Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

FSC Dy S3260W Amatörrecension

28 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Fujitsu Amilo DY S3260W (Datorskärmar) 1 8.749998 (11) Inga priser
2 relaterade trådar

Postad 17 August 2008 - 13:10

Strepto
  • Strepto
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

OBS! Detta är inte att läsas som ett köpråd, allt som jag skriver är bara min egen åsikt och jag är absolut inget proffs

Om ni har någon fråga angående skärmen eller något enklare test som ni vill att jag gör med skärmen så ber jag er posta här, så skall jag se om jag kan fixa det. Jag har tyvärr ingen egen kamera så kan inte ta några bilder för tillfället.

Bilder finns längst ner.

Jag har nu haft denna skärm i några dagar och kan hittils säga att jag är mycket nöjd med den, jag skall försöka att gå igenom de saker som man oftast är intresserad av när man kollar på skärm. Jag har inte tagit några mått på någonting och ber er se informationen nedan som jag tagit från Dustinhome.

Skärmstorlek 26 tum Widescreen
Certifiering Ingen information
Paneltyp Ingen information
Antal färger 16,7 miljoner
Dot Pitch (mm) 0.2865
Maximal skärmupplösning 1920x1200
HDTV Ja
Betraktningsvinkel Horisontell 170°
Betraktningsvinkel Vertikal 160°
Svarstid (ms) 5 ms
Kontrast 5000:1
Ljusstyrka 300 cd/m²
Anslutningar bild D-Sub, DVI-D, HDMI
Anslutningar ljud 3.5 mm Stereo
VESA Standard Ja (VESA 100x100mm)
Höj och sänkbar fot Nej
Högtalare Ja (2 x 2 W)
Inbyggd TV-Tuner Nej
USB Nej
Monitorkabel ingår Ja, VGA & 3.5mm Stereo
Strömförbrukning (Max) 65 W
Dimensioner (BxHxD) 603 x 475 x 239 mm
Vikt 8,5 kg

Vad som kommer med
Skärmen (så klart)
1 st Strömkabel till skärmen (standard kabel)
1 st VGA-kabel till skärmen (alltså ingen DVI kabel trots att anslutning finns)
1 st Högtalarkabel (till högtalarna på monitorn)

Allmänt om skärmen
Skärmen har en matt finish med högblank ram och fot, foten kan ej rotera och det går ej att höja eller sänka skärmen. Högtalarna på skärmen håller ingen högre kvalitet men det är heller inget som är särkilt förvånande.

Anslutningar
1 st DVI
1 st VGA
1 st HDMI
1 st Ström
1 st Högtalareingång (från ljudkort)
1 st Hörlursutgång

Spel och filmer och annat godis
När jag först kopplade in skärmen var bilden mycket ljus men efter lite inställningar på skärmen och jämförande med min äldre LCD skärm kunde jag konstatera att Amilon gav fylliga färger och var så skarp som man förväntar sig att en datorskärm skall vara. Jag ställde sedan om mina två skärmar till fabriksinställningar och jämförde (se bild), och konstaterade att det behövdes köras en lite mer nogrann kalibrering.

Jag körde igenom testerna på http://www.lagom.nl/lcd-test/ och i mina ögon klarade skärmen sig bra efter lite inställningar av skärmens brightness och contrast och lite justering i Nvidias kontrollpanel. Jag blev imponerad av betraktningsvinkeln under testerna även om man vid extrema vinklar kunde se mindre färgändringar, något som är vanligt på alla LCD skärmar med TN-Panel.

Jag har spelat på skärmen och har inte märkt av någon ghosting, men eftersom jag inte kan mäta detta på ett bra sätt så kan jag bara säga att jag som icke-hardcore gamer tycker att skärmen fungerar bra att spela med.

När det kommer till filmer har jag bara haft ett 1080p klipp att spela på den men tyckte även då att fungerade bra och hittade ingenting som var störande.

Backlight bleed finns på skärmen men är såpass låg att man inte märker det om man inte tittar efter det, hela skärmen är belyst relativt jämnt och backlight bleed är mest märkbar i över och underkant. I bilden nedan kan ni se en indikation av hur stark backlight bleeden är jämfört med skärmsläckarbilden.

