta som den bästa sortens paneler rent generellt.
TN-skärmarnas fördelar är ungefär lågt pris och snabb responstid, det är allt. Dock ska man tänka på att även fast tillverkaren uppger en responstid på 2 eller 5ms betyder inte det att man inte kan se konstiga saker i bilden när det rör sig snabbt. Det är mycket overdrivekretsar och grejer som kan ge upphov till konstiga fenomen.
Betraktningsvinklarna suger rent ut sagt på TN.
Vill ni ha en bra, stor wideskärm så skulle jag titta på den här.
https://www.prisjakt...kt.php?p=278042
Har en riktigt fin spec med stöd för allt möjligt, utom pivotfunkion då.
S-IPS-panel som är rejält mkt billigare än NECs motsvarighet.
Postad 27 April 2008 - 11:34
Postad 29 April 2008 - 14:17
Postad 29 April 2008 - 21:07
Den billigaste 24" med annat än usla TN-Film ligger fortfarande på ca 6000-7000 kr. Väck mig när dessa går ner i pris...
jag köpte mina skärmar på Zave.se. Visserligen begagnade, men i nyskick med garanti.
Gå in på deras internetbutik (ej auktion) så finns det HP LP2465 för 4000kr
Postad 30 April 2008 - 23:04
Postad 02 May 2008 - 12:35
Mellanklassen utgörs av MVA/PVA medan olika sorters IPS-paneler (S-IPS, Sa-SFT) är att betrakta som den bästa sortens paneler rent generellt.
Vill ni ha en bra, stor wideskärm så skulle jag titta på den här.
https://www.prisjakt...kt.php?p=278042
Har en riktigt fin spec med stöd för allt möjligt, utom pivotfunkion då.
S-IPS-panel som är rejält mkt billigare än NECs motsvarighet.
Skulle nog säga att jag helt klart föredrar en bra MVA/PVA skärm över IPS paneler som ofta har riktig tråkiga betraktningsvinklar på svärtan (något som folk och 99.9% av alla recensioner har missat helt) moderna MVA/PVA kan få riktigt bra färger (helt klart i klass med IPS) och med svärtan räknat bättre betraktningsvinklar.
26" med samma upplösning som 24" är IMHO riktigt tråkigt. Hög pixeldensitet inte att underskatta anser jag.
Annars håller jag med att TN är tråkigt, man bör inte snåla på skärmen. Det är den man sitter framför dagarna in och ut och den åldras inte lika snabbt som resten av datorn. Så lägg dubbelt så mycket på skärmen så kommer du inte se någon anledning till att byta den vid nästkommande datorgenerationer.
Postad 02 May 2008 - 17:48
Postad 08 May 2008 - 06:46
Skulle nog säga att jag helt klart föredrar en bra MVA/PVA skärm över IPS paneler som ofta har riktig tråkiga betraktningsvinklar på svärtan (något som folk och 99.9% av alla recensioner har missat helt) moderna MVA/PVA kan få riktigt bra färger (helt klart i klass med IPS) och med svärtan räknat bättre betraktningsvinklar.
26" med samma upplösning som 24" är IMHO riktigt tråkigt. Hög pixeldensitet inte att underskatta anser jag.
Annars håller jag med att TN är tråkigt, man bör inte snåla på skärmen. Det är den man sitter framför dagarna in och ut och den åldras inte lika snabbt som resten av datorn. Så lägg dubbelt så mycket på skärmen så kommer du inte se någon anledning till att byta den vid nästkommande datorgenerationer.
Jag har surfat onyttigt mycket på skärmar (igen) sen det där uttalandet och drar nog tillbaka det. Det var den bild jag fick sen förra skärmköpet och de nyaste *VA skärmarna då såg riktigt bra ut - men det var nog lite överentusiastiska personer/reviewer som sa det.
Så som det ser ut nu så lutar det åt en till IPS för nästa skärm (i alla fall om budgeten ger med sig).
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
138 bilder
36 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?