Sharp LC-52XL2S eller Samsung LE-52A656
Startad av
Veidit
, Jun 05 2008 12:26
7 svar till detta ämne
Sharp Aquos LC-52XL2S
(TV)
|
1
|
(3)
|
Inga priser | |
Samsung LE52A656
(TV)
|
2
|
(12)
|
Inga priser |
8 relaterade trådar
TV-apparater med inbyggd digitaltuner (186 inlägg)
|
15 år sedan |
Samsung A3, A4, A5 och A6 LCD serier (1091 inlägg)
|
16 år sedan |
Sharp XL2E serien (862 inlägg)
|
16 år sedan |
Samsung klarar inte 24p korrekt (84 inlägg)
|
16 år sedan |
52" LCD, max 17000:- (7 inlägg)
|
17 år sedan |
Skillnader i Samsungs serie A6 och A7 (0 inlägg)
|
17 år sedan |
Vilken 52" ska man köpa? (12 inlägg)
|
17 år sedan |
Sharp SE94U (SE= SPECIAL EDITION) (7 inlägg)
|
18 år sedan |
Postad 05 June 2008 - 12:26
Jag står i valet mellan en Sharp LC-52XL2S och en Samsung LE-52A656, ska framför allt använda den till att spela spel (xbox 360, PS3 och PS2), sen tillkommer även blu-ray och en mediacenter PC. Vad rekomenderar ni?
Postad 08 September 2008 - 20:45
Enkelt.. Titta på 656ans fjärrkontroll, så kommer ni inse att ni borde titta på något annat. Hehe, nä men den är bra jäkla ful och plastig.
Postad 08 September 2008 - 20:51
Jag valde till sist Sharp LC-52XL2S och är mycket nöjd med det valet, men jag är bara en lekman här här det gäller att kunna se kvalité
Postad 15 September 2008 - 01:17
Faktiskt ett riktigt svårt val. Båda skärmarna är sjukt bra, så det spelar inte så stor roll. Själv tycker jag kanske Samsung skärmen har lite bättre svärta.
Postad 15 September 2008 - 07:06
Faktiskt ett riktigt svårt val. Båda skärmarna är sjukt bra, så det spelar inte så stor roll. Själv tycker jag kanske Samsung skärmen har lite bättre svärta.
Vad är svartare än svart? Kolla bilderna jag lagt in på LC52-XL2S. Jag behöver ingen mera svärta än så.
Vad som lämnar en del att önska är delaytiderna på Sharps fjärrkontroll, varje knapptryck tar ca 3 sekunder innan tvn reagerar. Det gör att tre snabba tryck i text-tv visas efter ca 10 sekunder.
Vidare så är delsido-visningen knasig och allt för krånglig och ologisk. Samt att man inte lyckats att programera "fyrkanten" på fjärren till att kunna använda till något vettigt, den fungerar bara i menyerna, inte på vare sig text-tv eller programbyte.
Sharps bild med Philips fjärrkontroll och snabbhet hade varit dröm-tv.
Säkert har Samsung andra brister, vad vet jag.
Postad 29 September 2008 - 23:15
Svartare än svart går inte att få men svärtan i våra kära dumburkar är inte riktigt svart. Det är ju det problemet som Octopussy snackar om.
Bilderna i ditt galleri är lite besvärliga, för att inte säga omöjliga, att bedöma när det gäller svärtan i TV'n. Hade du haft samma signaler till en Samsung på väggen bredvid Sharpen så hade det kanske gått att jämföra de båda.
Dessutom är det inte bara svärtan i sig man är ute efter utan även detaljer i bilderna när det är nästan svart men inte riktigt.
Därför kan det vara viktigt med skillnader i svärtan mellan olika apparater.
Men du har rätt i att svart är svart... Hehe
MEN Hörru... har du testat en multifjärr?
Bilderna i ditt galleri är lite besvärliga, för att inte säga omöjliga, att bedöma när det gäller svärtan i TV'n. Hade du haft samma signaler till en Samsung på väggen bredvid Sharpen så hade det kanske gått att jämföra de båda.
Dessutom är det inte bara svärtan i sig man är ute efter utan även detaljer i bilderna när det är nästan svart men inte riktigt.
Därför kan det vara viktigt med skillnader i svärtan mellan olika apparater.
Men du har rätt i att svart är svart... Hehe
MEN Hörru... har du testat en multifjärr?
Postad 10 November 2008 - 15:10
Hej allihop.. jag är fullt uptagen med att hitta en ny LCD tv och har fastnat för samsungs 6-serie. Jag undrar om någon har märkt av några LipSync problem när ni kopplar bilden till TVn och ljudet till en receiver?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
TV-apparater med inbyggd digitaltuner
22 bilder
355 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?