Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Hur sätta fast spelratten (Logitech G25)

8 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 25 May 2008 - 09:17

Agathorn
  • Agathorn
  • Forumräv

• 643 inlägg
  • 0
Hej!

Jag är extremt sugen på att köpa en Playstation 3 tillsammans med Logitech G25 ratten.

Problemet är att vi har ett soffbord som är rätt lågt så jag kan inte skruva fast den i den.

Vi har sådana där fotöljer ifrån IKEA också iofs, i trä som gungar lite, vita. Ifall ni vet vilka jag menar. Så en sådan kunde man ev. använda och sedan sätta något framför att fästa ratten i. Vet dock inte vad!

Är det någon som har någon ide hur jag ska kunna fästa ratten och växelspaken vid soffan annars? (pedalerna hoppas jag på sitter fast hyffsat bra på mattan)? Behöver kreativa tips :(

Vårt soffbord (som vi inte kommer byta ut) är 50 cm högt och soffan 40 cm hög vid sitsen.

Hur gör ni?

Redigerat av Agathorn, 25 May 2008 - 10:10.

Postad 25 May 2008 - 17:32

Sledgeman
  • Sledgeman
  • Användare

• 183 inlägg
  • 0
Varför kan du inte skruva fast ratten i bordet fast det är lågt?

Mitt bord är 50cm högt och soffan jag sitter i är 45 i sitthöjd. Det går jättebra.

På under sidan av pedalerna är det en liten platta med piggar på som man vinklar fram om man har dom på matta så dom rör sig inte i första taget.

Postad 25 May 2008 - 21:48

Agathorn
  • Agathorn
  • Forumräv

• 643 inlägg
  • 0

Varför kan du inte skruva fast ratten i bordet fast det är lågt?

Jag beställde en Xbox wireless racing wheel nu istället. Ifall jag gillar den skarpt så blir det EV. en ps3:a sedan med Logitech G25. Hoppas det finns några liknande piggar på dom pedalerna också

På under sidan av pedalerna är det en liten platta med piggar på som man vinklar fram om man har dom på matta så dom rör sig inte i första taget.

Jo jag kan ju prova och se. Jag tyckte dock det blir i lägsta laget och så får man sitta duktigt frammåtlutad. Sedan efter min MC-olycka har jag svårt att böja mig frammåt så vinkeln mellan benen och magen blir för liten så att säga. Har plattor och skruvar i ljumsken som hindrar en hel del där. Så jag skulle behöva sitta lite mer "bekvämt".
Men jag ska prova och se hur det känns. Annars borde det ju gå på något sätt att fixa någon "extender" ifrån bordet upp en cirka 20 cm och sedan gärna in emot en så att jag kan luta mig tillbaka med. Får la snickra ihop något, även om jag är rätt kass på det praktiska!

Redigerat av Agathorn, 25 May 2008 - 21:53.

Postad 25 May 2008 - 21:55

mandrogoran
  • mandrogoran
  • Användare

• 218 inlägg
  • 0
Varför inte inhandla en sacco-säck och kör med ratten fastskruvad i soffbordet, funkar fin fint. Saccon är låg, bekväm och är lätt att gömma.

//mandrogoran

Postad 26 May 2008 - 20:26

Agathorn
  • Agathorn
  • Forumräv

• 643 inlägg
  • 0

Varför inte inhandla en sacco-säck och kör med ratten fastskruvad i soffbordet, funkar fin fint. Saccon är låg, bekväm och är lätt att gömma.

//mandrogoran

haha du är ju ett geni! Ska jag prova ifall det blir för högt i soffan! Tack!

Postad 16 June 2008 - 11:30

schjak
  • schjak
  • Forumräv

• 644 inlägg
  • 0
Kan någon som har G25 mäta följande:

1. Hur tjockt får bordet vara som man fäster ratten i? Har ett soffbord med ganska tjockt trä till bordsytan...

2. Hur mycket bredd behövs för att man ska kunna fästa ratt + växelspak bredvid varandra på bordet? Dvs om ni ställer ratten och spaken bredvid varandra så att de går att använda dem, hur brett blir det då?
Jag behöver måtten både för undersidan av bordet och ovansidan. Behövs det mindre plats under bordet är det bra då benen gör att det finns lite mindre plats under bordet än över bordet. Förhoppningsvis behövs inte lika mycket plats under eftersom själva fästena inte behöver vara lika breda som ratten/växelspaken... men jag vet inte hur det ser ut på denna ratt...

Tack på förhand!

Postad 24 June 2008 - 15:48

Unregistered61268c5c
  • Unregistered61268c5c
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0
Hejsan
1: Käftarna öppnar 52mm på både ratt och växelspaken.
2: Om sätter ratten och växelspaken brevid varandra så behövs det 40-50 cm beroende på nur nära ratten man vill ha växelspaken. käftarna sitter ca 20 mm in från ytter kant på ratten.

Hoppas det fungerar för dig för det är en riktigt grym ratt!

MVH Mrpink

Postad 27 June 2008 - 16:22

schjak
  • schjak
  • Forumräv

• 644 inlägg
  • 0

Hejsan
1: Käftarna öppnar 52mm på både ratt och växelspaken.
2: Om sätter ratten och växelspaken brevid varandra så behövs det 40-50 cm beroende på nur nära ratten man vill ha växelspaken. käftarna sitter ca 20 mm in från ytter kant på ratten.

Hoppas det fungerar för dig för det är en riktigt grym ratt!

MVH Mrpink

Hoppas också det funkar, beställde den till slut =)

Postad 04 July 2008 - 23:08

Unregistered883bce2a
  • Unregistered883bce2a
  • Forumräv

• 737 inlägg
  • 0
Nu har jag byggt en egen rattställning till min G25:a. Bilder finns i mitt galleri

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.