Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Tänkte köpa detta hemmabio snälla ge kritik ! Se hit.

7 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 11 August 2008 - 19:12

phillewee
  • phillewee
  • Användare

• 191 inlägg
  • 0
Hej

jag tänkte köpa detta 5.1 system och skulle vilja ha kritik vad ni tycker om d ? eventuellt om man ska byta ut något ?

Högtalar paket Dynavoice

http://www.fynda.se/...hp3?prodid=1530

Reciever Sony

http://www.netonnet.....asp?iid=123521

Dvd:

Kör på mitt Xbox 360 med HDMI , Funkar detta ? ger det lika bra bild som en HDMI dvd tror ni ?

Sub Woofer: Kör på min gamla Audio Pro B5 som är några år gammal tills jag har råd med en ny.

Vänligen ge kritk om jag ska byta till något billigare eller dyrare system ? allt för att få så bra som möjligt för ungefär dessa priser.

tack i förhand

Postad 11 August 2008 - 19:24

Unregisterede3e9db38
  • Unregisterede3e9db38
  • Veteran

• 1636 inlägg
  • 0
Högtalarna tror jag kommer fungera ypperligt. Det är många här på forumet som lovordar dynavoice. Däremot är jag lite skeptisk till sony receivern, först och främst vet jag inte riktigt hur den står sig jämfört med andra ljudmässigt (jag är lite anti "stormarknads-plastreceivers" ;)). Sen är jag även tveksam till om den kan ta ljudet från hdmi, framförallt billiga receivers med hdmi kan bara skicka vidare allt och du måste dra ljudet separat, och då tappar du ju mycket av vitsen med hdmi i receivern...

Bor du litet tror jag inte du behöver subben till mer än den där djupa filmbasen vid explosioner och liknande, och då kanske du inte behöver köpa ny alls. Bor du större kanske inte golvarna räcker hela vägen och du får avgöra själv om subben behöver bytas.

Angående dvd så är det (relativt) stor skillnad på spelare och spelare, även mellan dvd-spelare med hdmi. Tyvärr har jag inte sett på någon film genom xboxen så jag kan inte uttala mig om hur den står sig

Mvh

Redigerat av Unregisterede3e9db38, 11 August 2008 - 19:26.

Postad 11 August 2008 - 19:36

phillewee
  • phillewee
  • Användare

• 191 inlägg
  • 0

Högtalarna tror jag kommer fungera ypperligt. Det är många här på forumet som lovordar dynavoice. Däremot är jag lite skeptisk till sony receivern, först och främst vet jag inte riktigt hur den står sig jämfört med andra ljudmässigt (jag är lite anti "stormarknads-plastreceivers" ;)). Sen är jag även tveksam till om den kan ta ljudet från hdmi, framförallt billiga receivers med hdmi kan bara skicka vidare allt och du måste dra ljudet separat, och då tappar du ju mycket av vitsen med hdmi i receivern...

Bor du litet tror jag inte du behöver subben till mer än den där djupa filmbasen vid explosioner och liknande, och då kanske du inte behöver köpa ny alls. Bor du större kanske inte golvarna räcker hela vägen och du får avgöra själv om subben behöver bytas.

Angående dvd så är det (relativt) stor skillnad på spelare och spelare, även mellan dvd-spelare med hdmi. Tyvärr har jag inte sett på någon film genom xboxen så jag kan inte uttala mig om hur den står sig

Mvh

tack för tipset , ja men angående dvd spelaren måste man ju börja någonstans sen kan man i framtiden köpa ny men Förstärkaren vill jag hemskt gärna köpa bra redan från början. du har inget annat du skulle vilja tipsa mig ?

Postad 11 August 2008 - 23:58

Unregisterede3e9db38
  • Unregisterede3e9db38
  • Veteran

• 1636 inlägg
  • 0
Självklart måste man börja nånstans ;) Jag är rätt färsk jag också, men jag har hunnit lyssna runt en del iaf...

Hur långt kan du sträcka dig när det gäller hela kalaset? högtalarna går ju lös på 3,2k och den där sonyreceivern på 2,4k. Jag skulle varmt rekommendera Marantz 4002 som går att få för 3000 . Jag var själv inne på en sån när jag letade efter en ersättare till min cambridge, men så fick jag en 5002 för ett pris inom min budget. Då får du ljud genom hdmi och ett grymt ljud både för musik och film.

