Val av systemkamera
58 svar till detta ämne
Postad 06 August 2008 - 21:25
Staaf
-
Staaf
-
Amatör
-
-
55 inlägg
Hejsan alla fotogalna
Nu var det dax för mig att införskaffa en systemkamera och jag har kollat på 3-4 modeller men eftersom jag inte kan så mycket om detta så hoppas jag att ni kan hjälpa mig.
Jag är nybörjare på systemkameror, men jag vill ha något som jag kan ha en längre tid , självklart kommer jag byta objektiv någongång men kanske inte de första månaderna.
Min budget är ungeför 5000-8000 kronor.
Modellerna jag har kollat på är;
Canon Eos 450D med kitobjekt
Canon Eos 400D med kitobjekt
Canon Eos 350D med kitobjekt
Nikon D80 med kitobjekt
Men som sagt är jag nybörjare och kanske inte behöver någon monstermaskin.
Den jag har kollat mest på är 450D men jag har ingen erfarenhet om detta
Ni får gärna komma med förslag eller tips om vad jag ska välja!
Är väldigt kluven just nu.
// Adam
Postad 06 August 2008 - 21:30
sikis
-
sikis
-
Forumräv
-
-
704 inlägg
kan inte säga så mycket om nikon, så kläm och känn på dom vilket märke du trivs med, hur dom ligger i handen. Angående Canon så tycker ajg att du ska kika 450 som du redan har gjort, inge fel på dom andra men det är föregångare till 450 så samam kamera med lite äldre teknik, så att sgäa.. eller rättare sagt i 450 så får du lite mer finneser..
möjligtvis kan du kika på 400 som inte är så gammal, men också en väldigt fin kamera.. men framför allt kläm och känn vilken du gilar att hålla i och där knapparna känns som dom sittter bra för dig.
Postad 08 August 2008 - 15:51
Staaf
-
Staaf
-
Amatör
-
-
55 inlägg
Just nu kan jag verkligen inte bestämma mig!
har läst rätt mycket på forumet och frågat personal i olika butiker mm.
Dom som är aktuella just nu är;
Eos 450D
Nikon D80
Sony A300?
Alla tycker så olika så man blir bara mer osäker på vad man ska välja ju mer man läser =/
det skiljer ju lite i pris på dessa kameror, men vill ha något som man ska ha ett bra tag.
SNÄLLA SNÄLLA hjälp mig (=