THX system vs "Vanligt system"
282 svar till detta ämne
Postad 27 augusti 2008 - 16:45
JONTRE
-
JONTRE
-
Lärjunge
-
-
252 inlägg
Går i tankar att införskaffa nya högtalare, har varit och lyssnat på både B&W 600serie och Klipsch Refernce högtalare och tycker att båda dessa spelar grymt bra. Men det nya systemet jag ska skaffa kommer endast att användas till film. Så började även snegla lite på dessa 2 system : M&K 750 THX MKII http://www.hembiobut...p?pgrpnr=126990Jamo D 6PTX 5.1 (+kanske en extra sub?) http://www.hembiocon...le=db_vara.htmlHar tyvärr ingen möjlighet att provlyssna något av dessa system. Så undrar om någon har erfarenhet av dem?
Postad 27 augusti 2008 - 16:57
Chuck
-
Chuck
-
Veteran
-
-
2 498 inlägg
Du ska nog inte bunta ihop THX-klassade högtalare i ett fack, det är mer som skiljer dessa än som förenar enligt min åsikt, precis som det kan vara dumt att bunta ihop de som inte är THX-klassade.
Vad du vill ha är nog bara du själv som kan svara på, men lite konstigt är det allt att du både gillade B&W och Klipsch det är en hel del som skiljer dessa åt. Men du kanske har en brett gillande helt enkelt.
Jag har erfarenheter av M&K, och de tycker jag är bra (givetvis eftersom jag fortfarande äger dom). Men jag är så pass nykter att jag inser att det kanske inte är för alla öron, se helt reservationslöst kan jag inte rekomendera dom.
MVH
/Chuck
Postad 27 augusti 2008 - 17:10
JONTRE
-
JONTRE
-
Lärjunge
-
-
252 inlägg
Det snackas ju väldigt sällan om JAMO D6 system, har lyssnat på deras dyrare system D7 men det känns som att det är lite i dyraste laget. Skulle vilja provlyssna. Sen är M&K THX select klassade medans JAMO är ULTRA. Men kanske inget man ska hänga upp sig på heller, det hänger kanske mer på att ultra systemet kan fylla större rum med ljud.
Postad 27 augusti 2008 - 17:14
jonasprivate
-
jonasprivate
-
Über-Guru
-
-
11 286 inlägg
Både B&W och Klipsch passar utmärkt till film,ja menar du gillade dom verkligen så varför inte slå till på nån av dom ?
Postad 27 augusti 2008 - 18:36
JONTRE
-
JONTRE
-
Lärjunge
-
-
252 inlägg
Jo sant att jag gillade dom, men ville bara höra vad alla hade här på forumet hade att säga om de 2 THX-systemem jag skrev om tidigare. Ett THX system är trots allt anpassat för att låta bra till film. Vill ju ha ett så biolikt ljud som möjligt. Välkommnar även andra förslag
Postad 27 augusti 2008 - 18:44
Unregistered1022
-
Unregistered1022
-
Guru
-
-
5 433 inlägg
Jo sant att jag gillade dom, men ville bara höra vad alla hade här på forumet hade att säga om de 2 THX-systemem jag skrev om tidigare. Ett THX system är trots allt anpassat för att låta bra till film. Vill ju ha ett så biolikt ljud som möjligt. Välkommnar även andra förslag 
thx är en industristandard försök att hitta några filmer som är inspelade i thx med alla 7 kanaler. Anars så handlar det om en delning vid 80hz för thx klassade högtalare
Postad 27 augusti 2008 - 18:51
jonasprivate
-
jonasprivate
-
Über-Guru
-
-
11 286 inlägg
Bör du inte ha en THX klassad reciver också ?
Postad 27 augusti 2008 - 19:02
JONTRE
-
JONTRE
-
Lärjunge
-
-
252 inlägg
Jo jag vet att THX inte är ett format utan en standard. Men standarden sätter upp regler för hur högtalare ska vara och så vidare.
