Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Hjälp en nybörjare, få en kram!

10 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 21 June 2008 - 21:34

Taobao
  • Taobao
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
I Onsdags köpte jag en Panasonic TH-42PX80E.

Jag vet inte riktigt om det är den jag ska ha. Jag tycker nämligen bilden är lite suddig. Jag börjar bli osäker och fundera på om jag skulle köpt LG 42LY95 istället. Jag kommer ju använda den till lite datespelande och då kanske det är bättre med Full-HD? Vad vet jag?

I vilka sammanhang är Plasma bra? / I vilka sammanhang är LCD bra?

Vore superschysst om jag kunde få lite hjälp ;).

Postad 21 June 2008 - 21:36

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

• 2709 inlägg
  • 0

I vilka sammanhang är Plasma bra?

Till det som en tv är till för. Tv, film, sport mm LCD köper du om du ska ha den som datorskärm ;)

Postad 21 June 2008 - 22:18

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

• 11286 inlägg
  • 0
Att bilden är suddig har inte med din tv att göra,det beror på signalen.
PX80 är riktigt schyst,full-hd är inte superviktigt.

Postad 21 June 2008 - 22:44

thomas79
  • thomas79
  • Beroende

• 1423 inlägg
  • 0
Hur har du ställt in den? Kör du på fabriksintällningarna? Vad matar du tv:n med för signal?

Postad 22 June 2008 - 00:53

Taobao
  • Taobao
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Jasså ok! Jag tror jag kör på Fabriksinställningarna. Jag har inte ställt in den alls egentligen. Jag är inte säker på vad du menar med signal. Men jag har den kopplat till Svesat-DigitalTv, eller ja, det är kanaler som jag får i mitt lägenhetsområde.

Postad 22 June 2008 - 06:47

Peavy
  • Peavy
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Har du testat HD material? Eftersom TV signalen skiljer sig så pass mellan alla oss olika andvändare så är det ju klart att vanlig TV kan se lite kass ut (även om PX80 gör ett jäkla bra jobb med TVbilden). Om du dock tycker att den är suddig vid DVD eller HD tittande så finns det ju möjligheten att ditt ex är ett måndags ex eller att du behöver glasögon ;)

Postad 22 June 2008 - 12:02

Taobao
  • Taobao
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Jag kollade på Arn på DVD igår kväll vilket nästan var sagolikt. Färgkontrasterna var rätt otroliga ;). Men hur ska jag göra för att få bättre bild när jag tittar på "Vanlig TV"?. :P

Hur ska jag göra för att se en VLC-film på TVn genom Kloning? Det blir nämligen helt svart på filmen på tvn. Vet du någonting om det? ;)

Postad 01 July 2008 - 22:00

Unregistered94a5ed53
  • Unregistered94a5ed53
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
För att få bättre bild vid TV-tittande rekommenderar jag dig att köpa en digitalbox. Jag har samma TV som dig och min kabeltvleverantör är Svesat. Där jag bor sänder de ut alla kanaler både digitalt och analogt. Köpte en digitalbox för DVB-C vilket gav ett väldigt lyft för bilden. Inställningarna på TV:n jag använde tog jag ifrån http://www.hdtvtest....2PX80/Settings/ . Hoppas det hjälper.

Postad 02 July 2008 - 11:43

schjak
  • schjak
  • Forumräv

• 644 inlägg
  • 0

Jasså ok! Jag tror jag kör på Fabriksinställningarna. Jag har inte ställt in den alls egentligen. Jag är inte säker på vad du menar med signal. Men jag har den kopplat till Svesat-DigitalTv, eller ja, det är kanaler som jag får i mitt lägenhetsområde.

Du kommer inte få bättre bild med en annan tv utan risken är att det blir ännu sämre. Egen digitalbox är nästan ett krav för att ens få en vettig bild på vanlig tv, nu när vi snackar platt-tv. Din gamla tjock-tv ställer inte lika stora krav på signalen (signalen, dvs det du skickar in i tvn)

Köp av ny tv kräver ofta köp av ny utrustning. Ofta behöver man en ny DVD-spelare eller kanske en bluray-spelare. Man behöver ny digitalbox, eventuellt en hd-box. Du får mer ut av din tv om du skaffar någon HD-källa (i stil med mediaspelare, ps3 eller blurayspelare. HDTV-box också, om man ser något intressant i det begränsade hdtv-utbudet som finns idag)

Sen ska du inte köra med fabriksinställningar, gå in i bildninställningar och byt till "bio"-läget. Följ eventuellt också tipsen i länken som dogge tipsade om ovan.

Redigerat av schjak, 02 July 2008 - 11:47.

Postad 02 July 2008 - 11:49

Taobao
  • Taobao
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Tackar för hjälpen pojkar! Uppskattas grymt! :)

Postad 02 July 2008 - 11:59

salami
  • salami
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0

Jag kollade på Arn på DVD igår kväll vilket nästan var sagolikt. Färgkontrasterna var rätt otroliga :). Men hur ska jag göra för att få bättre bild när jag tittar på "Vanlig TV"?. ;)

Hur ska jag göra för att se en VLC-film på TVn genom Kloning? Det blir nämligen helt svart på filmen på tvn. Vet du någonting om det? :D

Men det blir bild på bildskärmen? Isåfall kan du testa att ställa om din TV till primär skärm istället för bildskärmen. Det kan funka!

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.