OBS! Bilderna är tagna med en dålig kamera och har därför låg kvalitet, grynighet och eventuell förvrängning beror på kameran och ej skärmen

Matt yta, högblank ram
Bifogad fil  P1000629.JPG   689.67K   1 Antal nerladdningar

Menyknappar på skärmens undersida
Bifogad fil  P1000628.JPG   778.79K   0 Antal nerladdningar

Samtliga anslutningar
Bifogad fil  P1000626.JPG   1.04MB   1 Antal nerladdningar

Bildanslutningar
Bifogad fil  P1000627.JPG   718.55K   0 Antal nerladdningar

Lite backlight bleed i botten av skärmen jämfört med skärmsläckar bild
Bifogad fil  P1000630.JPG   776.69K   0 Antal nerladdningar

Backlightbleed med hela skärmen svart, botten nedåt
Bifogad fil  P1000633.JPG   821.46K   0 Antal nerladdningar

Testbild för betraktningsvinkel
Bifogad fil  P1000635.JPG   1.07MB   0 Antal nerladdningar

Sedd från höger
Bifogad fil  P1000636.JPG   708.17K   0 Antal nerladdningar

Sedd från vänster
Bifogad fil  P1000638.JPG   592.15K   0 Antal nerladdningar

26" wide jämfört med 19" vanlig (obs, men fabriksinställning på båda skärmar)
Bifogad fil  P1000621.JPG   1.07MB   0 Antal nerladdningar

Bild tagen väldigt nära skärmen
Bifogad fil  P1000624.JPG   1.27MB   0 Antal nerladdningar

Slutgiltig dom

Jag är nöjd med mitt köp och för det priset tycker jag att jag fått valuta för mina pengar. Verkar som en skärm som hör hemma i "best bang for your buck" segmentet som duger till allt en vanlig svensson vill göra med den.

+ Skärpa
+ Fylliga färger
+ Betraktningsvinkel

- Ingen DVI kabel med skärmen (fick använda min egen)
- Ej höj eller sänkbar

Redigerat av Strepto, 14 September 2008 - 23:16.

Postad 18 August 2008 - 07:30

PatrikH
  • PatrikH
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Bra recension!
Men jag undrar: hur är bektraktningsvinklarna i vertikalled dvs. uppifrån och nerifrån?

Postad 18 August 2008 - 09:22

Suszer
  • Suszer
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Ja, bättre att ta bort en av betrakningsvinkelbilderna vänster/höger och lägga dit en (eller två, där är de ju oftast olika) för vertikalled.

Dessutom vill jag säga att såvida du inte tagit korten från normalt betrakningsavstånd så säger inte bilderna rakt framifrån speciellt mycket. Som testbild ("optimal") går det ju dock bra. Men att stå 2 meter ifrån och tycka att bilden är så bra (ingen färgskillnad i kanterna osv) är ingen höjdare då vinkeln i det fallet blir väldigt låg jämfört med vad en användare upplever. Att ta ett kort med tillräckligt vid vinkel för det normalt avstånd går ju dock tyvärr inte med alla kameror/objektiv.

Postad 18 August 2008 - 10:54

Strepto
  • Strepto
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

Bra recension!
Men jag undrar: hur är bektraktningsvinklarna i vertikalled dvs. uppifrån och nerifrån?

Jag tog bilder med kameran för den vertikala betraktningsvinkeln men märkte att kameran förvrängde färgerna när man med ögat inte kan se samma skillnad, valde därför att inte lägga upp dem då det är missvisande.

Det jag kan säga om betraktningsvinkeln vertikalt är att sedd ovanifrån färger tenderar att bli något ljusare, och sedd nedanifrån blir färger något mörkare, vid extrem betraktningsvinkel nedanifrån kan man se tendenser till "inverterade" färger.

Jag kan bara säga att jag personligen tycker att betraktningsvinkeln är bra när man tittar på skärmen "normalt" och inte sitter upphängd i taket eller nere på golvet när man använder det.

Förhoppningsvis kommer det någon med en bra kamera senare och lägger inte bättre bilder.

Ja, bättre att ta bort en av betrakningsvinkelbilderna vänster/höger och lägga dit en (eller två, där är de ju oftast olika) för vertikalled.

