Philips 42PFL7403D
329 svar till detta ämne
Postad 14 May 2008 - 15:08
Unregistered7ec5899e
-
Unregistered7ec5899e
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Denna modell verkar onekligen intressant. Om Philips löst problemet med input lag (!) så ser jag denna som nästa köp. Tacksam för kommentarer om någon sett denna "live" ännu och kan jämför denna med Sonys KDL40W4000. Någon som sett i fall och när den dyker upp i 47" och vad priset kommer att ligga på?
Skärmteknik: LCD
Storlek: 42 tum
HD Ready: Ja (Full HD)
Inbyggd tuner: Analog+Digital (DVB-T/Boxer)
Elektronisk programguide (EPG): Ja (8-dagars)
Kontrastförhållande Statiskt/Dynamiskt: -/30 000:1
Ljusstyrka : 500 cd/m²
Responstid: 3 ms
Betraktningsvinkel: 176/176 grader
Pixel Mappning: Ja (1080p via HDMI)
Format: 16:9
Text-TV: Ja (1200 sidors minne)
Ljudsystem: Nicam Stereo
Ljudförbättring: Virtual Dolby Digital, BBE
Menysystem/OSD: Ja/ Svenska
Upplösning: 1920x1080
Bildsystem: PAL, Secam (NTSC via A/V)
Bildförbättring: 100 Hz LCD, Pixel Plus 3 HD, Contrast+, HD Natural Motion, Active Control+
Bild-i-bild-funktion: Text Dual Screen
Bildlägen: Auto, 4:3, Förstora film 14:9, Förstora film 16:9, Zooma underrubrik, Superzoom, Widescreen
Insomningstimer: Ja
Ingångar: 4xHDMI (720p/1080i/1080p, v1.3), Komponentvideo (720p/1080i), 2xScart (RGB-kompatibla), S-Video, A/V, USB, CI-Port, antenn
Utgångar: Koaxial digital ljudutgång, Analog ljudutgång, Hörlursuttag
1080p-kompabilitet: 60 (Datorformat)
24/25/30/50/60 (Videoformat)
Högtalareffekt: 2x15 W
Effektförbrukning (Normal/Standby): 206W / <0,15 W
Medföljande tillbehör: Bordsstativ, nätkabel, snabbstartsguide, bruksanvisning, fjärrkontroll, batterier för fjärrkontroll
Väggupphängning: VESA 400x400
Vikt: 21 kg (exkl. stativ)
25,5 kg (inkl. stativ)
Mått i mm (bxhxd): 1046x644x88 (exkl. stativ)
1046x716x262 (inkl. stativ)
Redigerat av Unregistered7ec5899e, 14 May 2008 - 15:22.
Postad 20 May 2008 - 06:29
xerfall
-
xerfall
-
Användare
-
-
119 inlägg
Jag uppdaterade apparetens egenskaper efter att ha tittat på den amerikanska sidan. Den verkar ju vara en dröm! Är det verkligen inte någon som har köpt den? Jag vill veta mer från verkligheten.
Postad 20 May 2008 - 18:57
Unregistered47c1decf
-
Unregistered47c1decf
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Tycker också den ser intressant ut, men som vanligt så skulle de inte förvåna mig om det finns något att anmärka på
Postad 20 May 2008 - 19:01
Fangface
-
Fangface
-
Lärjunge
-
-
309 inlägg
Tycker också den ser intressant ut, men som vanligt så skulle de inte förvåna mig om det finns något att anmärka på 
Klart det finns. Den perfekta tv:n kommer inte än på ett tag....
Postad 20 May 2008 - 20:39
Unregistered47c1decf
-
Unregistered47c1decf
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Klart det finns. Den perfekta tv:n kommer inte än på ett tag.... 
You got a point there!
Postad 25 May 2008 - 15:23
Unregistereda596df15
-
Unregistereda596df15
-
Rookie
-
7 inlägg
Ingen som har köpt denna "nästan" perfekta tv:n? Responstiden 3 ms bör ju göra denna till ett alternativ även för sportsändningar.
