Redigerat av mannealm, 14 August 2008 - 11:19.
Postad 14 August 2008 - 11:16
Postad 14 August 2008 - 11:19
Ehh va?pio g9 skulle jag aldrig önska mig, för här känns det som att bilden gör vindlingar vare sig man vill eller inte.
Enklast är att få sin tv ISF-kalibrerad, behöver man inte röra meny-systemet i huvudtaget (annant än att ev ändra bildminne).
Postad 14 August 2008 - 11:31
Ehh va?
Enklast är att få sin tv ISF-kalibrerad, behöver man inte röra meny-systemet i huvudtaget (annant än att ev ändra bildminne).
Ja, alltså, det är ju jättefin bild på pioneer. Men jag gissar att det tar ett tag för bilden att visa sig. Fast jag kanske har helt fel?
Så är det ju i alla fall på philips och på en tv som panasonic pz800, vilken väl anses vara bra. Det är alldeles för mycket input lag. För det som skiljer exempelvis en px80 och en pz800 är ju den här komplicerade "pro", behandlingen av bilden. Och är det inte av samma skäl som philips sägs vara så bra på sd? Pio är säkert minst lika komplicerad.
Redigerat av mannealm, 14 August 2008 - 11:32.
Postad 14 August 2008 - 11:45
Jag har aldrig tänkt på input-lag när jag kört med min PS3 men så är jag ingen "split-second fps gamer" heller.
Ska man säga nått generellt så är det så att det krävs rätt mkt bildprocessing för att man ska få bra bild (även värdelösa bild"förbättringar" borttagna) så jag tror inte det är en bra att önska sig något för snålt om man säger så.
Redigerat av pacman, 14 August 2008 - 11:46.
Postad 23 August 2008 - 15:53
Men vad finns det för apparater som man kan stänga av alla världelösa bildförbättringar på då? Är det typ bara pioneer eller?
Den bildförbättringen som verkar ställa till allra mest problem är ju brusreducering. Av min r8 att döma så verkar det heller inte som det gick att stänga av brusreduceringen helt. (om inte de där typiska smetningarna som liknade de som uppstod när jag satte på just bildreducering även kan bero på någonting helt annat). Är det så det brukar funka, dvs att "off" oftast inte betyder "av", utan att bildförbättringen fortfarande ligger där bak och pyr, och förgiftar bilden? Samsung verkar alltså inget vidare när man vill stänga av grejer. Funkar det lika illa på andra märken? På vilka apparater kommer man lindrigast undan?
Edit: Hehe, ett freudian slipp där uppe ser jag. Menade brusreducering, inte bildreducering.
Redigerat av mannealm, 23 August 2008 - 16:07.
Postad 23 August 2008 - 23:58
Vi får se till att ändra i alla tipstrådar "Börja med att stänga av all form av bildreducering".
Postad 24 August 2008 - 19:23
Haha! Klockrent mannealm. Än så länge tycker jag att pacmans "Addera rosa elefanter" har varit det bästa. Men bildreducering är det mest klockrena jag hört. Tack för detta underbara begrepp.
Vi får se till att ändra i alla tipstrådar "Börja med att stänga av all form av bildreducering".
Postad 25 August 2008 - 10:15
Finns det några apparater utan massa bildförbättringar och sånt? Sånt där som man ändå stänger av. Själv har jag inte jättemycket erfarenheter av platt-tv, men jag vet att jag blev tvungen att stänga av allting som gick att stänga av på min samsung r86 för att bilden skulle bli så bra som möjligt. Nu när jag ska köpa en ny tv så vill jag ha en så avskalad modell som möjligt, en som man inte behöver krångla så mycket med, och en som det finns så lite extra bildförbättringar och grejer på som möjligt, både avstängningsbara och icke avstängningsbara. Någon panna pz800 eller pio g9 skulle jag aldrig önska mig, för här känns det som att bilden gör vindlingar vare sig man vill eller inte. För att inte snacka om philips. Efter mina "input lag" tester med Wii så skulle jag kunna tänka mig att exempelvis px80 och w4000 är hyfsat pure, vad gäller onödiga funktioner. Stämmer det? Och vad finns det för andra "rena" och bra apparater?
Jag vet att iaf Panasonic säljer "industri"-versioner av sina paneler, som då verkligen bara är paneler, ingen bildbehandling eller högtalare osv.
För övrigt så har väl inte pz800 så grymt mycker mer inställningar (IFC?) är px80. Men du kanske menade något annat.
Postad 25 August 2008 - 10:50
Jag vet att iaf Panasonic säljer "industri"-versioner av sina paneler, som då verkligen bara är paneler, ingen bildbehandling eller högtalare osv.
För övrigt så har väl inte pz800 så grymt mycker mer inställningar (IFC?) är px80. Men du kanske menade något annat.
Nej, du har nog rätt. Alla pz har i alla fall varit mycket långsammare med wii. Kanske bara beror på den här v real pro-processorna som skalar om mer noggrannt? Vet inte, är det stor skillnad på skalningskvaliteten på px och pz? Mindre suddigt kanske?
Nån som vet mer vad det är för skillnad mellan bildbehandlingen i pz och px. Blir det stor skillnad på hd eller är det kanske mest sd som blir bättre på de dyrare modellerna tack vare pro-processorn, typ bättre skalning, deinterlacing och sånt?
Redigerat av mannealm, 25 August 2008 - 10:52.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
3 bilder
22 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?