Dessutom vill jag säga att såvida du inte tagit korten från normalt betrakningsavstånd så säger inte bilderna rakt framifrån speciellt mycket. Som testbild ("optimal") går det ju dock bra. Men att stå 2 meter ifrån och tycka att bilden är så bra (ingen färgskillnad i kanterna osv) är ingen höjdare då vinkeln i det fallet blir väldigt låg jämfört med vad en användare upplever. Att ta ett kort med tillräckligt vid vinkel för det normalt avstånd går ju dock tyvärr inte med alla kameror/objektiv.

Som sagt kameran var dålig, hade gärna tagit bättre bilder. Och eftersom jag inte kan backa upp min egen åsikt med övertygande bevis så låter jag det vara min egen åsikt, förhoppningsvis är det någon annan som köpt den som kan tillägga deras åsikt.

Redigerat av Strepto, 18 August 2008 - 10:56.

Postad 19 August 2008 - 10:35

Suszer
  • Suszer
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Det är absolut inget speciellt mot dig, det är bara att vi vet att det sitter en TN-panel i denna skärmen och _alla_ TN-paneler har mångdubbelt sämre bild vid vida vinklar än en IPS- eller VA-panel. När du skriver "...extrema vinklar kunde se mindre färgändringar, något som är vanligt på alla LCD skärmar." menar du implicit förmodligen alla TN-skärmar snarare än alla LCD-skärmar då jag vet att 'extrema' i detta fallet betyder cirka 45 grader enligt sidobilderna. Eftersom storleken är så stor som 26" så borde det bli ännu synligare (vid korta avstånd, säg 70cm?) att kanterna har andra nyanser än mitten. Uppfattar jag det rätt om du säger att bilden är homogent färgad om du kollar på runt 70 cm - eller vad man nu har för avstånd på en så stor skärm - och helfärgade bilder, såsom helvit, (gul, magenta)?

Jag hade en HP L2207W som enligt alla på prisjakt var "the shit" med 9.69 i snittbetyg av runt 30 användare när jag köpte den. Och visst hade de indirekt rätt; den var verkligen skit då man kommer från en bra CRT eller ens IPS/VA. Problemet är ju att de bara har sett TN och därför bara verkar jämföra med det (och varför ens det, de har väl kört CRT i största delen av sina liv. Oförtjänt dåliga ihågkommanden _bara_ pga deras storlek skulle jag tro).

Postad 19 August 2008 - 10:51

hminh87
  • hminh87
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Kan du kolla så skärmen skalar om 16:9 video källor så den ger pixelmappad 1:1? Borde finnas inställningar i OSD.

Postad 20 August 2008 - 18:09

Strepto
  • Strepto
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

Det är absolut inget speciellt mot dig, det är bara att vi vet att det sitter en TN-panel i denna skärmen och _alla_ TN-paneler har mångdubbelt sämre bild vid vida vinklar än en IPS- eller VA-panel. När du skriver "...extrema vinklar kunde se mindre färgändringar, något som är vanligt på alla LCD skärmar." menar du implicit förmodligen alla TN-skärmar snarare än alla LCD-skärmar då jag vet att 'extrema' i detta fallet betyder cirka 45 grader enligt sidobilderna. Eftersom storleken är så stor som 26" så borde det bli ännu synligare (vid korta avstånd, säg 70cm?) att kanterna har andra nyanser än mitten. Uppfattar jag det rätt om du säger att bilden är homogent färgad om du kollar på runt 70 cm - eller vad man nu har för avstånd på en så stor skärm - och helfärgade bilder, såsom helvit, (gul, magenta)?

Jag hade en HP L2207W som enligt alla på prisjakt var "the shit" med 9.69 i snittbetyg av runt 30 användare när jag köpte den. Och visst hade de indirekt rätt; den var verkligen skit då man kommer från en bra CRT eller ens IPS/VA. Problemet är ju att de bara har sett TN och därför bara verkar jämföra med det (och varför ens det, de har väl kört CRT i största delen av sina liv. Oförtjänt dåliga ihågkommanden _bara_ pga deras storlek skulle jag tro).

För det första, jag är inte särkilt bevandrad inom LCD skärmar och va tvungen att läsa på lite så att jag kan svara på din post utan att känna mig dum. Och jag tar inget personligt så du vet det.

Detta är testet jag har kört:
http://www.lagom.nl/...ewing_angle.php

Skärmen uppvisar samma fenomen som de exempel som finns på sidan, dock inte lika starkt. Så nej, skärmen visar inte färger homogent, exempelvis blir den lila testbilden på lagom.nl helt blå vid betraktning från 45 grader nedifrån. Dock är det inte såpass mycket att det stör mig, det är trots allt en TN-panel som du säger.

