Postad 01 May 2008 - 16:07
När sätter på min Pioneer-stereo kommer det inget ljud, utan det står bara "MUTE" på stereon. Jag antar att det beror på att den svart-gula mute-kabeln sitter löst. Någon som har en aning om var den ska sitta?
Postad 01 May 2008 - 16:47
Japp om du har en "biltelefon" så ska kablen kopplas in till dennes "låda". Annars; eltejpa skiten
Postad 01 May 2008 - 17:31
Exakt vad gör den, och hur ?
Om man har en elefon i bilen så sänder den ut en signal som får stereon att gå OFF, eller är det bara en vanlig avström som stärkaren är byggd för att känna av och då går in i "Mute" läge.
Men hur skulle det hjälpa att han tejpar den då ?
Om man har en elefon i bilen så sänder den ut en signal som får stereon att gå OFF, eller är det bara en vanlig avström som stärkaren är byggd för att känna av och då går in i "Mute" läge.
Men hur skulle det hjälpa att han tejpar den då ?
Postad 01 May 2008 - 20:36
Stereon går i mute om du lägger en spänning på denna "Mute"-kabel. (Normalt blir det tyst, eller så sänks volymen med en viss procent)
Det går att koppla denna Mute-kabel till en digitalbox,strömbrytare eller motsvarande. T.ex. om du har en mobiltelefon eller o du har telefonsystemet inbyggt i bilen, så kopplar du mute-kabeln så den har spänning när det exempelvis ringer.
Så... Har du ingen telefon, eller om du inte vill utnyttja funktionen så låter du kabeln vara!
Mvh jollek
Det går att koppla denna Mute-kabel till en digitalbox,strömbrytare eller motsvarande. T.ex. om du har en mobiltelefon eller o du har telefonsystemet inbyggt i bilen, så kopplar du mute-kabeln så den har spänning när det exempelvis ringer.
Så... Har du ingen telefon, eller om du inte vill utnyttja funktionen så låter du kabeln vara!
Mvh jollek
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning

49 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna






Fler
Vilka bilder visas här?