Postad 25 May 2008 - 16:36
Unregistered47c1decf
-
Unregistered47c1decf
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Jag överväger starkt att köpa den men hade varit bättre om nån annan gjorde det först
Postad 25 May 2008 - 19:17
Unregistered7ec5899e
-
Unregistered7ec5899e
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Såg till min glada förvåning att 7403H innehåller DVB-T MPEG4, DVB-C MPEG4 vilket är mumma. Har inte hört eller sett vad priset landar på. Man kan ju hoppas på att Philips får sin box godkänd hos Comhem så att man kan se alla HD kanaler. Sonys W4000 har ju ej fått godkänt och där får man vänta på att W4500 versionen kommer (först i höst). Någon som vet något mera om pris och lansering av H modellen?
Redigerat av Unregistered7ec5899e, 25 May 2008 - 19:18.
Postad 27 May 2008 - 13:03
Jaws76
-
Jaws76
-
Rookie
-
2 inlägg
Jag har beställt en Philips 42PFL7403D på NetOnNet, får hem den på onsdag kväll...
Kommentarer kommer senare under veckan, är ny på det här med LCD/Plasma så om ni har några frågor om tv:n så posta dom här så ska jag försöka svara så gott jag kan.
Redigerat av Jaws76, 27 May 2008 - 15:05.
Postad 27 May 2008 - 20:45
Unregistered7ec5899e
-
Unregistered7ec5899e
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Vore intressant att veta om den visar tecken på ghosting, då jag såg 9603:an med en DVD spelare inkopplad som visade detta om man tittade noggrant. Hur riktningskänslig är fjärrkontrollen? Hur känns menyerna i TV´n?
Vilka källor kommer du att testa? Jag är intresserad hur den klarar av digital-tv och om "input lag" är eliminerat i samband med tv-speland. Tack på förhand! / Peter
Postad 28 May 2008 - 04:41
Unregistered47c1decf
-
Unregistered47c1decf
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Jag väntar också med spänning på Jaws76's recension
Postad 28 May 2008 - 21:14
Jaws76
-
Jaws76
-
Rookie
-
2 inlägg
Första kommentarerna på Philips 42PFL7403D, enkel att installera, snygg men inte lika snygg som på bilderna tyvärr. Fjärrkontrollen känns lite plastig men bättre än andra fjärkontroller jag har sett från Philips, riktkänsligheten tycker jag är ok (funkar i alla lägen som jag har behov av, känns lite som den går rakt igenom vardagsrumsbordet). Menyerna tycker jag är bra och enkla att förstå och ändra och snabba att bläddra i mellan.
Analogsignal är hyffsad (går att se på), däremot är digitalsignal riktigt bra, har Telia digital tv. Måste säga att jag är mycket imponerad av bilden. Bra ljus, svart är svart och inte en antydan till det gråa hållet, något som jag tycker är bra också är att alla inställningar så som 100 Hz LCD, Pixel Plus 3 HD, Contrast+, HD Natural Motion, Active Control+ går att stänga av om man inte gillar dom. Har inte hunnit kolla hur en sportsändning ser ut men det kommer snart nu när EM börjar.
Har inte hunnit testa dator eller någon annan källa ännu men kommer nog att göra det till helgen eller efter när jag får tid. Källor jag har tillgång till är dator, PS3, digital tv från telia och anlogtv. Som sagt så kommer jag att testa dator och PS3 så fort jag får tid, mycket på jobbet just nu. Om ni är intresserade så kan jag lägg upp mer kommentarer om hur PS3:an funkar med spel och bluray och vanlig dvd, och även datorsignal.
Kom gärna med frågor så ska jag svara så gott jag kan.
Jag ger denna tv  av fem möjliga (plastigheten i fjärrkontrolen drar tyvärr ner en  )
Redigerat av Jaws76, 28 May 2008 - 21:16.
Postad 28 May 2008 - 21:25
Unregistered47c1decf
-
Unregistered47c1decf
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Första kommentarerna på Philips 42PFL7403D, enkel att installera, snygg men inte lika snygg som på bilderna tyvärr. Fjärrkontrollen känns lite plastig men bättre än andra fjärkontroller jag har sett från Philips, riktkänsligheten tycker jag är ok (funkar i alla lägen som jag har behov av, känns lite som den går rakt igenom vardagsrumsbordet). Menyerna tycker jag är bra och enkla att förstå och ändra och snabba att bläddra i mellan.
