Jag kör med overscan, åtminstone när jag kollar på digitaltv. Inte på blue-ray eller när jag spelar ps3 (förutom på orange box som visar massa skit i kanterna utan overscan). Grejen med overscan är väl just att bli av med sorgekanter eller annat skräp längt ut i bilden. Finns det inget sånt skräp så finns det ingen mening att ha overscan på.
Här är förresten övriga inställningar som jag kör just nu, när jag kollar på tv.
På kvällen kör jag de som hdtvtest rekommenderar. Experimenterar med p-nr på maximum. Känns som det suddar bort lite skräp, samtidigt som det inte alls smetar sönder bilden så som brusreduceringen på min samsung gjorde. Har även sänkt skärpan till 0. Verkar har samma effekt? Så vad är det för skillnad på "p-nr"(panna noise reduction, eller vad står det för?) och "skärpa"? Jag fattar att det är olika saker, men de har ju lite samma effekt, fast tvärt om. Höjer man brusreduceringen så tar man bort skräpet som en högre skärpa lägger till, typ, eller?
På dagen kör jag istället normalläge med varm färgtemperatur.
Hur gör ni då?
Undrar också om nån vet vad det är för skillnad på normalläget och bioläget (alltså förutom att reglagen är olika som standard)?
Redigerat av mannealm, 07 September 2008 - 17:47.