Att bara beskriva hur det ser ut är inte särkilt tillfredställande så jag ska se om jag kan få tag på en kamera som är hyffsad. Postar bilder här när och om jag kan.

Kan du kolla så skärmen skalar om 16:9 video källor så den ger pixelmappad 1:1? Borde finnas inställningar i OSD.

Vet tyvärr inte hur jag skall göra detta, jag har bara min dator här som videokälla och det verkar som att den ställer om OSD valen beroende på vilken ingång som används. Om du kan ge mig ett konkret exempel på vad jag kan göra och kontrollera att pixelmapping 1:1 fungerar, så kan jag göra det.

Postad 21 August 2008 - 10:56

Unregisteredad486640
  • Unregisteredad486640
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0

För det första, jag är inte särkilt bevandrad inom LCD skärmar och va tvungen att läsa på lite så att jag kan svara på din post utan att känna mig dum. Och jag tar inget personligt så du vet det.

Detta är testet jag har kört:
http://www.lagom.nl/...ewing_angle.php

Skärmen uppvisar samma fenomen som de exempel som finns på sidan, dock inte lika starkt. Så nej, skärmen visar inte färger homogent, exempelvis blir den lila testbilden på lagom.nl helt blå vid betraktning från 45 grader nedifrån. Dock är det inte såpass mycket att det stör mig, det är trots allt en TN-panel som du säger.

Att bara beskriva hur det ser ut är inte särkilt tillfredställande så jag ska se om jag kan få tag på en kamera som är hyffsad. Postar bilder här när och om jag kan.

Vet tyvärr inte hur jag skall göra detta, jag har bara min dator här som videokälla och det verkar som att den ställer om OSD valen beroende på vilken ingång som används. Om du kan ge mig ett konkret exempel på vad jag kan göra och kontrollera att pixelmapping 1:1 fungerar, så kan jag göra det.

Med pixelmapping 1:1 så ändras bildvisningen efter den upplösning man tittar på. Tittar man på lägre upplösning än skärmens nativa så visas bilden mindre med svarta kanter runtomkring istället för att stretcha ut bilden till att täcka hela skärmen. Enklast är att t ex dra igång ett spel och ställa in en lägre upplösning än 19x12 och sedan se om det finns något val i menyerna för att ändra aspect ratio (vet inte hur LGs OSD är upplagd) till 1:1.

Annars kan du kika här: http://tft.vanity.dk/

Postad 22 August 2008 - 23:54

avokado
  • avokado
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Hej, tack för en bra beskrivning av produkten.
Jag funderar på att köpa denna och har en fråga.
Finns det några grakikkortskrav att beakta när det gäller en såpass stor skärm som det är fråga om här?
Mvh Avo.

Postad 23 August 2008 - 06:05

Unregisteredad486640
  • Unregisteredad486640
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0

Hej, tack för en bra beskrivning av produkten.
Jag funderar på att köpa denna och har en fråga.
Finns det några grakikkortskrav att beakta när det gäller en såpass stor skärm som det är fråga om här?
Mvh Avo.

Beror ju helt på vad du använder datorn till. För att sitta och slösurfa, ordbehandla och nyttja Windows rent allmänt krävs det höjdarkort. Visst, du kan inte sitta med ett gammal S3 Virge från nittitalet, men några större summor behöver du inte punga ut. Ska du spela tyngre spel är det ju en annan femma, i varje fall om du vill brassa på med en massa ögongodis och AA/AF.

Postad 24 August 2008 - 21:47

bedardo
  • bedardo
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
införskaffade en igår och har hunnit surfa lite plus lite korta filmklipp från datorn via DVI.

Hittills är jag jättenöjd med skärmen för 3500 kr (trots att jag inte hunnit göra någon kalibrering ännu).

Kommer att ha den för "allmänt bruk" :) plus lite programmering och VPCer.

Postad 24 August 2008 - 22:35

avokado
  • avokado
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

Beror ju helt på vad du använder datorn till. För att sitta och slösurfa, ordbehandla och nyttja Windows rent allmänt krävs det höjdarkort. Visst, du kan inte sitta med ett gammal S3 Virge från nittitalet, men några större summor behöver du inte punga ut. Ska du spela tyngre spel är det ju en annan femma, i varje fall om du vill brassa på med en massa ögongodis och AA/AF.

