Postad 24 June 2008 - 22:00
hur menar dom egentligen med inbyggnads versionen?(hittade ingen bilder heller)
Redigerat av Unregisteredd51b7e75, 24 June 2008 - 22:02.
Postad 24 June 2008 - 22:21
http://www.htguide.c...achmentid=12798
Lägger in ett citat från en som lyssnat på dessa :
For Home Theater, I thought the B&W CT8.4's were fantastic. I was really surprised, and if I was building a dedicated room from scratch, they would definately be near the top of my list. I was mixed on how I felt about them for 2 channel music listening though. I believe I would still prefer a nice marlan head speaker over the CT's.
Redigerat av ryst, 24 June 2008 - 22:24.
Postad 25 June 2008 - 08:52
Det är ju en hel högtalare som ska stoppas in i väggen.
Skulle vara roligare att veta pris på CWM 8180, det är ju en "vanlig" inbyggnadshögtalare i form av en väggbaffel.
CWM 8180
CT8 LR
CT 8.4 LCR
Postad 25 June 2008 - 09:42
Postad 25 June 2008 - 13:53
Varför skulle inte "det bästa som går samtidigt som det är estetiskt(i det här fallet: syns inte)" ha nån marknad?Extrem High end högtalare för inbyggnad? Kan inte alls se behovet. Vill man ha det bästa som går att få är inte inbyggnad intressant. Inbyggnad torde väljas främst (enbart?) av estetiska skäl och då borde även krösusar kunna nöja sig med något mindre extremt.
Inte här men i USA förstås. Custom byggen i miljoner-klassen är ju inte ovanligt "over-there" direkt.
Postad 26 June 2008 - 13:31
En sak som jag tängt på, hur u helvet han dom vara så jäkla dyra !? helt otroligt, hur mycket bättre är dom är andra alternativ som finns !? är det verkligenvärt 125000kr/st ?!
Postad 26 June 2008 - 13:53
Håller med om att priset är högt men så räknas också B&W 800-serie som en av de bästa högtalarna i världen. Och jag tycker att inbyggnadshögtalarna fyller sin funktion och syfte. Men jag instämmer med att det är osannolikt att de kan mäta sig med golvarna 800D, men jag är övertygad om att B&W har lyckats riktigt bra. De är pionjärer och framtidstänkare, samt ställer oerhört höga krav på sina egna produkter. Förresten kostar golvarna 800D ca 180 000 kr/paret, dvs styckpriset är 90 000 kr - betydlligt billigare än CT8LR men det är inte halva priset.jo det är ju så, men jag menar det går inte att få lika bra ljud i inbyggnadshögtalare som friståned tyvärr, och då är det enligt mig att slänga pengarna i sjön, men klart vill man ha inbyggnad och har någon mille som man inte vill ha kvar så , viss då är det ju bara att köra hårt
![]()
En sak som jag tängt på, hur u helvet han dom vara så jäkla dyra !? helt otroligt, hur mycket bättre är dom är andra alternativ som finns !? är det verkligenvärt 125000kr/st ?!då är ju dom fristånde tydligen bättre och till halva priset också...
MVH
Jonsod
Redigerat av jonsod76, 26 June 2008 - 14:01.
Postad 01 July 2008 - 21:54
/J
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
138 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?