Postad 20 July 2008 - 14:11
Jag kör den med tvserver & den fungerar faktiskt riktigt bra, har inte ännu hunnit prova den med smartwi utan har bara kört mitt floppydtv med softcam och kanalbytena har faktiskt fungerat över förväntan. En helt klart rekommenderad uppgradering ifall ni kör en tidigare version.
Postad 07 August 2008 - 08:29
Jag har också kört RC2 en tid, och jag märker väldigt lite skillnad mot RC1. Det finns ytterligare funktioner i konfigurationsprogrammen, t.ex. att importera gamla inspelningar i den nya installationen.
Det tar fortfarande lång tid att starta TV, och att byta kanaler. Men det gör inte mig så mycket, jag är ingen kanalflippare. När jag tittar på HD, och går tillbaka från fullskärm, blinkar hela GUIet svart. Muspekaren släcks inte. Men dessa fel hade jag redan med RC1, alltså.
Jag använder dubbla Fire DTV-C, Comhem, SmartWi.
/hellmelt
Det tar fortfarande lång tid att starta TV, och att byta kanaler. Men det gör inte mig så mycket, jag är ingen kanalflippare. När jag tittar på HD, och går tillbaka från fullskärm, blinkar hela GUIet svart. Muspekaren släcks inte. Men dessa fel hade jag redan med RC1, alltså.
Jag använder dubbla Fire DTV-C, Comhem, SmartWi.
/hellmelt
Postad 07 August 2008 - 09:31
HAr krashat den ett par gånger redan plus fått den att tappa bort fjärrkontrollen.
Ska försöka göra lite mer strukturerade tester så att det går att få till buggrapporter från det hela
Ska försöka göra lite mer strukturerade tester så att det går att få till buggrapporter från det hela
Postad 07 August 2008 - 09:59
Funkar perfekt här (so far), Nästan inga hängningar alls.
Upplever också att kanalbyten är snabbare nu än i RC1...
Fast jag har märkt att ljudavkodningen spelar stor roll för tiden vid kanalbyten.
Hade problem med hängningar och tid innan jag ställde in det rätt....
Kör ffdshow med ac3 enligt Goose guide
Jag hade kört hela guiden men missat att göra extrainställningen för mixern sid 10...
De gjorde susen....
Upplever också att kanalbyten är snabbare nu än i RC1...
Fast jag har märkt att ljudavkodningen spelar stor roll för tiden vid kanalbyten.
Hade problem med hängningar och tid innan jag ställde in det rätt....
Kör ffdshow med ac3 enligt Goose guide
Jag hade kört hela guiden men missat att göra extrainställningen för mixern sid 10...
De gjorde susen....
Postad 09 August 2008 - 00:06
Jag skrotade tv projektet, jag hade tydligen inte mandat i vårt demokratiska hem (både knodden & hunden röstade emot) och sambon fick frispel när hon skulle ändra kanaler. Nu blir det en ny dekoder istället 
Ska prova XBMC in windows och se ifall den fungerar bra nu.
Ska prova XBMC in windows och se ifall den fungerar bra nu.
Postad 09 August 2008 - 08:05
Redigerat av Nybbe67, 09 August 2008 - 08:06.
Postad 10 August 2008 - 21:52
Det är inte lätt det där. Jag är tvungen att ha en T koppling så att frugan får se analog tv (som då blir skitdålig :Phehe ) och när jag är med så kör vi digital tv via MP och då låter det woow...
AAH, det är så man gör
Medvetet sabotage för att vinna över dom på ens egna "högupplösta" sida
Redigerat av lando, 10 August 2008 - 21:52.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
5 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?