Grejen är att jag tänkte köpa en sån där liten 8.9 tums dator och köra den här skärmen som extern men vet inte riktigt om datorns klena grafikkort klarar av en sån här bjässe.
Jag spelar inte spel däremot har jag mycket program öppna samtidigt, musik, poker, hemsidor mm.
Tacksam för svar igen.
Avo.

Postad 25 August 2008 - 08:02

AlbinAV
  • AlbinAV
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
Tack för recensionen!

Snälla. Lägg ut bilderna på vertikal vinkel. Även om de inte upplevs helt korrket så är det ändå en indikation. Dessutom kan du förklara hur och på vilket sätt bilden är annorlunda än verkligheten.

Dessutom undrar jag vad det är för input lag och 'verklig' rersponstid.

En bild på helrött eller helblått vore inte heller helt fel. (hela skärmen visar rött/blått):)

Hur många % brightness hade du förresten i det berörda backlightbleeding testet?

Redigerat av AlbinAV, 25 August 2008 - 10:01.

Postad 25 August 2008 - 10:02

Unregisteredad486640
  • Unregisteredad486640
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0

Grejen är att jag tänkte köpa en sån där liten 8.9 tums dator och köra den här skärmen som extern men vet inte riktigt om datorns klena grafikkort klarar av en sån här bjässe.
Jag spelar inte spel däremot har jag mycket program öppna samtidigt, musik, poker, hemsidor mm.
Tacksam för svar igen.
Avo.

Jo. Om det är EEE PC 900 så klarar den iaf att visa 19x12 ut genom VGA-porten. Dock kan du behöva meka runt lite i Powerstrip.

Postad 26 August 2008 - 16:36

Unregistered38bf6db4
  • Unregistered38bf6db4
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Jag är nöjd. Har lämnat en kort recension på prisjakt nu.

Postad 26 August 2008 - 20:40

avokado
  • avokado
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

Jo. Om det är EEE PC 900 så klarar den iaf att visa 19x12 ut genom VGA-porten. Dock kan du behöva meka runt lite i Powerstrip.

Ok tack för hjälpen nu har jag bara en fråga till om du orkar.
Går det att ta bort foten eller sitter den fast i skärmen? (har en monitorarm jag tänkte hänga den på).
/avo.

Redigerat av avokado, 26 August 2008 - 20:41.

Postad 27 August 2008 - 22:43

Strepto
  • Strepto
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Ursäkta att jag inte skrivit något, har haft problem i samband med mitt nya graffekort (4870x2) i form av drivrutiner och de flesta problem man kan tänka sig. Har inte skrivit något eftersom jag inte haft något vettigt att tillägga.

Den goda nyheten är att jag har tagit nya bilder (förhoppningsvis bättre), den dåliga är att jag måste vänta till imorgon för att få över dem på en dator.

Och angående 1:1 Pixelmapping, jag körde testet på http://tft.vanity.dk/ och om jag förstått allting rätt så har inte skärmen 1:1 pixelmapping. Jag körde då 1900x1080 istället för skärmens 1900x1200, bilden skalas upp vilket innebär att pixlar "smetas" ut.

Jag har upptäckt en sak med skärmen som jag inte förstår, enligt alla specifikationer och ATI control center så är högsta upplösningen 1900x1200 och högsta refresh rate 75Hz. Jag har dock inte lyckats köra skärmen i högre än 60Hz vid högsta upplösningen, har tvingat grafikkortet att skicka 1900x1200 @ 75Hz varpå skärmen säger "Out of range" och inte visar bilden korrekt. Detta stör mig lite men eftersom jag har svårt att skilja på 60 och 75 Hz så bryr jag mig inte så värst mycket. Det går självklart att köra skärmen i 75Hz, men bara i lägre upplösningar (<=1440x900).

Har tagit bilder på vertikal betraktningsvinkel, om ni är snabba med eventuella önskemål om fler bilder så kan jag ta dem innan jag måste lämna tillbaka kameran.

Ok tack för hjälpen nu har jag bara en fråga till om du orkar.
Går det att ta bort foten eller sitter den fast i skärmen? (har en monitorarm jag tänkte hänga den på).
/avo.

