Någon som har koll på Win XP-marknaden?
Vilken version av Windows XP?
Postad 08 May 2008 - 12:42
Någon som har koll på Win XP-marknaden?
Postad 15 May 2008 - 16:50
Om du köper innan sommaren (10 juni "dör" XP officiellt) bör du inte ha problem att hitta leverantörer, kolla på prisjakt.nu!
EDIT: OEM är för nybyggen, men Dustin mfl säljer dessa separat, det är upp till kunden att följa ev. amerikanska/svenska villkor.
Redigerat av maxxess, 15 May 2008 - 16:52.
Postad 15 May 2008 - 19:44
Tänkte bara komma in på ett hörn.Om du köper innan sommaren (10 juni "dör" XP officiellt) bör du inte ha problem att hitta leverantörer, kolla på prisjakt.nu!
Microsoft har väl backat?
Xp kommer forsätta säljas.
Redigerat av Unregistered0354d681, 15 May 2008 - 19:44.
Postad 15 May 2008 - 20:31
Det som är bestämt är att XP/embedded kommer att licencieras fortf i t.ex. handenheter/MID-burkar eller inbäddat i system såsom t.ex feta SAN-SP (exvis populära CX3 från EMC).
Vissa OEM som exvis Dell har hittat ett kryphål som gör att de kan sälja Vista genom att göra en sk. downgrade på kundens begäran till XP (något som många storkunder med Select/SA gjort/gör redan). Som retailprodukt för vanliga dödliga skall dock XP försvinna såvitt jag vet.
Såvitt jag vet alltså
Redigerat av maxxess, 16 May 2008 - 05:38.
Postad 16 May 2008 - 13:45
Nackdelen är ju att man inte kan få tag i lika många program till Ubuntu, men jag tycker absolut du ska prova!
Postad 16 May 2008 - 13:49
sen är väl mestadelen på engelska sen är väl forfarande dom linux baserade systemen för systemutveklare och programerare så är det med unbutu ocksåJoJo, jag tycker du ska ta en titt på Ubuntu innan du köper något Windows. Det är ett Linuxbaserat OS som faktiskt är begripligt. Du kan t.o.m. få den senaste versionen hemskickad helt gratis (fick mitt eget exemplar häromdan) genom att bli medlem på Ubuntu.com och skicka en förfrågan. Går jättefort att installera, och bl.a. webbläsare, e-postklient och chattprogram ligger där från början.
Nackdelen är ju att man inte kan få tag i lika många program till Ubuntu, men jag tycker absolut du ska prova!
Redigerat av Unregistered1022, 16 May 2008 - 13:51.
Postad 16 May 2008 - 14:52
Svårt också att få tillbehör att fungera för normalanvändaren.Försökte med en trådlöst nätverkmodul i 5 timmar. Blev till att köra xp igen..sen är väl mestadelen på engelska sen är väl forfarande dom linux baserade systemen för systemutveklare och programerare så är det med unbutu också
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
10 bilder
52 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?