Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Aiptek PocketDV AHD Z500 PLUS.

13 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Aiptek Pocket DV AHD Z500 Plus (Videokameror) 1 8.333332 (2) Inga priser

Postad 28 June 2008 - 18:57

Unregistereda360a43b
  • Unregistereda360a43b
  • Forumräv

• 862 inlägg
  • 0
Någon som har eller som har provat denna kamera.

Bifogad fil  Aiptek.jpg   18.25K   1 Antal nerladdningar

Aiptek PocketDV AHD Z500 PLUS

Hos Clas Ohlson kostar denna 1995 kr
http://www.clasohlso...spx?id=43049352

Hos Teknikmagasinet kostar denna 2499 kr
http://www.teknikmag...mp;artnr=760101

Köper man denna hos Teknikmagasinet så får man på köpet undervattenhus och tillbehör till den.

mvh
flashm

Postad 30 June 2008 - 13:08

Madzak
  • Madzak
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Detta verka ju vara en intressant produkt, bra pris om inte annat. Frågan är ju om man får vad man betalar för?

Hade också varit intresserad av att höra lite åsikter om denna videokamera. Ger den bra bild? Är den värd sitt pris eller ska man satsa på en icke HD-kamera?

Postad 30 June 2008 - 19:03

Unregistereda360a43b
  • Unregistereda360a43b
  • Forumräv

• 862 inlägg
  • 0
Jag var och pratade med en säljare på Teknikmagasinet som varmt rekommenderar denna. Han sa att stillbilderna på denna blir sådär bra och att det inte går att jämföra med en vanlig kamera med samma antal megapixlar. Den har enligt beskrivning 5 MP och interpolerar till typ 8 MP men man bör räckna med att 5 MP i stillbilder är det högsta man kan få.
Han var dock imponerad av bilden vid filmning och var mycket nöjd med filmkvaliten samt ljudet.

Jag tycker att man bör satsa på HD med tanke på att HD är ganska aktuellt nu. Risken finns att man ångrar om några månader att man inte köpte en HD. Jag håller faktiskt kontakten med en annan medlem här på forumet via PM och mail som äger en sån kamera.
Jag klistrar hans svar nedan. Väntar på att få bilder och film via mail så att man kan se lite mer på riktigt eftersom det inte går att prova kameran i butiken. Den har fått ganska bra betyg på mässan i Tyskland i maj 2008.

----
Den har ingen bildstabilisering vilket gör att man ska ha lugna händer när man filmar. Filmerna är ändå otroligt bra. Jag har kopplat kameran till min lcd-tv Sony och spelat upp i både 1080p och 720p som är nästan bättre med 60 bilder/sek. Med inspelningsknappen går det enkelt att växla mellan olika alternativ mikro, makro, ljuset på, landskap, dagsljus, fotolampan på eller auto osv. Som jag redan skrivit zoomen är lite seg under inspelningen. Ljudet är stereo och helt OK. Bilderna kan man ta i 8 eller 5 mpix. De är inte av absolut bästa kvalite men jag tycker att de duger
-----

Postad 20 July 2008 - 10:09

Unregisterede46ef4e7
  • Unregisterede46ef4e7
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Hejsan,

Jag är nyfiken på vart du fick det ifrån att man fick UV-hus till kameran...
För jag kollade på länken o de nämnde inget om det, är det din kontakt på Tek.mag eller generellt?`

Hej hopp!

Stefan

Hos Teknikmagasinet kostar denna 2499 kr
http://www.teknikmag...mp;artnr=760101

Köper man denna hos Teknikmagasinet så får man på köpet undervattenhus och tillbehör till den.

mvh
flashm

Postad 07 August 2008 - 11:46

Unregistered0073e34a
  • Unregistered0073e34a
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

Hejsan,

Jag är nyfiken på vart du fick det ifrån att man fick UV-hus till kameran...
För jag kollade på länken o de nämnde inget om det, är det din kontakt på Tek.mag eller generellt?`

Hej hopp!

Stefan

Det stämmer, man får med ett gummihus plus plasthus kring skärmen och en klämma att trycka ihop detta med. Jag har precis köpt en kamera och har inte provat vattentätheten, men är lite skeptiskt till hur tät denna är. Hur som helst så har jag provat kameran i Stockholm i går, och kvaliteten i 720/60fps är väl ganska bra, men långt ifrån perfekt vid uppspelning på min 24" datorskärm med en bra dator och grafikkort. Bilden känns lite utsmetad liksom. Konturer är inte skarpa och färgerna lite bleka. Men man får vad man betalar för. Det som stör mig lite det är att Zoomen är väldigt begränsad med sina 3x och att avsaknaden av skakreducering gör all filmning väldigt skakig så fort man sveper med kameran. Ska träna lite mer å lära mig bättre filmteknik så får vi se hur det blir. Sedan kan jag tillägga att Clas Ohlson endast säljer denna på Internet, och när jag frågade på butiken i Västerås hade de inte en susning om denna kameran. Priset blir då plus frakt och postförskott. Teknikmagasinet har sänkt priset till 2199kr.

Mvh Mats, Västerås

Redigerat av Unregistered0073e34a, 07 August 2008 - 11:49.

Postad 20 September 2008 - 14:30

MalcolmX7
  • MalcolmX7
  • Veteran

• 1610 inlägg
  • 0
Hur stor är kvalitetsskillnaden på inspelningar i 1280x720/60fps och 1280x720/30fps? Upplever man bilden som mer "hackig" eller är skillnaden försumbar?

