Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Order lagd - bra konfiguration?

6 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 27 July 2008 - 10:18

Unregistered50b17ac7
  • Unregistered50b17ac7
  • Användare

• 102 inlägg
  • 0
Halloj,

Nu är det äntligen dags att uppgradera vardagsrummet med projektor och ljud. Och tro det eller ej, det är sambon som stressat på ;)

Nåväl, tanken är att helt skicka ut lcd:n och enbart köra med projje. Jag är väl medveten om lampkostnad men får bita i det äpplet.

Här är setupen - köpt på dustin, betald men fortfarande ändringsbar. Vad säger panelen, blir det bra? eller borde något bytas ut? total budget runt 23000:-

90'' duk, smsfäste samt supra hdmi för totti 4200:-.

Vad tror ni?

/björn

Postad 27 July 2008 - 14:30

maximm
  • maximm
  • Guru

• 4105 inlägg
  • 0
Har du själv varit och tittat på någon av dem och jämfört? Det hoppas jag verkligen för jag skulle aldrig få för mig att köpa något sådant i blindo. Alla produkter i den prisklassen är i princip väldigt bra för pengarna, men olika produkter är bra på olika saker, och vad som är bra är helt upp till varje enskild person. Vad någon annan tyker ska aldrig vara något man går efter, enbart ett tips om vad man ska titta på.

MVH

Postad 27 July 2008 - 16:04

Xicaxo
  • Xicaxo
  • Beroende

• 1057 inlägg
  • 0
skicka INTE ut lcd tvn.. projektorn är enligt mig ingen ersättare till tvn det är en komplettering

slötittande hör inte hemma på projektor enligt min mening, samt att "storhets bilden" försvinner, är lixom lite speciellt med den stora bilden vid film/spel

man gör ju givetvis som man vill, lampan kostar inte så mkt om du beställer den från japan.. 2000:-/inkl frakt

blir nog nöjd med det du beställt.. vill man spara in på ljudet funkar alltid logitech z-5500.. har själv bytt ut hela mitt hembiosystem mot detta för att bli av med alla stora högtalare.. mycket ljud för pengarna

men med större sorround får du givet lite fylligare ljud.. men vid tex film spelar de mindre roll.. kanske inte spelar högst i kvarteret.. men det räcker gott och väl

lycka till

Postad 27 July 2008 - 16:10

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0
Håller med Xicaxo, ha kvar TVn för slötittande, och projjen för film, och kanske spel... den där wow känslan försvinner om du kollar på projjen hela tiden... min TV la av en gång, så vi kollade på projektor i 2veckor, vare sig film eller TV... tyckte inte det va en höjdare... fast vi sitter ju ganska nära, ca 3-3,5m och 90". Men tycker du ska ha kvar TVn B)

Postad 27 July 2008 - 18:10

Unregistered50b17ac7
  • Unregistered50b17ac7
  • Användare

• 102 inlägg
  • 0
man får tacka för återkopplingen!

Hela upplägget bygger på att det inte finns någon tv, duken ska rullas ner framför två stora fönster. Det blir inte alls bra om en lcd ska komma och "störa" B)

Nåja, vi provar - annars får gillestugan en saftig uppgradering.

Och visst, jag har varit och tittat, klämt och kännt på alla delar. Det var väl egentligen bara en bekräftelse på att jag inte gjort någon tankevurpa som jag var ute efter.

Ska uppdatera mitt album med bilder under veckan.

Tack igen
/björn

Postad 27 July 2008 - 18:54

snutstrut
  • snutstrut
  • Användare

• 147 inlägg
  • 0
Ser ut som en väldigt bra kombination. Du kommer säkerligen bli nöjd!! Välkommen in en trevlig värld!
På 90 tum är: 1) "Sagan om ringen" så otroligt mycket bättre,2) man kan nästan se bollen när man tittar på bandy samt att 3) det blir väldigt uppenbart att Christiano Ronaldo har noppat ögonbrynen

Postad 02 August 2008 - 20:00

Unregistered50b17ac7
  • Unregistered50b17ac7
  • Användare

• 102 inlägg
  • 0
Nu är mitt album uppdaterat, det blev så bra som jag hoppades :(

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.