Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Fråga om ps3!

4 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 03 June 2008 - 13:32

jimler
  • jimler
  • Användare

• 164 inlägg
  • 0
Tjenare!
jag har efter många diskutioner "lyckats" övertala min flickvän att vi behöver ett gameroom i våran lägenhet(3:a).
Då vi inte använder gästrummet ändå. Rummet renoverades och blev väldigt bra i mitt tycke.
Fick köpa loss 2st 42" tv-apparater från jobbet för 500:-/st och ja de har inbränningar därav används de som bara tv-spel plasmor.

Nu till min fråga då dessa har några år på nacken så har de bara s-video ingång, vga ingång, vanlig video ingång(gul kabel) och komponent ingång dvs röd, blå, grön kabel.
Nu är jag väldigt sugen på att köpa en ps3:a hur löser jag det då ingen av spel tv:arna har hdmi ingång??
Finns ps3 med vanlig komponent kabel??
MVH Jimmy
ps. bilder på gameroomet kan läggas upp om ni är intresserad??.ds

Redigerat av jimler, 03 June 2008 - 13:33.

Postad 03 June 2008 - 13:40

l2ickard
  • l2ickard
  • Mästare

• 2805 inlägg
  • 0
Komponent ut 1 st
Komposit ut 1 st
S-video ut 1 st
SCART ut Ja

Copy+Pastat från Prisjakts info om PS3 40gb version.

Postad 03 June 2008 - 13:53

Unregistered3157c078
  • Unregistered3157c078
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0

Tjenare!
jag har efter många diskutioner "lyckats" övertala min flickvän att vi behöver ett gameroom i våran lägenhet(3:a).
Då vi inte använder gästrummet ändå. Rummet renoverades och blev väldigt bra i mitt tycke.
Fick köpa loss 2st 42" tv-apparater från jobbet för 500:-/st och ja de har inbränningar därav används de som bara tv-spel plasmor.

Nu till min fråga då dessa har några år på nacken så har de bara s-video ingång, vga ingång, vanlig video ingång(gul kabel) och komponent ingång dvs röd, blå, grön kabel.
Nu är jag väldigt sugen på att köpa en ps3:a hur löser jag det då ingen av spel tv:arna har hdmi ingång??
Finns ps3 med vanlig komponent kabel??
MVH Jimmy

Du vill antagligen ha en Sony komponentkabel för bästa bild i din situation (upp till 1080p om teven stödjer det, men fortfarande värt det på en SDTV), informationen om att PS3:an har komponent och komposit ut är inte helt korrekt. Den har en egen utgång, samma som PS2:an (så ja, har du en gammal PS2-kabel över kan du använda den) som kan ha antingen komposit eller komponent-kopplingar i andra ändan. Behöver du en ny sladd verkar Webhallen ha den billigast.

Postad 03 June 2008 - 14:08

Unregistered8c00bd99
  • Unregistered8c00bd99
  • Veteran

• 2296 inlägg
  • 0

Klart vi vill se bilder!

Postad 04 June 2008 - 13:56

schjak
  • schjak
  • Forumräv

• 644 inlägg
  • 0

Du vill antagligen ha en Sony komponentkabel för bästa bild i din situation (upp till 1080p om teven stödjer det, men fortfarande värt det på en SDTV), informationen om att PS3:an har komponent och komposit ut är inte helt korrekt. Den har en egen utgång, samma som PS2:an (så ja, har du en gammal PS2-kabel över kan du använda den) som kan ha antingen komposit eller komponent-kopplingar i andra ändan. Behöver du en ny sladd verkar Webhallen ha den billigast.

Det finns ju en komponentkabel för PS3 från Monster också som lär vara alldeles utmärkt...

Har du tänkt att splitta signalen från PS3an så att den dyker upp på båda skärmarna samtidigt så kan du nog springa på en del problem. Inte minst när det gäller bildkvalitet. Ps3an har inget stöd för att skicka ut 2 separata bildsignaler och en splitter kommer försämra bilden eftersom du måste köra med komponent (analog signal)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.