Postad 25 September 2008 - 21:49

Anders229
  • Anders229
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Hej hej, är det någon som kan svara på om det är A/V in på Aiptek AHD Z500 PLUS? Jag var på clasohlon igår och klämde på den, men där såg det inte ut som att det var det på den. Men så såg jag nu på bilden på teknikmagasinet, där står det klart och tydligt A/V in/out -> http://www.teknikmag..._png/760101.png
Jag ska i huvudsak använda kameran som inspelningsenhet till en hjälmkamera jag har. (Andra tips på kamera är välkomna) :P

Postad 29 September 2008 - 13:03

MalcolmX7
  • MalcolmX7
  • Veteran

• 1610 inlägg
  • 0
Enligt manualen till AHD Z500 PLUS så ska det gå att spela in från TV:n eller DVD:n vilket torde innebära att det ska fungera alldeles utmärkt att spela in från en annan videokameras AV OUT. Så här står det i manualen:

"The digital video recording technology allows you to record TV program via AV-IN
cable.
1. Turn on your TV or DVD player.
2. Connect the AV cable to the AV-Out terminal on the TV or DVD player.
(Normally, it’s not necessary to switch the mode, please refer to the User’s
Manual of the TV or DVD player.)
3. Power on the camcorder.
4. Connect the audio and video ends of the AV cable (yellow/white/red color)
to the TV “AV-OUT” jacks.
5. Connect the other end of the AV cable to the “AV In” port on your
camcorder. When the pop-up message appears on the screen, please
select “AV-IN”.
6. Make sure that the images displayed on the TV or DVD player is also
displayed on the camera’s LCD.
7. Press the Record button to start recording.
8. Press the Record button again to stop recording."

Postad 29 September 2008 - 22:01

Anders229
  • Anders229
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Enligt manualen till AHD Z500 PLUS så ska det gå att spela in från TV:n eller DVD:n vilket torde innebära att det ska fungera alldeles utmärkt att spela in från en annan videokameras AV OUT. Så här står det i manualen:

"The digital video recording technology allows you to record TV program via AV-IN
cable.
1. Turn on your TV or DVD player.
2. Connect the AV cable to the AV-Out terminal on the TV or DVD player.
(Normally, it’s not necessary to switch the mode, please refer to the User’s
Manual of the TV or DVD player.)
3. Power on the camcorder.
4. Connect the audio and video ends of the AV cable (yellow/white/red color)
to the TV “AV-OUT” jacks.
5. Connect the other end of the AV cable to the “AV In” port on your
camcorder. When the pop-up message appears on the screen, please
select “AV-IN”.
6. Make sure that the images displayed on the TV or DVD player is also
displayed on the camera’s LCD.
7. Press the Record button to start recording.
8. Press the Record button again to stop recording."

Men rackarns va bra! Då ska jag åka till Teknikmagasinet och införskaffa en sådan.
1000tack för det svaret! :)

Postad 30 September 2008 - 10:23

MalcolmX7
  • MalcolmX7
  • Veteran

• 1610 inlägg
  • 0
Köpte själv en Aiptek igår, dock en Aiptek PocketDV AHD 300 från Conrad.se (verkar vara den enda siten som säljer denna modell). Men om du endast ska använda inspelningsfunktionen på kameran och inte själva kameran i någon större utsträckning så räcker det med att du köper en Aiptek PocketDV AHD 200 som finns på Clas Ohlson för 995 kr. Den modellen kan dock inte spela in i 1080p eller 720p/60fps, men det borde inte ha någon betydelse om du främst ska använda den som inspelningsenhet.

Postad 19 March 2009 - 21:10

staf1022
  • staf1022
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Är det någon som kan verifiera om det går att använda AV in på någon av dom billigare modellerna på teknikmagasinet eller claes o?

Alla som jag klämt på live i butik i dessa affärer har enbart märkningen AV out och läser man manualerna på aipteks hemsida verkar det vara enbart vissa versioner av samma modell som har funktionen AV in.

Postad 19 March 2009 - 21:11

Orabidoo
  • Orabidoo
  • Amatör

• 54 inlägg
  • 0
Undrar precis samma sak... Vill ha en kamera med AV IN

Postad 21 April 2009 - 22:28

Cruentus
  • Cruentus
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
De har INTE AV/IN!
Jag gick på just den minan när jag köpte min AHD 200. Trodde att den skulle funka till en hjälmkamera men icke.

Det är bara USA-modellerna som har fungerande AV In. Någonting med upphovsrättsskydd som gör att man måste betala licenspengar inom EU för alla maskiner som kan spela in. Iaf är det så jag har förstått det.

Postad 26 April 2009 - 22:35

cazz
  • cazz
  • Beroende

• 1353 inlägg
  • 0
Jag saknar att man inte kan få ladda ner ca 20 sek inspelningar på digitalvideokamror. då kan man själv testa och se hur bra kvaliten verkligen blir ok. Har tittat på 200 men en del ger den typ 85 av 100 och visa 50 eller 60 av 100 och en del såger den till fotknölarna så det är rätt så jobbigt att veta om man ska köpa en eller ej.
Det är ju inget proffs jobb man ska göra utan bara spela in lite då och då på semester eller andra saker.

Någon som har den modellen och kan spela in något ca 1 min eller så och lägga upp så man kan få ladda ner och testa och se??

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• XBox Halo Edition
    lod
    2026-07-29 08:14:23
  • VM på nya AppleTV
    Tobbeswim
    2026-07-05 23:35:21
  • Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.