Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Vilken 52tummare skulle ni valt i prisklass 20-30tusen spänn?Vilken

12 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 27 May 2008 - 16:52

Kleppan
  • Kleppan
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
Frågan är vad rubriken säger.Vilken 52tummare skulle ni valt i prisklass 20-30tusen spänn?

Tala gärna om era argument och vad ni kanske absolut inte skulle satsat på i den prisklassen...

Postad 27 May 2008 - 17:01

nborve
  • nborve
  • Forumräv

• 964 inlägg
  • 0
Om det inte måste vara 52" utan att det räcker med 50" så skulle jag satsa på Pioneers nya plasma serie G9 .
Har en G8 42" och är mycket nöjd, kommer att köpa en 50" senare iår.

Postad 27 May 2008 - 17:16

Unregistered7c808eec
  • Unregistered7c808eec
  • Mästare

• 3866 inlägg
  • 0
Lätt Pioneer 8G eller 9G.
Ingen annan har ju lyckats få till så bra bildegenskaper.
Sen känns det seriöst att de utvecklar och tillverkar alla komponenter själva, dvs inget jäkla hopplock av billiga prylar, trycka på sin egen logga och sen kränga ut jämte sina tvättmaskiner och eltandborstar och allt vad man har.
Dyrast är ju inte alltid bäst i andra sammanhang, men när det gäller just platt-tv så får man vad man betalar för. Och det är rätt stor skillnad mellan bäst och näst bäst.

Postad 27 May 2008 - 17:54

Neond13
  • Neond13
  • Användare

• 221 inlägg
  • 0
definitivvt Toshiba zf355 om jag hade valt men alla har vi olika smak, philps 52´or är fina också, dock lite äldre.

Postad 27 May 2008 - 18:00

passan1
  • passan1
  • Beroende

• 1019 inlägg
  • 0
skulle nog vänta o se vad nya Lg presterar den kommer väl snart. Mycket nya o intressanta lösningar i den.

Postad 27 May 2008 - 18:22

khalnur
  • khalnur
  • Veteran

• 1668 inlägg
  • 0
Då det gäller TV alla kategorier skulle jag tveklöst välja en 50" Pioneer 9G (har idag en 8G och är enormt nöjd). Om det prompt måste vara en 52" så skulle jag nog kolla närmare på någon av Sonys modeller.

Postad 27 May 2008 - 18:23

Kleppan
  • Kleppan
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
Glömde nämna att det e en LCD jag e ute efter. Just för att kunna spela ps3 och köra direkt via hdmi från datorn.

Jag är ju en lekman i detta läget. Har bara fått för mej o läst att lcd e ända valet om man skall köra dotorn till tv:n.

MEn jag säger inte imot om nån dementerar mitt påstående.

Postad 27 May 2008 - 20:55

Unregisteredb7bdb1f7
  • Unregisteredb7bdb1f7
  • Beroende

• 1428 inlägg
  • 0
Samsung 52" F96

Postad 28 May 2008 - 06:35

Unregistered624fc7e8
  • Unregistered624fc7e8
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0

Glömde nämna att det e en LCD jag e ute efter. Just för att kunna spela ps3 och köra direkt via hdmi från datorn.

Jag är ju en lekman i detta läget. Har bara fått för mej o läst att lcd e ända valet om man skall köra dotorn till tv:n.

Jag kör med datorn på min Pioneer 8G 50". Funkar hur bra som helst, den pixelmappar bilden på alla hdmi-ingångar. Har aldrig heller sett antydan till inbränning eller "ghosting" heller när jag suttit och hållt på med datorn ett tag.

Postad 28 May 2008 - 09:50

schjak
  • schjak
  • Forumräv

• 644 inlägg
  • 0

Härmed dementerar jag ditt påstående :)

Läs runt på forumet så kommer du hitta många anledningar, framförallt när det gäller pioneer som är i princip omöjliga att få inbränningar på.

Ska du använda TVn till att surfa, chatta och skriva med? Och detta i väldigt stor skala? I så fall är det inte så bra för en plasma. (inte för en LCD för 20k heller, då det innebär onödigt slitage på TVn)
I övrigt när det gäller film och spel så går det precis lika bra att koppla datorn till en plasma som till en LCD.

Postad 28 May 2008 - 11:11

Reference audio
  • Reference audio
  • Forumräv

• 969 inlägg
  • 0

Pioneers skärmar är det bästa man kan köpa, oavsett om man kör dator, TV, TV-spel eller nåt annat. Jag använder min PDP-508XD på det sättet och det funkar klockrent.

// Max Reference

Postad 28 May 2008 - 16:20

ablaze
  • ablaze
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0
Philips 47PFL9603H

Den borde komma i 52".. Iom att föregående modell finns i 52"

Gå och kolla på den!!

Postad 28 May 2008 - 17:31

Kleppan
  • Kleppan
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0

Härmed dementerar jag ditt påstående :(

Läs runt på forumet så kommer du hitta många anledningar, framförallt när det gäller pioneer som är i princip omöjliga att få inbränningar på.

Ska du använda TVn till att surfa, chatta och skriva med? Och detta i väldigt stor skala? I så fall är det inte så bra för en plasma. (inte för en LCD för 20k heller, då det innebär onödigt slitage på TVn)
I övrigt när det gäller film och spel så går det precis lika bra att koppla datorn till en plasma som till en LCD.

Okej då kan jag glöma den myten att det bara var lcd som va grejen.
Men nu när jag kollar på pioneer så e dom ju svinigt dyra. Jag tycker ju de e jävligt mycke pengar för en TV.
Jag skulle ju hellre komma närmare min 20tusen gräns i kostnad.
Jag vill ju gärna ha bra tv som funker att köra iop med datorn. Det e ju just för o se film och kunna lira spel på tv:n som blir det huvudsakliga.

Sen behöver jag ju inte topline direkt, men ändå en bra 1080 runt 50". Kan tänka mej en bra 46tummare om det skulle va så om det blir ett stort kliv kostnadsmässigt sett till en större tv.

MEn som sagt jag skulle gärna ta imot fler förslag och gärna tala om varför om ni orkar...

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.