vilken harry potter film är den bästa enligt er?
Postad 16 May 2008 - 19:36
Ju senare desto bättre tycker jag att filmerna är
Ja!
Dom känns mognare och då blir filmerna bättre och seriösare. Den senaste är helt klart bäst.
Postad 16 May 2008 - 19:38
om du hade fått vara med inspelning på en av filmerna vilken skulle du ha valt?Ja!
Dom känns mognare och då blir filmerna bättre och seriösare. Den senaste är helt klart bäst.
Postad 17 May 2008 - 10:03
Men jag håller nog första filmen högst om än att de senare är bättre produktioner. Men handlingsmässigt är nog De vises sten bäst.
Postad 17 May 2008 - 10:26
om du hade fått vara med inspelning på en av filmerna vilken skulle du ha valt?
Lätt den senaste. Watson är som snyggast då
Postad 20 May 2008 - 07:48
Böckerna blev bara tjockare och tjockare för varje del.
Filmerna blir bara kortare och kortare för varje del.
Det känns som att man blir "lurad" på massa information/händelser i filmerna iom detta (nu har jag inte läst böckerna, men jag antar att filmerna skalar bort väldigt mycket sidohändelser/sidospår från böckerna). Man ska nog helt enkelt läsa böckerna antar jag - precis som med alla andra filmer som baseras på böcker
Postad 20 May 2008 - 09:10
Postad 20 May 2008 - 12:48
Intressant observation från egen sida gällade fenomenet Harry Potter: böcker vs filmer:
Böckerna blev bara tjockare och tjockare för varje del.
Filmerna blir bara kortare och kortare för varje del.
Det känns som att man blir "lurad" på massa information/händelser i filmerna iom detta (nu har jag inte läst böckerna, men jag antar att filmerna skalar bort väldigt mycket sidohändelser/sidospår från böckerna). Man ska nog helt enkelt läsa böckerna antar jag - precis som med alla andra filmer som baseras på böckerMen ack vad lat man är...
Word på det alltså
När första filmen kom höll jag på att gå i taket eftersom det saknades så mkt från boken (
Dock så har jag höga förväntningar på när den sjunde boken ska filmatiseras, den ska ju tydligen delas upp på två filmer och då borde man hinna få med det mesta kan man tycka.
Och för att inte vara helt OT så tycker jag att den 5e och den 3e filmen är bäst och den fjärde är sämsta.
De sista filmerna förlorar mkt på Richard Harris död, han var underbar som Dumbledore.
Postad 20 May 2008 - 19:02
Tycker magin, som jag älskade, försvann med Chris Columbus.
Kände iofs att även böckerna blev sämre och sämre.
Femte filmen är enligt så sjukt dåligt klippt att den knappt är godkänd
Redigerat av Ryssen, 20 May 2008 - 19:03.
Postad 21 May 2008 - 05:55
Postad 21 May 2008 - 08:25
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
39 bilder
73 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?