Det finns en del andra trådar i forum på webben kring NSA-220 så varför inte även göra så här
Först ut då...
Kopplade in och startade upp NSA-220 med en Samsung 400GB SATA II Spinpoint T166 (7200RPM / 16MB Cache) - HD403LJ i min DGL-4300 utan större problem igår. Dock fick jag lite strul med åtkomst till NSA-220 men det löste sig efter restart av router dä jag satte WAN speed till 100MBit.
Uppdaterade FW från 2.0 till 2.1 och därefter 2.2. FW tog jag från ftp://ftp.zyxel.co.uk/NSA-220/firmware/.
Nu återstår att konfigurera NSA-220 med en till Samsung 400GB disk och genomföra en RAID1. Därefter blir det mer konfigurering.
Återkommer med mer info...
Uppdatering.
RAID1 - Installerade en till disk (Samsung 400GB) och skapade ett nytt RAID1-set utan problem.
Övrigt - Enheten är behagligt tyst på tomgång. Det som hörs mest är diskarna då de arbetar och fläkten i chassi (märke ADDA) susar en uns men inte alls störande i mitt tycke. Däremot så tror jag att enheten säkert gör sig påmind i vissa konfigurationer såsom biorum eller musikrum då man vill ha minsta möjliga störljud.
En observation, som även påpekas i andra forum, är att även om enheten är konfad att göra spin-down på diskarna efter x minuter så genomförs spin-up intermittent ifrån viloläget.
Återkommer med mer info...
Redigerat av Unregisterede5f8acb6, 25 April 2008 - 09:50.
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
Nas server till mediaextenders!
18 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?