World tour verkar komma senare, är det värt att vänta på??
Hur är det med dom gamla guitar hero spelen, går dom att spela med rock band??
Redigerat av moose11, 23 July 2008 - 13:51.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Guitar Hero World Tour eller Rock band
Startad av
moose11
, Jul 23 2008 13:50
22 svar till detta ämne
Postad 23 July 2008 - 13:50
Vad ska man satsa på, och vad är igentligen skillnaden??
World tour verkar komma senare, är det värt att vänta på?? Hur är det med dom gamla guitar hero spelen, går dom att spela med rock band?? Redigerat av moose11, 23 July 2008 - 13:51. Postad 07 August 2008 - 15:29
Det ena spelet görs väl av Activision och det andra av Harmonix?
Så det gäller att köpa det som även släppt det Guitar Hero som du har hemma, så ska väl tillbehören fungera, eller? Postad 13 August 2008 - 00:19
Jag har alla guitar hero till Wii än så länge och måste säga att Guitar hero aerosmith var nog bland det tråkigaste på länge skit låtar enligt mig men men.
Om jag köper guitar hero world tour återstår att se allt beroende på låtarna , vet inte ens om rock band kommer släppas till Wii än heller och om det nu gör det så ska nog wii guitar hero gitarren fungera till det också så det är ju nice. Postad 21 August 2008 - 11:56
Har hört att man jobbar på att alla instrumenten ska vara kompatibla med varandra. Alltså om du har Rock Band 2 trummorna så kan du spela GH: World Tour och Rock Band 1 med dom. Fast än så länge gäller det bara PS3 vad jag vet, men det torde väl bli samma sak för 360 också, ser ingen anledning till varför det bara skulle gälla PS3.
Kruxet blir om du köper Rock Band 1 nu och vill spela Rock Band 2, då kommer det fattas 2 cymbaler, hur man har tänkt lösa det vet jag inte. Det bästa du kan göra är alltså att vänta på Rock Band 2 då den har flest trummor att slå på Postad 27 August 2008 - 11:45
Ha! det var ju ganska häftigt! Jag har dock fortfarande svårt att svälja Activisions fräckhet att plagiera Harmonix verk. Även om GH3 är skoj... Postad 31 August 2008 - 16:10
Plagiera? Dom köpte väl av Harmonix? Då hade väl dessutom Harmonix redan börjat skapa Rock Band så dom var nog färdiga med GH redan. Postad 01 September 2008 - 10:31
Men Activision plagierar ju Rock Band rakt av med nya GH: On tour. Postad 27 September 2008 - 23:40
Sådär, då var ett Rock Band inhandlat,
Lirade med polarna igår och till vår stora besvikelse var inte GH3 gururna kompatibla med RB.. Det kanske man skulle läst sig till innan, Trist! Trummorna var grymt svåra tyckte jag(kan bero på min fruktansvärda taktkänsla). polarna lyckades bättre. Gick bättre med guran och basen.. Ingen av oss tyckte att sångdelen var så upphetsande utan lät mest som en katt som skrek.. Multispelarläget kändes rätt beigt då jag fått för mig att man skulle göra nån slags turné och samla fans. Men det var precis som GH - Spela 4-5 låtar, få 4-5 nya, etc etc Någon annan som köpt RB ? Postad 02 October 2008 - 13:20
På vilken plattform spelar du? 360? Jag har nämnligen ps2 och är sugen på att bara inhandla rockband spelet, för spelets skull! Men om inte gh gitarrerna är kompatibla så är det ju kört. Dock har jag hört att ps2 gitarrerna ska vara det! man väntar ju liksom till GH:WT av flera skäl: Fler låtar, Bättre instrument, (RB gitarrerna och trummerna hade ju kvalitet nope, zero, zit. Var inne på mediamakt på premiärdagen och provade RB. (dvs innan de blev sönderspelade) och kom sen tillbaka några dagar senare, men gitarren hade hållt i typ 2 dagar och trummorn var über mega plastiga allan. Så det kändes som att symbaler i trummsilikon och en ordentlig baspedal steker biffen på GH:WT. Redigerat av simonsimonsson, 02 October 2008 - 13:24. Postad 02 October 2008 - 14:38
Förmodligen till Wii...? Till RB för 360:n funkar GH3-gitarren utmärkt. Och mina instrument håller fortfarande, efter många fyllefester och dylikt. Inte en tendens till att gå sönder. Redigerat av MrSpokk, 02 October 2008 - 14:39. Postad 04 October 2008 - 00:51
Precis, till Wii!