Om du kan sträcka dig till 3,5k så har ju hifiklubben Denons minsting, 1508, och då får du också garanterat bra ljud. Men Marantz och Denon har rätt olika ljudkaraktär, så det vore ju en fördel att provlyssna först om du är kräsen

Sen finns ju alltid Yamaha för allt mellan 2 och 50 tusen. Annars har jag hört att sherwood och proson har bra grejor för små pengar, och båda finns på fynda.se, men då kanske du får tumma lite på funktioner som hdmi.

Mvh

Redigerat av Unregisterede3e9db38, 12 August 2008 - 00:06.

Postad 12 August 2008 - 07:10

phillewee
  • phillewee
  • Användare

• 191 inlägg
  • 0

Självklart måste man börja nånstans ;) Jag är rätt färsk jag också, men jag har hunnit lyssna runt en del iaf...

Hur långt kan du sträcka dig när det gäller hela kalaset? högtalarna går ju lös på 3,2k och den där sonyreceivern på 2,4k. Jag skulle varmt rekommendera Marantz 4002 som går att få för 3000 . Jag var själv inne på en sån när jag letade efter en ersättare till min cambridge, men så fick jag en 5002 för ett pris inom min budget. Då får du ljud genom hdmi och ett grymt ljud både för musik och film.

Om du kan sträcka dig till 3,5k så har ju hifiklubben Denons minsting, 1508, och då får du också garanterat bra ljud. Men Marantz och Denon har rätt olika ljudkaraktär, så det vore ju en fördel att provlyssna först om du är kräsen

Sen finns ju alltid Yamaha för allt mellan 2 och 50 tusen. Annars har jag hört att sherwood och proson har bra grejor för små pengar, och båda finns på fynda.se, men då kanske du får tumma lite på funktioner som hdmi.

Mvh

Ja Absolut kan jag tumma på recievern , det är ju dumt att köpa någon reciever där du inte kan utnyttja ljudet fullt ut ! jag kan tänka mig att lägga 3500 c.a på en receiver , denon har jag haft innan och varit nöjd med deras elektronik så var inte helt dumt tips !

Postad 13 August 2008 - 12:54

Unregisterede3e9db38
  • Unregisterede3e9db38
  • Veteran

• 1636 inlägg
  • 0
Ja, kan du lägga upp till 3500 så kan du helt klart få en bättre receiver än Sony. Lyssnar du mycket på musik också så är Marantz riktigt bra enligt min mening, Denon gillade du sedan förut så det är väl ett relativt säkert kort. Kommer film vara prio så kan Yamaha RX-V463 kanske vara något (jag har för mig de brukar vara bättre på film än musik)

Men det bästa, och tråkigaste, tipset är väl att du provlyssnar och pillar lite på dom och ser vilken du gillar bäst...

Mvh

Postad 13 August 2008 - 14:40

_Lucifer_
  • _Lucifer_
  • Forumräv

• 857 inlägg
  • 0
Har själv haft Dynavoice tidigare och jag var grymt imponerad av vad de presterade mot för vad dom kostar.

Sen kan du ju alltid leta begagnat. Reciever i din prisklass kan du får riktigt gedigna prylar för begagnat. Nu börjar det komma en hel del begagnad som har fullt HDMI stöd också, men sånd är ju inte så viktigt om man prioriterar ljudet. Bilden kan man alltid dra direkt till TVn om man vill. Köpte min Yamaha RX-V2600 för drygt 4000,- begagnat. Långt under halva nypriset :unsure:

Kolla Denon, Marantz och Yamaha är mitt tipps. Är du inte så intresserad av en massa funktioner så finns ju alltid NAD som håller hög klass för rimliga pengar.

Postad 13 August 2008 - 14:49

Unregisterede3e9db38
  • Unregisterede3e9db38
  • Veteran

• 1636 inlägg
  • 0
Just när han kör hdmi från xboxen så är det ju en stor fördel om receivern klarar hdmiljud, då kan han även använda receiverns dekoder istället, samt att det är rätt mycket mer framtidssäkert. Men visst är beg marknaden stor om nu det känns intressant...

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.