Har en logitech Harmony 525 fjärr som jag har programerat till en MCE remote via logitechs programvara. Problemet är att när jag trycker på power on knappen startar både HTPC:n och XBox 360:n. Verkar som det är samma IR signal. Är det någon som har en lösning för detta. Behöver egentligen inte kunna starta Xboxen men jag vill gärna kunna starta HTPC via fjärren. Någon som har en bra lösning?
MCE remote skickar samma signal till Xbox och HTPC
Postad 07 August 2008 - 12:07
Har en logitech Harmony 525 fjärr som jag har programerat till en MCE remote via logitechs programvara. Problemet är att när jag trycker på power on knappen startar både HTPC:n och XBox 360:n. Verkar som det är samma IR signal. Är det någon som har en lösning för detta. Behöver egentligen inte kunna starta Xboxen men jag vill gärna kunna starta HTPC via fjärren. Någon som har en bra lösning?
Postad 07 August 2008 - 19:07
Hej,
Enkelt fixat! gå in på xboxen, sen längst till höger (system?) sen finns det nån remote meyn där, välj "xbox 360 remote only" istället för "all channels" då fungerar det bra
Postad 07 August 2008 - 21:12
Postad 20 August 2008 - 16:28
Postad 21 August 2008 - 17:23
Tackar som tusan!
Jepp!Funkar det ändå att få igång x-boxen via handkontrollerna?
Redigerat av pgg, 21 August 2008 - 17:31.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
45 bilder
14 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?