Analogsignal är hyffsad (går att se på), däremot är digitalsignal riktigt bra, har Telia digital tv. Måste säga att jag är mycket imponerad av bilden. Bra ljus, svart är svart och inte en antydan till det gråa hållet, något som jag tycker är bra också är att alla inställningar så som 100 Hz LCD, Pixel Plus 3 HD, Contrast+, HD Natural Motion, Active Control+ går att stänga av om man inte gillar dom. Har inte hunnit kolla hur en sportsändning ser ut men det kommer snart nu när EM börjar.
Har inte hunnit testa dator eller någon annan källa ännu men kommer nog att göra det till helgen eller efter när jag får tid. Källor jag har tillgång till är dator, PS3, digital tv från telia och anlogtv. Som sagt så kommer jag att testa dator och PS3 så fort jag får tid, mycket på jobbet just nu. Om ni är intresserade så kan jag lägg upp mer kommentarer om hur PS3:an funkar med spel och bluray och vanlig dvd, och även datorsignal.
Jag ger denna tv av fem möjliga (plastigheten i fjärrkontrolen drar tyvärr ner en )
Ser fram emot att få höra hur den klarar dator, PS3 och blueray med 1080p/24p osv  Skulle vara intressant också om du lyckades recensera hur den klarar sport också även fast EM inte börjat
Redigerat av Unregistered47c1decf, 28 May 2008 - 21:26.
Postad 29 May 2008 - 11:12
Unregistered7ec5899e
-
Unregistered7ec5899e
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Om det är plastigheten som drar ned betyget kan jag leva med det
Är intresserad av att veta hur den hanterar PS3 som tv-spelande och som film då jag planerar att inhandla sådan inom kort. Tack för en första bra resumé.
Postad 01 June 2008 - 19:44
Unregistereda596df15
-
Unregistereda596df15
-
Rookie
-
7 inlägg
Är på väg att beställa en samsung le 40A656 men tänkte ge denna philips lcd:n en chans. Jag har länge funderat på en philips 42PFL7962, den har amblight men inte 100 hz och eftersom jag ser en del sport(fotboll) både på sd och hd får jag för mig att 100 hz är att föredra. Måste säga att 7962:an visade hyffsad bild av italienska ligan via(canal plus sport) sd sändning och då kan det inte vara en allt för dålig tv som ni förstår, italienska ligan är inte att leka med... Väntar med spänning på din recension JAWS 76.
Postad 02 June 2008 - 17:04
Hopkins
-
Hopkins
-
Rookie
-
8 inlägg
Vore förstås interssant att veta hur kopplingen till dator fungerar. Läste just om problem med input lag hos föregångarna till denna TV.
Postad 04 June 2008 - 08:28
Bingob3rra
-
Bingob3rra
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Åkte ner till netonnet och inhandlade mig en 7403 dels för att amblighten kommer att försvinna nu till kommande modeller men absolut mest för att 100hz fanns på 7403. Kollade på lite frågor som ni hade ang. sportsändningar och ps3. Har själv ps3 som källa så jag drog igång FIFA för att se hur tv:n hängde med i spelande. (Givetvis inte samma sak som att se sport på en vanlig analog eller digital sändning men bara för att se tv:n med hastiga rörelser). Tv:n funkade utmärkt med ps3 och FIFA. Det som jag mest blev imponerad av var att detaljrikedomen på tex. gräsplanen, ansikten och liknande verkligen håller i sig och inte blir utsmetat som på många andra apparater. Sedan självklart att tv:n hänger med i de snabba spelfrekvenserna. Är super nöjd med tv:n och ett stort PLUS är den matta skärmen som gör att man även kan kolla på tv när det är sol ute, utan att hissa ner varenda gardin i lägenheten. Hoppas mitt inlägg ger er lite svar. SER FRAM EMOT EM!!
Postad 04 June 2008 - 08:42
SwiftingSpeed
-
SwiftingSpeed
-
Beroende
-
-
1062 inlägg
Åkte ner till netonnet och inhandlade mig en 7403 dels för att amblighten kommer att försvinna nu till kommande modeller men absolut mest för att 100hz fanns på 7403.
Var har du hört det? var det inte bara USA-marknaden det gällde där Philips i princip skulle lägga ner helt.
Postad 04 June 2008 - 12:08
Unregistered7ec5899e
-
Unregistered7ec5899e
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Utmärkt! Ser denna som ett givet köp när H modellen kommer. Dock har inte Philips satt ett officiellt datum för H modellen ännu. Enligt Philips skall den klara HD via comhem om man införskaffar CA-modul. Se deras svar på min fråga:
"Om du har en CA modul godkänd av ComHem kan du använda ComHems HD kort i TVn" Finns det CA-moduler som Comhem godkänt så att deras programkort fungerar? Någon som vet?
