Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Svajig trådlös nätverksanslutning?

3 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 21 June 2008 - 11:24

snickaren
  • snickaren
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0
Hallå där ute.

Ja som rubriken anger så har jag problem med min trådlösa uppkoppling, det verkar som jag tappar kontakten med routern för typ 1 gång i minuten så blippar rutan upp som säger "trådlös nätverksanslutning nu ansluten" vilket ju betyder att jag tappat kontakten men blivit ansluten igen.
Mkt irriterande. nån som har något tips på vad göra?

Bredband från comhem 8 mgbit
Dator: HP nx 9420
Router: D-link dir 635

Har testat några olika kanaler på routern men det verkar inte göra någon skillnad. Och signalstyrkan är "Utmärkt"

Tacksam för svar

//N

Postad 21 June 2008 - 11:54

kusling
  • kusling
  • Lärjunge

• 378 inlägg
  • 0
Det är många störningar på frekvensbandet som i stort sett alla trådlösa nätverk använder, 2,4ghz bandet. T.ex de flesta trådlösa apparater använder det här bandet, men även mikrovågsugnar och annan elektronisk utrustning kan ge stora störningar. Min trådlösa mus slutar fungera när jag använder micron till exempel. Jag vet inte hur din router funkar, men vissa av de allra nyaste routrarna med n-standarden klarar även av 5ghz bandet, i vilket det är mycket färre störningar.

Så prova att ta bort eventuella störkällor som står nära routern/datorn eller i signalens väg. Sen får du inte ha för långt eller för många betongväggar mellan routern och datorn. Prova att flytta runt saker och ting lite. Funkar det fortfarande inge bra så byt till en router och nätverkskort som pallar 5ghz bandet, eller gå över till kabel.

enligt sweclockers har din router kass räckvidd, kanske flytta den närmare datorn?
http://www.sweclocke...p...=572&page=7

med störkällor menar jag produkter som trådlösa möss, bluetoothprodukter, mobiltelefon, RF-fjärrkontroll, dåligt skärmad klass-D förstärkare, dåligt skärmad övrig elektronisk utrustning m.m. Allt med radiosändare eller switchande nätagg som ger upphov till RF-störningar. De skojar inte när de säger att man inte får ha på en del saker i ett flygplan.

Redigerat av kusling, 21 June 2008 - 12:01.

Postad 22 June 2008 - 14:10

snickaren
  • snickaren
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0
Tack för svaret.

Hmmm det där var ju tråkig läsning,verkar ju inte vara så mycket att göra. jag har inga andra trådlösa grejor som kan störa och jag sitter precis brevid routern så det kan ju inte vara det som är felet.

// N.

Postad 27 June 2008 - 23:14

Scania
  • Scania
  • Amatör

• 65 inlägg
  • 0
Hej! Jag hade det problemet med min D-link dir 635 Router idag. Titta på D-Links hemsida så kanske du får något tips. Jag hade samma problem och gjorde en Firmware uppgradering och nu fungerar det perfekt.
Lycka till.
Mvh Scania.

http://www.dlink.se/...G rFRNrZxZP5g==

DS. Hoppas länken fungerar annars får du gå in på D-Links hemsida och söka på
Trådlöst-
Underfamiljer Trådlöst -
Wireless N - 300 Mbps
så finner du vad du söker.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.