Jasså ok! Jag tror jag kör på Fabriksinställningarna. Jag har inte ställt in den alls egentligen. Jag är inte säker på vad du menar med signal. Men jag har den kopplat till Svesat-DigitalTv, eller ja, det är kanaler som jag får i mitt lägenhetsområde.
Du kommer inte få bättre bild med en annan tv utan risken är att det blir ännu sämre. Egen digitalbox är nästan ett krav för att ens få en vettig bild på vanlig tv, nu när vi snackar platt-tv. Din gamla tjock-tv ställer inte lika stora krav på signalen (signalen, dvs det du skickar in i tvn)
Köp av ny tv kräver ofta köp av ny utrustning. Ofta behöver man en ny DVD-spelare eller kanske en bluray-spelare. Man behöver ny digitalbox, eventuellt en hd-box. Du får mer ut av din tv om du skaffar någon HD-källa (i stil med mediaspelare, ps3 eller blurayspelare. HDTV-box också, om man ser något intressant i det begränsade hdtv-utbudet som finns idag)
Sen ska du inte köra med fabriksinställningar, gå in i bildninställningar och byt till "bio"-läget. Följ eventuellt också tipsen i länken som dogge tipsade om ovan.
Redigerat av schjak, 02 July 2008 - 11:47.