Postad 04 June 2008 - 21:24
Unregistered55a3cb95
-
Unregistered55a3cb95
-
Rookie
-
9 inlägg
Jag trodde att jag äntligen hade hittat min TV när jag såg Philips nya modellprogram. Jag ville ha 100 Hz och HDTV-mottagare och det hade till min glädje 42PFL7403H och 47PFL7403H. Dessutom såg den nya designen snygg ut på bild.
Igår var jag och besökte en butik och såg Philips nya modellserie i verkligheten. Finishen var bedrövlig! Ojämn plastgjutning både på de blankpolerade ytorna och den genomskinliga ramen runtomkring. Hur gärna jag än vill köpa TV:n pga tekniken kan jag inte försvara det så som den ser ut. Kvaliteten såg verkligen ut som en billig plastleksak från Kina. Är det ingen annan som upplevt samma sak eller det är bara jag som tittade på ett ovanligt dåligt tillverkningsexemplar?
Redigerat av Unregistered55a3cb95, 04 June 2008 - 21:27.
Postad 04 June 2008 - 23:07
Unregistered4ec7cf2f
-
Unregistered4ec7cf2f
-
Användare
-
-
113 inlägg
Jag trodde att jag äntligen hade hittat min TV när jag såg Philips nya modellprogram. Jag ville ha 100 Hz och HDTV-mottagare och det hade till min glädje 42PFL7403H och 47PFL7403H. Dessutom såg den nya designen snygg ut på bild.
Igår var jag och besökte en butik och såg Philips nya modellserie i verkligheten. Finishen var bedrövlig! Ojämn plastgjutning både på de blankpolerade ytorna och den genomskinliga ramen runtomkring. Hur gärna jag än vill köpa TV:n pga tekniken kan jag inte försvara det så som den ser ut. Kvaliteten såg verkligen ut som en billig plastleksak från Kina. Är det ingen annan som upplevt samma sak eller det är bara jag som tittade på ett ovanligt dåligt tillverkningsexemplar?
jaadu... antar att smaken är som baken... själv tkr jag att det är en riktigt fräsch pjäs! skulle inte tro på dåligt tillverkningsex.
Postad 10 June 2008 - 02:17
pepe_
-
pepe_
-
Rookie
-
6 inlägg
Jag ger denna tv av fem möjliga (plastigheten i fjärrkontrolen drar tyvärr ner en )
Har nyss inskaffat en kopia av denna modell som säljs på onoff nu och heter 42pfl7423D/12. Har suttit och jämfört den med din 42pfl7403D och den ända skillnaden jag finner på philips hemsida är dosan som är rejälare och inte alls plastig  Är än så länge fruktansvärt nöjd med tv:n. Sitter just nu och använder den som dataskärm utan några som helst bekymmer. Ps3:an är dessvärre på service(rykten säger att de dröjer) så där är den ovigd än så länge. Tycker tv:n har grym svarta och har egentligen inget att klaga över. Skulle de vara något är de lite klurigt att ställ in bilden för fotbollen men det kanke är någon där ute som har något tips? Har upplevt att bollen får "vingar" ibland när det är höjdbollar som har lite kraft bakom sig. Men det togs lätt bort när man ändrade lite i inställnngarna. Stängde helt enkellt av allt förutom 100 px inställningen så blev det en matt och fin bild. Någon utav er som har något annat att säga? skoj att se hur det går för er
Postad 10 June 2008 - 18:18
Sasha
-
Sasha
-
Rookie
-
1 inlägg
Har 42pfl7403D ambilight??? Detta framgår inte av netonnets spec. Är riktigt sugen på den här TV:n men då jag väldigt gärna vill ha ambilight och jag inte fattat om om denna TV har det så överväger jag 42pfl9603D istället, skulle dock gärna spara de där extra tusenlapparna... Nån som vet?
