Efter en eftermidddag och kvälls testande.Bildmässigt så hittar jag inget att klaga på direkt, jag har kört via en Viasat box kopplat till scart kontakten. när jag verkligen försökte anstränga mig för att hitta nåt att klaga på så kanske svärtan är lite sämre än på min 40" Full HD Samsung, men absolut inget som stör. Menyerna är som Sockerpyssla sa på engelska och ganska enkla, det handlar mest om färdiginställda lägen att välja mellan. I bland kan jag tycka att bilden är lite för färgrik när jag ser på TV, men inte heller det nåt som stör utan mer handlar om att jag nu försöker hitta nåt att kritisera. detta är säkert nåt jag kan ställa in om jag engagerar mig. Min fru som tittar mycket på TV tyckte dock att jag var löjlig när jag påpekade det..
HDMI och PS3Det är när jag använder HDMI och PS3 som jag blir riktigt imponerad, detta är en perfekt TV att köra konsoll på. Suverän bild, inga eftersläpningar, färgrik och skarp. Jag har TV'n i ett sovrum som sagt och sitter inte mer än 2m från TV'n och med ett snabbt spel som Burnout Paradise (som brukar kunna kännas "grötigt" på dåliga TV apparater) så har jag inget att klaga på, bilden är lätt att hänga med i och knivskarp. Det jag inte hunnit testa är att koppla en PC till den, men någon annan kanske kan fylla på och testa det.
DivXMed PS3 spelade jag även upp en hel del film via min NAS, dessa gjorde sig mycket bättre här än på min 40" Full HD. Denna TV'n är mer "förlåtande" med divX filmer och jag kommer nog att spela upp dem i sovrummet i fortsättningen.
Inget hemmabio ljud givetvisLjudet hade jag inga stora förhoppningar på, men även här blev jag positivt överaskad, jag sitter som sagt i ett litet sovrum. De färdiga inställningarna för "Speech", "Music", "Movie" etc funkade klockrent och jag hitta snabbt ett ljud jag gillade. till film och TV funkar det bra, på PS3 körde jag Guitar Hero 3 och det är ju inget hemmabio ljud men det funkar riktigt bra i ett mindre rum och har bra bas med det förinställda läget "Music".
Inget att skämmas förSå här efter en första test är jag mycket nöjd, det var allt jag hade hoppats på och till ett riktigt bra pris. Dessutom är TV'n snygg på väggen, jag gillar överlag just Samsungs design och detta är inget annorlunda. TV'n känns och ser "lyxig" ut trots att den var billig och kommer inte att få dig att skämmas när du har folk hemma.
Jag kan inte se nåt skäl att inte rekommendera denna TV'n, för 4495 får man en riktigt vass och snygg 32", perfekt som extra TV till Sovrum och konsoll eller första TV i en mindre lägenhet. Ett av de bättre och mest prisvärda köp jag gjort, Tummen upp alltså!
"Bang for the buck" värdet är högt.
Redigerat av Blackmoore, 15 augusti 2008 - 08:46.