Det går att ta bort foten ja, har för mig att jag läst att skärmen har ett standard VESA fäste (eller vad det nu heter), och skruvar sitter lätt åtkomliga på skärmens baksida. Skall ta en bild på det så får du se.

Redigerat av Strepto, 27 August 2008 - 22:45.

Postad 27 August 2008 - 22:54

atlaspatlas
  • atlaspatlas
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0
Om inte jag kommer ihåg helt fel är allt som går via DVI i 60hz, därmed är det ingen idé att köra på ngt annat

Postad 28 August 2008 - 17:22

Suszer
  • Suszer
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0

Har tagit bilder på vertikal betraktningsvinkel, om ni är snabba med eventuella önskemål om fler bilder så kan jag ta dem innan jag måste lämna tillbaka kameran.

Jag skulle isåfall vilja se en bild på detta; rakt framifrån, ~70 cm från skärmen (normalt avstånd?) och helfärgad ljusgrå bild, säg t.ex. 192 i värde för röd/grön/blå. Krav är att hela bildytan ska vara med. Går det inte från 70cm så får du backa lite och säga det (mät gärna).

Postad 29 August 2008 - 00:54

Unregistered38bf6db4
  • Unregistered38bf6db4
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Specifikationen för single-link DVI är som max 1900x1200 60 HZ. Ska du ha högre hertz än så bör du behöva en dual-link DVI kabel. Vet ej om det är orsaken till problemet men kan va värt att notera. Dual-link klarar att överföra mer data.

Ursäkta att jag inte skrivit något, har haft problem i samband med mitt nya graffekort (4870x2) i form av drivrutiner och de flesta problem man kan tänka sig. Har inte skrivit något eftersom jag inte haft något vettigt att tillägga.

Den goda nyheten är att jag har tagit nya bilder (förhoppningsvis bättre), den dåliga är att jag måste vänta till imorgon för att få över dem på en dator.

Och angående 1:1 Pixelmapping, jag körde testet på http://tft.vanity.dk/ och om jag förstått allting rätt så har inte skärmen 1:1 pixelmapping. Jag körde då 1900x1080 istället för skärmens 1900x1200, bilden skalas upp vilket innebär att pixlar "smetas" ut.

Jag har upptäckt en sak med skärmen som jag inte förstår, enligt alla specifikationer och ATI control center så är högsta upplösningen 1900x1200 och högsta refresh rate 75Hz. Jag har dock inte lyckats köra skärmen i högre än 60Hz vid högsta upplösningen, har tvingat grafikkortet att skicka 1900x1200 @ 75Hz varpå skärmen säger "Out of range" och inte visar bilden korrekt. Detta stör mig lite men eftersom jag har svårt att skilja på 60 och 75 Hz så bryr jag mig inte så värst mycket. Det går självklart att köra skärmen i 75Hz, men bara i lägre upplösningar (<=1440x900).

Det går att ta bort foten ja, har för mig att jag läst att skärmen har ett standard VESA fäste (eller vad det nu heter), och skruvar sitter lätt åtkomliga på skärmens baksida. Skall ta en bild på det så får du se.

Postad 29 August 2008 - 10:17

AlbinAV
  • AlbinAV
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
Tycker skärmen ser lite hög ut och den går ju inte att höja och sänka. Något som någon ägare stört sig på? Det är det som oroar mig mest för bilden ser helt ok ut.

Hur högt ovanför marken(skrivbordet) börjar respektive slutar bilden?

Någon som testat hur den funkar i spel förresten?

Tycker den här skärmen bara ser mer och mer intressant ut ju mer man tittar på den. Dessutom klart mer prisvärd än Samsung 2693HM.

Redigerat av AlbinAV, 29 August 2008 - 10:46.

Postad 29 August 2008 - 16:59

Strepto
  • Strepto
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

Specifikationen för single-link DVI är som max 1900x1200 60 HZ. Ska du ha högre hertz än så bör du behöva en dual-link DVI kabel. Vet ej om det är orsaken till problemet men kan va värt att notera. Dual-link klarar att överföra mer data.

Jo, jag trodde detta var problemet också, så jag köpte en dual link DVI kabel. Tyvärr så avhjälpte detta inte problemet.