Postad 10 June 2008 - 18:47
Benkke
-
Benkke
-
Mega-Guru
-
-
7289 inlägg
Nope inte på några specs, utom philips USA
Postad 10 June 2008 - 19:54
casai
-
casai
-
Amatör
-
-
63 inlägg
Har 42pfl7403D ambilight??? Detta framgår inte av netonnets spec. Är riktigt sugen på den här TV:n men då jag väldigt gärna vill ha ambilight och jag inte fattat om om denna TV har det så överväger jag 42pfl9603D istället, skulle dock gärna spara de där extra tusenlapparna... Nån som vet?
Var och kikade på 7403, 7603 samt 9603 i butik idag och är imponerad av bildkvalitén både i HD och SD på samtliga. 7403 är den utan ambilight. 7603 har ambilight men det är en sämre variant än den på 9603 (Spectra 2). Själv väljer jag nog hellre 100Hz och den snabbare responstiden hos 7403 än discoljusen hos 7603. 9603 verkar annars ha det bästa från båda apparater och mer därtill.
Postad 11 June 2008 - 13:17
Unregistered4ec7cf2f
-
Unregistered4ec7cf2f
-
Användare
-
-
113 inlägg
Tycker att ambilight verkar rätt störande när det bara finns på sidorna... Spectra 3 däremot..
Postad 13 June 2008 - 07:15
xerfall
-
xerfall
-
Användare
-
-
119 inlägg
Eftersom jag tycker denna tv verkar vara nått jag gottar mig med i mina våta drömmar har jag kollat upp spec. på den svenska sidan. Det visade sig att det skiljer sig på amerikanska och europeska egenskaperna och det betyder att jag fört in felaktiga data tidigare. All data är nu uppdaterade efter vad som står på den svenska sidan.
Men enligt databladet är denna teven fortfarande nått man skulle gå över lik för!
Finns det verkligen inte fler som har åsikter om den? Som har köpt den och som kan betygsätta den?
Postad 19 June 2008 - 08:44
Johnny_R
-
Johnny_R
-
Amatör
-
-
91 inlägg
Har en 7433D som är samma tv som 7403D fast experts variant med någon skillnad för nån ingång eller så.
Bytte ifrån en sony D3500 sicken ###### skillnad det blev att se på fotboll.
Dock finns det mycket att fippla med, bilden är inte optimal än men finns massa inställningar att göra och grejer att sätta på och av.
Input lag svar ja det finns så inni ****, men blev bra eller helt okej när jag stängde av ALLT alla förbättringsgrejer som pixel plus, brusreduktion 100hz motion hit å dit... då blev den så att musen svarar direkt!
inte jätte bra bild från sidan...... men klockren framifrån och då har jag bara körd comhems digitala.
från datorn via dvi-hdmi med hd film blev det gudomligt =)
har ej provat ps2 än men får verkligen hoppas att inputlagen inte sätter käppar i hjulet där.....
Postad 20 June 2008 - 01:04
Unregistered47c1decf
-
Unregistered47c1decf
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Har också en 42PFL7433D, köpte den idag faktiskt. Denna tv har grymma specs och den levererar en grym bild också!
Helt okej bild genom boxer, funkar super att köra DVD på. Har inte testat Bluray eller PC än. Tror inte man får mer tv för dessa pengar än denna. (Nu pratar vi LCD, tänkte bara påminna om det innan nån kommer och propagerar för plasma)
Postad 21 June 2008 - 17:17
Johnny_R
-
Johnny_R
-
Amatör
-
-
91 inlägg
funkar riktigt bra med ps2n provadenäven att köra ljudet på guitarrhero från tv´n och blev riktigt imponerad av ljudet som tv´n levererade....
Postad 23 June 2008 - 11:55
xerfall
-
xerfall
-
Användare
-
-
119 inlägg
Inputlag? Det låter ju inte bra. Men är det lätt att koppla bort alla funktioner som du nämner? Kan man ha någonform av snabbknapp för detta?
Postad 23 June 2008 - 16:04
Johnny_R
-
Johnny_R
-
Amatör
-
-
91 inlägg
Inputlag? Det låter ju inte bra. Men är det lätt att koppla bort alla funktioner som du nämner? Kan man ha någonform av snabbknapp för detta?
Gör det en gång för den ingången som datorn sitter i sen är det klart! är riktigt nöjd med den.....
Postad 24 June 2008 - 11:06
xerfall
-
xerfall
-
Användare
-
-
119 inlägg
Gör det en gång för den ingången som datorn sitter i sen är det klart!
är riktigt nöjd med den.....