Tycker inte dom är särskilt plastiga.. Dock vet jag inte om jag tycker det är så fantastiskt roligt som tex M3 beskrev det för nåt år sen...Får heller inte GH3 gitarrerna att funka heller, och vad jag läst ska de inte funka heller Instrumentet tycker jag håller en helt okej kvalité.. Har rockat på rätt hårt och det verkar hålla! Största problemet är att få undan grejjerna på nåt vettigt ställe i en 1a på 24 kvm när man inte lirar Postad 07 October 2008 - 13:25
Det jag med säkerhet kan säga är att Kramer Striker'n som följde med GH:3 (PS2) fungerar alldeles utmärkt tillsammans med Rock Band & Trackpack Vol.1. Hurvida de äldre trådbundna gitarrerna fungerar vet jag inte, men man kan väl "anta" att dom funkar? Jag skulle också varmt rekommendera att skaffa enbart spelen då de innehåller mycket godis, dock är svårighets graderna annorlunda gentemot GH spelen, är du en HARD/EXPERT lirare i GH rekommenderar jag att du kör enbart på EXPERT nivån i RB. (då menar jag gitarr i solo läget, det enda jag kört så ...) Väntar också på GH:WT istället för att köpa RB1, sen ligger juh RB2 i "pipen" för alla konsoller inom en snar framtid.(inte att förglömma är juh också att AC/DC "packet" dyker upp snart till RB) Hej hej! Postad 10 October 2008 - 16:06
Då är ju nästan saken biff.. då blir det nog RB ändå! Men ang. RB:AC/DC så är det ju bara 18 låtar (iofs från AC/DC live som är deras genom tiderna bästa släpp). men ändå, att pynta 300 för 18 låtar känns inte riktigt ok! Postad 11 October 2008 - 22:10
Vad jag har hört så har Rock Band stöd för alla instrument men däremot Guitar Hero har inte alltid stöd för Rock Band instrument.
Postad 28 October 2008 - 07:25
Någon som vet varför det påstås vara europa-release av GHWT den 7e, men alla butiker i sverige skriver 21a på alla olika (Wii) paket?
Redigerat av sandos, 28 October 2008 - 07:25. Postad 31 October 2008 - 16:14
Så kan det mycket väl vara då Guitar Hero WT har en mer avancerad gitarr och en extra cymbal på trumsetet. Så man bör köpa GH:WT instrumenten och sen köpa tex Rockband 2 löst så kan du spela allt. Postad 08 November 2008 - 20:48
nån som har koll på om man kommer kunna spela rockband 2 på ps3 , med GHWT instrumenten ?
Postad 08 November 2008 - 21:49
känns som detta inlägg hamnade i fel forumdel =) Postad 25 November 2008 - 17:01
Någon som sett till The Killers paketet som man skulle kunna köpa idag?
Postad 04 December 2008 - 13:26
[quot name='dannovarius' date='Sep 1 2008, 10:31 ' post='2052704']
Men Activision plagierar ju Rock Band rakt av med nya GH: On tour. [/quote] On tour e till DS. Det heter world tour. Och Guitar hero hade planerat sen LÄNGE att ha instrument med. Man kan typ säga att Harmonix uttnytjade Activision på den bästa ideén som kommit till hela spel-världen igenom tiderna! Jag kommer lätt köpa guitar hero world tour. För mig är det ett solklart val men vad andra tycker vet jag inte. Men som sagt för min del kommer jag att ta Guitar hero world tour. Roligt ganska känt. GH2 va super stort och många började känna igen det och tyckte att det va ett super spel GH3: Det största spelet nästan. Varenda kotte tycker nästan om Guitar hero 3. Och då har det kommit ut 3 stycken och då blir det lite ''same, same'' Så nästa som nu blev GH:WT va med instrument. Då har dem dessutom tjänat pengar. För man kan inte göra GH2 med instrument och GH3 utan! Det skulle bara ingen köpa (GH3). Så det var bara smart men tror alla att det är rena rama plagiatet. Och guitar hero world tour är lite bättre gjort vad jag kan se på trailers. Det va allt vad jag hade att säga! 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |