Fick tillfälle att inreda mitt nya rum. Och självklart ska det in lite av-utrustning. Jag har kikat lite på podspeakers micropod och tänker mig 2st av dessa i hörnet på rummet (ca 10m^2). Till dem skall jag även ha någon slags bas samt en förstärkare och en ljudbrygga. Budgeten är runt 5tusen.
ev.
2st micropod
1st "bas" (okänt märke)
1st pinnacle soundbrigde
1st. reciever? ev. podspeaker "the amp" (dock något dyr)
ett alternativ är denna:http://www.blocket.se/vi/16263051.htm?ca=14_s. Då skullle jag bara behöva en förstärkare och soundbridgen. Finns det några andra alternativ? På förstärkare som passar och som är små /snygga? Vill ha så mycket förslag som möjligt och gärna höra om det är någon som har podspeakers produkter osv.
Någon som vill hjälpa till lite ? Är inte så insatt i ämnet har bara haft stereos av typen "philips- 5xl" innnan ^^,
edit: Jag har ändrat mig lite.
Pioneer VSX-917V
Audio Pro Sub Level 110 (hur fungerar denna med musik?)
Högtalarna har jag inte bestämt vilka jag ska ha än. Frågan är om ett par micropods räcker för att fylla rummet med mellan register och diskant.
edit:
Startar upp tråden igen. Rummet är fortfarande 10m^2 men jag har ändrat mig lite.
Jag har summan 5-6000kr att röra mig med. Och jag söker ett 2.1 system.
Detta har jag funderat på nu :
beg hk970 2600kr
Dali concept 1 2000kr
sub XTZ 99 w8.16 1500kr
Summa: 6100kr
Kan mycket väl tänka mig begagnat. Frågan är om man ska försöka komma åt ett par begagnade concept 2 ist. Behöver så mycket hjälp jag kan få.
Redigerat av bekkman, 19 August 2008 - 17:35.
Sökningen pågår
Avancerad sökning
2 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?