Så man kan ställa in ingång för ingång alltså.. trevligt.. har du bilder på den från verkligheten?
Postad 24 June 2008 - 21:04
pepe_
-
pepe_
-
Rookie
-
6 inlägg
Är en nöjd ägare av onoffs version av denna (42pfl7423/12, samma som 03 förutom dosan) och om jag förstår rätt om vad inputlag är(musen släpar efter när man använder tv:n som dataskärm) är det fruktansvärt lätt att ta bort bekymret. Philips har en snabbknapp som tar en till menyn som alla andra tv apparater har. Väl där inne klickar man på "smarta inställningar" och väljer den färdiga inställningen som heter "spel". så var det klart
Stått några timmar på onoff idag och jämfört denna med samsung LE-40A656 (varit osäker vilken ja velat ha trots köpet) och jag måste säga att jag är så gott om övertygad om att jag INTE kommer byta denna mot samsungen. Vi snackar ¨några tusen lappar för att få något som fungerar lika bra som philipsen. Bara utseendet som de där extra tusenlapparna symboliserar. Lcd har problem med eftersläp, det märker man av ytterst lite på båda. Skillnaden som är extremt mellan dem är att Samsungen har en blank yta och philipsen är mer matt. Me andra ord har man fönster i vardagsrummet ligger philpsen bättre till.
Andra skillnaden är att bilden på philipsen ser mer verklighetstrogen ut. Sammsungen påminner mer om en plasmas sakna av kontrast och skärpa. Svår förklaring kanske...
Slutlingen har philips 3 ms i respons medans samsung har 6. Trots att detta är en liten skillnad och allt beror på mätningssätt osv litar jag på siffrorna. Har ett pps3 på lagning och när de väl är tillbaka vill jag inte drabbas av eftersläp.
Köp philipsen och satsa pengarna på ett tv spel som ni sparar i stället
ciao
Postad 25 June 2008 - 04:09
Kazutoyo
-
Kazutoyo
-
Forumräv
-
-
733 inlägg
Är en nöjd ägare av onoffs version av denna (42pfl7423/12, samma som 03 förutom dosan) och om jag förstår rätt om vad inputlag är(musen släpar efter när man använder tv:n som dataskärm) är det fruktansvärt lätt att ta bort bekymret. Philips har en snabbknapp som tar en till menyn som alla andra tv apparater har. Väl där inne klickar man på "smarta inställningar" och väljer den färdiga inställningen som heter "spel". så var det klart 
Trevligt att höra det
Postad 25 June 2008 - 08:22
datrier77
-
datrier77
-
Rookie
-
1 inlägg
Hej!
Innehar också en 7433 från Expert. Inga problem att snabbt ändra inställningar med snabbinställningsläget, dessutom kan man lägga till en "personlig" snabbinställning om inte någon av de förinställda passar. Väldigt nöjd med ingångar och har inte märkt av mycket av eftersläpningar. Gjorde samma jämförelse avseende denna och 656 samsung (men stod dock i experts butik:)) och kom fram till att denna var mer prisvärd. Talade även en del med säljarna, vilka framhöll responstiden på denna och att den ger en skarpare bild än samsungen. En nackdel med att den ger skarpare bild var, enligt säljaren, att det kan vara ansträngande för ögonen att titta länge på bilden, själv har jag dock inte upplevt detta problem. Har dock en ganska tung fjärrkontroll om nu det har någon större betydelse...
Postad 25 June 2008 - 21:56
HYBRiS
-
HYBRiS
-
Användare
-
-
164 inlägg
Ingen som har ett tips på var man kan köpa 7403H som 42" i Sverige eller inom Europa?
Hittar bara 47" i H-modell.
Postad 26 June 2008 - 09:31
Johnny_R
-
Johnny_R
-
Amatör
-
-
91 inlägg
Inputlagget gör oxå att om man inte kör ljudet ifrån tv´n utan istället kör via ett hemmabiosystem så ligger ljud jävligt långt före, jag har nu en funktion på min förstärkare att jag kan delaya ljudet så att det synkar, men börjar tröttna nu efter 1 vecka på att det inte är samma hela tiden så att det är riktigt svårt att hitta exakta synket. Detta problem gör att jag nu tänker lämna tillbaka denna tv, det går inte att ha det så, (går inte att spela guitarrhero om man inte kör ljudet via tv´n och när man rockar vill man ju kunna blåsa på ordentligt genom riktiga högtalare så.....
