Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Pianolackering i Mälardalstrakten/ Tips på billackerare som gjort högtalarl

11 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 30 July 2008 - 07:06

Wormit
  • Wormit
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Har plöjt igenom forumet gällande lackering av högtalare men inte hittat ngn firma som näms vid namn/ eller för den delen ngn privatperson med lackbox och ett sinne för kvalitetsarbete :unsure:

Har ett par MonitorAudio RS8;or (Valnöt) som jag skulle vilja lackera i vit högblank finish, och nej jag vill INTE lacka själv med sprayflaska :lol: Det ska vara FINISH på högtalarna som skall pryda min nya villa som är under uppbyggnad och det kommer bli rätt/läs väldigt stram design på allti huset (egenritat) och vill ha en clean snygg vit lackering som blir perfekt!

Någon som har tips med mejl/hemsidor/nummer/PM med tips på lackerare i Mälardalsregionen (reser i hela landet men det vore smidigast om man kan hitta ngn här i krokarna), tänkte demontera element och terminaler själv, maskering och lackering lämnar jag åt proffsen :D

Fråga? Skall man lacka basportarna vita eller skall dem fortsatt vara svarta?

Tacksam för svar och tips eller om vi har ngn egen billackerare på forumet så skicka ett PM!

//Wormit

Postad 30 July 2008 - 15:04

Unregistered32555851
  • Unregistered32555851
  • Beroende

• 1030 inlägg
  • 0
I kungsör, ligger i västmanland cirka 3 mil från Eskilstuna har du Bosse Jensen. Är en av de bästa lackerare som vi har i Sverige. Vet inte vad det kan tänkas kosta men grym är han, sett lite bilar utanför hans hus.

Mina är lackade av Ghost of sweden och de är också riktigt grymma, de finsn inte i mälardalen tyvärr.

Annars hör med varende billackerare som finns att få tag på, kan ju lova att alla klarar att lägga en grym finish på de frågan är bara om de lackar högtalare, finns säkert någon som kan göra det vid sidan om för en liten slant.

Postad 31 July 2008 - 14:05

Wormit
  • Wormit
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Tack för tipsen!

Mvh Wormit

I kungsör, ligger i västmanland cirka 3 mil från Eskilstuna har du Bosse Jensen. Är en av de bästa lackerare som vi har i Sverige. Vet inte vad det kan tänkas kosta men grym är han, sett lite bilar utanför hans hus.

Mina är lackade av Ghost of sweden och de är också riktigt grymma, de finsn inte i mälardalen tyvärr.

Annars hör med varende billackerare som finns att få tag på, kan ju lova att alla klarar att lägga en grym finish på de frågan är bara om de lackar högtalare, finns säkert någon som kan göra det vid sidan om för en liten slant.

Postad 31 July 2008 - 21:58

Unregisteredb55e42eb
  • Unregisteredb55e42eb
  • Lärjunge

• 359 inlägg
  • 0
Det kan vara värt att leta efter en möbellackerare. En som gör köksluckor etc.

Det är en sak att lackera bilar och en sak att göra möbler. Det kan naturligtvis bli bra med en billackerare men den riktigt hårda billacksytan kommer från härdningen som kan vara svår på högtalare.

Postad 07 August 2008 - 18:51

ettup01
  • ettup01
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Jag letar också efter en lackerare i uppsala regionen, något tips?

Postad 08 August 2008 - 23:31

Matte75
  • Matte75
  • Lärjunge

• 426 inlägg
  • 0

Jag letar också efter en lackerare i uppsala regionen, något tips?

Gå till vilken billackerare som helst och hör om pris för att lacka dina högtalare. Dom kan garanterat lackera dina högtalare så du blir nöjd. Jag lämnade mina fronthögtalare och sub till en billackerare för att få dom pianosvarta och dom blev kanonbra.

Vi är skitnöjda med resultatet. Kostade mig 600kr för sub och frontar inklusive slipning och spackling.

Bilder finns i länken nedanför:

http://inspirationsd...tv.html#comment

Redigerat av Dreadlock, 03 January 2009 - 10:12.

Postad 09 August 2008 - 00:08

lando
  • lando
  • Lärjunge

• 381 inlägg
  • 0
Jag var och pratade med en lackerare här i stan och han berättade att ljudet kan bli annorlunda efter lackering, är det något som ni har märkt av?

Postad 10 August 2008 - 20:36

Matte75
  • Matte75
  • Lärjunge

• 426 inlägg
  • 0

Jag var och pratade med en lackerare här i stan och han berättade att ljudet kan bli annorlunda efter lackering, är det något som ni har märkt av?

Har absolut inte hört någon skillnad på ljudet efter att mina lackerades. Det finns ju högtalare som lackeras på högtalar-fabriken och dom låter väl inte annorlunda?

Sa han varför det skulle bli ändrat ljud?

Redigerat av Dreadlock, 03 January 2009 - 10:11.

Postad 10 August 2008 - 21:14

Kimpost
  • Kimpost
  • Beroende

• 1134 inlägg
  • 0
Högtalare gjorda i spån eller MDF ska normalt vara lackade eller fanérade. Utan lack/fanér är de inte täta. Så, ja, de låter annorlunda...

Redigerat av Kimpost, 10 August 2008 - 21:14.

Postad 10 August 2008 - 21:30

mongo
  • mongo
  • Forumräv

• 872 inlägg
  • 0
Jag fick ett par Kef reference lackade hos den lokale billackeraren för ett tag sen, i sidenmatt svart, sanslöst bra gjort...
Kostade 600:- ink. allt förarbete.
Så vilken lackerare som helst med lite självaktning borde fixa det galant.

Postad 07 October 2008 - 07:34

najkon
  • najkon
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0
Någon som har lackat sina högtalare i Stockholm?

Har en uppsättning med Audio Pro Focus 5.1 (stora frontarna) som jag tagit bort trä faneren från då de blivit lite kantstötta.
Någon som har tips och priser för att få dessa lackade i blank svart?

Postad 11 October 2008 - 17:46

Unregistered7a74f27c
  • Unregistered7a74f27c
  • Amatör

• 78 inlägg
  • 0
Jag är billackerare och jobbar i stockholm.
Har själv blåst mina

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.