Hur bränner man .flac filer på en cd-r skiva så att skivan funkar i vanliga cd-spelare? Jag har tillgång till Ahead Nero.
Hoppas ni förstod
/Christopher
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
|
Postad 19 May 2008 - 01:05
Tja,
Hur bränner man .flac filer på en cd-r skiva så att skivan funkar i vanliga cd-spelare? Jag har tillgång till Ahead Nero. Hoppas ni förstod /Christopher Postad 19 May 2008 - 01:52
Kan varmt rekomendera Burrrn .
Har själv nyligen trillat i hemabio-träsket, så det har blivit endel lyssningar de senaste månaderna. Alltid trevligt att kunna ta med egen musik när det ska väljas högtalare! Postad 19 May 2008 - 02:41 Ladda ner ett flac-plugin http://www.bitburner...-audio-plugins/ Postad 23 May 2009 - 18:28
Nu har jag testat att bränna med burrrrn, problemet är att den gör om filerna till mp3. Jag vill ju ha kvar kvaliteten på ljudet, går det?
Postad 23 May 2009 - 21:58
Du måste konvertera låtarna till WAV först, om de ska funka i vanliga cd-spelare. Vad jag vet så finns det inte många vanliga cd spelare som klarar av flac.
/TijY Postad 24 May 2009 - 08:35
Som Darche skrev, använd Burrrn så slipper du en massa besvär. Bara att bränna och du kan även få cd-text på dina cd-r skivor, perfekt!!! Postad 24 May 2009 - 14:01 Burrrn konverterar flac till wav innan bränning till cd. Postad 24 May 2009 - 17:12
CDBurnerXP är gratis och ett trevligt brännprogram, där kan du dra flac-filerna direkt till skivan så att säga, så konverteras det automagiskt.
1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |