En doktorand jag känner håller på att bygga en högtalararray, inte en för surround dock. Den här är till för att man tex ska kunna koppla den till 2 tvapparater, och dem som tittar på olika program ska få olika ljud. Från samma högtalare... Lite svårt att förklara. Den ser ut lite grand som Yamahas variant, men det är ett renodlat hemmabygge, tom stärkaren
Postad 21 August 2008 - 13:21
Vet inte om denna tråd ligger rätt, men here goes:
En doktorand jag känner håller på att bygga en högtalararray, inte en för surround dock. Den här är till för att man tex ska kunna koppla den till 2 tvapparater, och dem som tittar på olika program ska få olika ljud. Från samma högtalare... Lite svårt att förklara. Den ser ut lite grand som Yamahas variant, men det är ett renodlat hemmabygge, tom stärkaren
Postad 21 August 2008 - 14:59
Det stora är väl att den ena personen absolut inte ska höra något av den andra personens program. Och allt ska ske med hjälp av riktade högtalare. Som han sa, det verkade ganska enkelt i början av projektet. Men när han hade börjat räkna på det... nja
Högtalaren är klar, behövs bara en stärkare. Nämnas bör också att det inte kommer att bli någon super-hifi kvalité på ljudet.
Postad 21 August 2008 - 19:36
Vad är det för element han skall använda? Är det någon typ av speciella som är riktade eller hur fungerar det?
Mvh
AlexanderE
Mvh
AlexanderE
Postad 21 August 2008 - 20:38
Jag vet bara att de ska riktas, vet dock ej om man måste göra det manuellt. Eller om han gör det med några "inbyggda" presets. Ska fråga när jag kommer till jobbet imorrn.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
5 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?