Postad 30 August 2008 - 13:10

Strepto
  • Strepto
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Bilderna nedan är tagna enligt följande:
Avstånd: ca 70cm från skärmen
Bilder framifrån: I höjd med skärmens överkant
Bilder nedifrån och ovanifrån: ca 45 graders betraktningsvinkel

Bifogad fil  P1000668.JPG   3.01MB   0 Antal nerladdningar
Bifogad fil  P1000669.JPG   2.73MB   0 Antal nerladdningar
Bifogad fil  P1000670.JPG   2.44MB   0 Antal nerladdningar
Bifogad fil  P1000673.JPG   2.71MB   0 Antal nerladdningar
Bifogad fil  P1000672.JPG   2.25MB   0 Antal nerladdningar
Bifogad fil  P1000671.JPG   2.17MB   0 Antal nerladdningar
Bifogad fil  P1000674.JPG   2.64MB   0 Antal nerladdningar
Bifogad fil  P1000675.JPG   2.32MB   0 Antal nerladdningar
Bifogad fil  P1000676.JPG   1.72MB   0 Antal nerladdningar
Bifogad fil  P1000679.JPG   2.18MB   0 Antal nerladdningar
Bifogad fil  P1000680.JPG   1.41MB   0 Antal nerladdningar
Bifogad fil  P1000678.JPG   1.4MB   0 Antal nerladdningar
Bifogad fil  P1000681.JPG   2.95MB   0 Antal nerladdningar
Bifogad fil  P1000682.JPG   2.32MB   0 Antal nerladdningar
Bifogad fil  P1000677.JPG   1.91MB   0 Antal nerladdningar
Bifogad fil  P1000686.JPG   3.73MB   0 Antal nerladdningar

Redigerat av Strepto, 14 September 2008 - 23:19.

Postad 18 October 2008 - 07:50

qrist
  • qrist
  • Användare

• 111 inlägg
  • 0
Är det inte fler som slagit till på den här nu när den bara kostar 2600:-? Funderar på att införskaffa en och köra som sovrumstv. Vad tros?

Postad 19 October 2008 - 18:53

magho
  • magho
  • Användare

• 122 inlägg
  • 0

Är det inte fler som slagit till på den här nu när den bara kostar 2600:-? Funderar på att införskaffa en och köra som sovrumstv. Vad tros?

Jo, jag beställde just en för ovanstående användning.
/Magnus H

Postad 21 October 2008 - 01:37

akes
  • akes
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Funderar också på att köpa den här skärmen och använda den som kombinerad dator och TV. Vad behövs för att använda den som TV? Finns väl inget uttag för antennkabel?

26" verkar väldigt stort. Hur funkar det att använda jämfört mot exempelvis en 19" tums. Avstånd och så?

Tänkte koppla in den som extern skärm till min laptop. En HP på 2GHZ med grafikkort ATI Radeon Xpress 1270.
Kommer det funka att köra på högsta upplösningen 1900x1200 ?

n00b frågor kanske men tacksam för svar

Postad 21 October 2008 - 17:29

DrJacoby
  • DrJacoby
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Ok, något är fel med dessa skärmar. Stora delar av dom iaf. Den första skärmen jag fick hade grav färgstörning så rosa blev till vit färg i skärmens nedre del. En jäkla massa trubbel med deras support tog 2 månader att få pengar tillbaka av Fujitsu då de sa att skärmen var slut i sverige.

Var korkad nog att köpa samma skärm av annan butik men nu för 2600kr. Fick just skärmen, exakt samma problem. Inte liten färgvariation. Fråg rosa till nästa vitt i nedre delen av skärmen.

Kan ni andra kolla detta med ritprogram? Har kollat med 4 olika sladdar på 2 olika datorer. va fan.

Postad 21 October 2008 - 20:57

Alsklingen
  • Alsklingen
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Har lite snabba frågor.
Först och främst, vart kan man hitta den för 2600?
Och sen undrar jag lite om en 26 tums skärm är lagom. Tycker den verkar väldigt stor men jag gör inte så mkt annat än och kolla på film och spela poker så kanske är bra.

Tack

Postad 19 November 2008 - 14:34

SiliconS
  • SiliconS
  • Användare

• 199 inlägg
  • 0
Tror inte att den finns för 2600kr längre, men 3500kr är fortfarande helt ok pris för en 26".
Dock undrar jag vad det är för skillnad på denna och FSC Amilio SL3260W.. kan bara se att SL har något lägre minimum strömförbrukning, någon som vet?

Mvh

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.