Skit bra tv om man kör allting med tv´n.....
provade nu en lg 5000 serien, visst det är söämre bild med fotboll, men så jäkla mycket bättre som datorskärm än phillipsen var.
sen att för samma pris få en 47a istället för en 42a är ju käckt, sen att phillipsens plastkant är rätt ful och samlar en ###### massa damm gör inte saken bättre.
Dock levererar phillipsen en riktigt ###### bra bild!
Postad 26 June 2008 - 12:08
pakarlss
-
pakarlss
-
Forumräv
-
-
893 inlägg
Inputlagget gör oxå att om man inte kör ljudet ifrån tv´n utan istället kör via ett hemmabiosystem så ligger ljud jävligt långt före, jag har nu en funktion på min förstärkare att jag kan delaya ljudet så att det synkar, men börjar tröttna nu
Den här TVn har väl en digital ljudutgång? Den utgången brukar vara kompenserad för lag, så testa att koppla den till förstärkaren istället.
Postad 26 June 2008 - 12:14
iken
-
iken
-
Amatör
-
-
95 inlägg
Jag är också inne på denna TV. Har uteslutit w4000 pga reflektioner i skärmen. Denna TV verkar ha en helmatt skärm.
Det är svårt val mellan 7403 och 7603. De är identiska frånsett att den ena har ngt kortare responstid samt 100Hz och den senare ambilight.
Jag kommer utan minsta tvivel att märka av ambilight ljuset på 7603 modellen om det är mörkt i rummet. Det syns utan svårighet och lär imponera på vänner och familj som kommer på besök. 7403 har bättre rörelseskärpa pga 100Hz men ärligt talat undrar jag om ens ett tränat öga kommer att märka någon skillnad. Dessutom har ju båda modellerna HD natural motion vilket gör rörelser mjuka.
Jag lutar nog åt en 7603. Tror som sagt inte man märker någon skillnad om man ser på fotboll etc med 100Hz eller ej. Ambilight ses däremot även av ett otränat öga.
Redigerat av iken, 26 June 2008 - 12:18.
Postad 26 June 2008 - 12:41
iken
-
iken
-
Amatör
-
-
95 inlägg
Förresten, Philips har inte 100% pixelgaranti som Samsung och Sony.
Postad 26 June 2008 - 13:14
Johnny_R
-
Johnny_R
-
Amatör
-
-
91 inlägg
[quote name='iken' date='Jun 26 2008, 12:14 ' post='1961539'] Jag kommer utan minsta tvivel att märka av ambilight ljuset på 7603 modellen om det är mörkt i rummet. Det syns utan svårighet och lär imponera på vänner och familj som kommer på besök. 7403 har bättre rörelseskärpa pga 100Hz men ärligt talat undrar jag om ens ett tränat öga kommer att märka någon skillnad. Dessutom har ju båda modellerna HD natural motion vilket gör rörelser mjuka. NEJ DET KOMMER INTE ATT IMPONERA FOLK KOMMER ATT SKRATTA ÅT DET DÄR JÄ KLA FULA AMBILIGHTEN!
Postad 26 June 2008 - 14:49
Johnny_R
-
Johnny_R
-
Amatör
-
-
91 inlägg
Den här TVn har väl en digital ljudutgång? Den utgången brukar vara kompenserad för lag, så testa att koppla den till förstärkaren istället.
Problemet då är ju att jag kör via en extern box, ska jag då köra ljudet analogt via scart till tv´n och sen via optisk från tv´n till förstärkaren, tycker det känns rättså ologiskt. Sen om det skulle funka bra så får jag ju då fortfarande samma problem ifrån datorn eftersom att jag kör dvi-hdmi från datorn till tv´n och optisk ifrån datorn till förstärkaren, då måste jag ju sitta och försöka mixtra å få ljudet synkat då istället…… NEJ oerhört jobbigt.
Postad 26 June 2008 - 21:57
iken
-
iken
-
Amatör
-
-
95 inlägg
Nå, ambilight eller 100Hz, där står valet....vad skall man välja???
Dessutom undrar jag om ambilight ljuset blir bra ifall man har TV:n i ett hörn dvs mellan 2 väggar eller om den bör står rakt bakom en enda vägg för att ge bra ambilight??
Postad 27 June 2008 - 07:29
pakarlss
-
pakarlss
-
Forumräv
-
-
893 inlägg
Problemet då är ju att jag kör via en extern box, ska jag då köra ljudet analogt via scart till tv´n och sen via optisk från tv´n till förstärkaren, tycker det känns rättså ologiskt. Sen om det skulle funka bra så får jag ju då fortfarande samma problem ifrån datorn eftersom att jag kör dvi-hdmi från datorn till tv´n och optisk ifrån datorn till förstärkaren, då måste jag ju sitta och försöka mixtra å få ljudet synkat då istället…… NEJ oerhört jobbigt.
Ok, jag trodde det fanns "digital audio in" också (som på min gamla Philips-tv), men det verkar inte så. Då skulle man nämligen kunna ta ljudet digitalt från boxen till förstärkaren via tvn, och få det synkat.
Postad 27 June 2008 - 08:43
iken
-
iken
-
Amatör
-
-
95 inlägg
Kanske ändå skall satsa på 100hz, har googlat på en del ambilight bilder och trot det finns risk att fokus hamnar på ambiblighten istället för själva bilden. Man får tända lite lampor istället, framför eller bakom TV:n.
Har THB svensksålda varor med svensk garanti eller är det bättre att köpa från Netonnet eller Misco?
Postad 28 June 2008 - 00:10
pepe_
-
pepe_
-
Rookie
-
6 inlägg
Hur funkar de för er andra som har denna tv? Känner ni av något inputlag? Mest intresserad gällande ps3 men även nintendo wii. Har dessvärre mitt ps3 på lagning så jag kan inte testa något fullt ut. Är ruskigt sugen på ett wii men då vill jag också ha en tv som klarar av tex mario gocart med sin ratt och rörelse.
Tacksam för svar
Postad 28 June 2008 - 11:38
HYBRiS
-
HYBRiS
-
Användare
-
-
164 inlägg
Inputlagget gör oxå att om man inte kör ljudet ifrån tv´n utan istället kör via ett hemmabiosystem så ligger ljud jävligt långt före, jag har nu en funktion på min förstärkare att jag kan delaya ljudet så att det synkar, men börjar tröttna nu efter 1 vecka på att det inte är samma hela tiden så att det är riktigt svårt att hitta exakta synket. Detta problem gör att jag nu tänker lämna tillbaka denna tv, det går inte att ha det så, (går inte att spela guitarrhero om man inte kör ljudet via tv´n och när man rockar vill man ju kunna blåsa på ordentligt genom riktiga högtalare så.....
Skit bra tv om man kör allting med tv´n.....
provade nu en lg 5000 serien, visst det är söämre bild med fotboll, men så jäkla mycket bättre som datorskärm än phillipsen var.
sen att för samma pris få en 47a istället för en 42a är ju käckt, sen att phillipsens plastkant är rätt ful och samlar en ###### massa damm gör inte saken bättre.
Dock levererar phillipsen en riktigt ###### bra bild!
Men har du då verkligen stängt av alla "bildförbättrings"-funktioner? Det är väl de som orsakar input lag, om jag förstått saken rätt? Hur är det med er andra som äger TV:n?
Postad 28 June 2008 - 23:10
iken
-
iken
-
Amatör
-
-
95 inlägg
Tycker att ambilight verkar rätt störande när det bara finns på sidorna... Spectra 3 däremot.. 
Tack, jag har dock redan hunnit bestämma mig tidigare idag. Jag skiter i ambilight funktionen och kör på 100Hz. Jag blev nästa illamående i butiken av blue ray vid snabba rörelser med 100hz avstängd. 100hz på philips 37 9632 gav dessutom 900 i motion resolution vilket är grymt.
Postad 02 July 2008 - 22:17
iken
-
iken
-
Amatör
-
-
95 inlägg
Jag har bestämt mig för en Philips 7403. Men den verkar sakna PIP? Ganska irriterande, ifall jag köper till digitalbox med 2 tuners. Vad tusan är "Text Dual Screen"??
Redigerat av iken, 03 July 2008 - 00:10.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
genstruktur
2026-05-20 17:06:21
-
Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
genstruktur
2026-05-20 17:04:36
-
Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
genstruktur
2026-05-20 17:03:16
-
Projektorn uppe och allt verkar fungera
genstruktur
2026-05-20 17:02:29
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|