Jo det har jag redan
Postad 27 augusti 2008 - 19:09
jonasprivate
-
jonasprivate
-
Über-Guru
-
-
11 286 inlägg
Jo det har jag redan 
Ahaaa schyst
Postad 28 augusti 2008 - 09:05
C-Beat
-
C-Beat
-
Användare
-
-
165 inlägg
Jag har nyligen provlyssnat MK 750 och blev överraskad av hur bra det lät. Största skillnaden mot "vanliga" system, tex B&W och liknande, är ljudtrycket i det lägre mellanregistret. Tex så känns pistolskott och liknande verkligen i bröstet vilket ger en helt otrolig upplevelse, trots att det kommer från 2x5,5":are. Sedan utmäkte MK 750 sig även genom att vara väldigt neutralt med en fantastisk detaljåtergivning. Båda av tal som av effekter från de bakre tripol högtalarna. Basen behöver vi knappt ens nämna...den var lyssande och delade sig perfekt mot satteliterna.
Bättre paket för pengarna har jag aldrig hört.
Postad 28 augusti 2008 - 09:36
Unregistered37573cc1
-
Unregistered37573cc1
-
Mega-Guru
-
-
8 314 inlägg
Om du är så fixerad vid THX-standarden så utgår jag från att rummet uppfyller THX-standarden åxå.  Det påverkar ju trots allt mer än stärk (och högtalare).
Det finns ju en massa THX-klassade datahögtalare åxå. Är det ett tecken på att det låter bra för 1500.-? Nope.
Observera att jag inte dissar nämnda Jamo ocg MK.system, men jag förstår inte fixeringen.
Postad 28 augusti 2008 - 10:10
JONTRE
-
JONTRE
-
Lärjunge
-
-
252 inlägg
Jag har nyligen provlyssnat MK 750 och blev överraskad av hur bra det lät. Största skillnaden mot "vanliga" system, tex B&W och liknande, är ljudtrycket i det lägre mellanregistret. Tex så känns pistolskott och liknande verkligen i bröstet vilket ger en helt otrolig upplevelse, trots att det kommer från 2x5,5":are. Sedan utmäkte MK 750 sig även genom att vara väldigt neutralt med en fantastisk detaljåtergivning. Båda av tal som av effekter från de bakre tripol högtalarna. Basen behöver vi knappt ens nämna...den var lyssande och delade sig perfekt mot satteliterna.
Bättre paket för pengarna har jag aldrig hört.
Det är just den känslan jag är ute efter, pistolskott som verkligen känns osv. DVS ett så bioliknande ljud som möjligt. Har inte upplevt detta ljud med "vanliga" system. Skulle ohört gärna vilja provlyssna både Jamo D6 och M&K 750. Om du är så fixerad vid THX-standarden så utgår jag från att rummet uppfyller THX-standarden åxå. Det påverkar ju trots allt mer än stärk (och högtalare).
Det finns ju en massa THX-klassade datahögtalare åxå. Är det ett tecken på att det låter bra för 1500.-? Nope.
Observera att jag inte dissar nämnda Jamo ocg MK.system, men jag förstår inte fixeringen.
Det är så att jag är fixerad vid THX, utan ville mer veta folks åsikter om dessa system.
Redigerat av JONTRE, 28 augusti 2008 - 10:12.
Postad 28 augusti 2008 - 10:36
Unregistered37573cc1
-
Unregistered37573cc1
-
Mega-Guru
-
-
8 314 inlägg
Ok. Sorry. Då antar jag at du även är öppen för alternativ i prisklasserna?
Postad 28 augusti 2008 - 12:06
Unregistered1254
-
Unregistered1254
-
Guru
-
-
5 090 inlägg
Om du är så fixerad vid THX-standarden så utgår jag från att rummet uppfyller THX-standarden åxå. Det påverkar ju trots allt mer än stärk (och högtalare).
Precis. Logitech Z-2300 är väl ett THX-system?
Postad 28 augusti 2008 - 16:58
JONTRE
-
JONTRE
-
Lärjunge
-
-
252 inlägg
Ok. Sorry. Då antar jag at du även är öppen för alternativ i prisklasserna?
Absolut  Är väldigt sugen på B&W 600 serie, men har inte lyssnat på hur dessa presterar vid film. Sen skadar det ju inte att dom rent estetiskt sett är bland det vackraste jag skådat. (utan frontgaller då)
Postad 29 augusti 2008 - 09:41
Unregistered37573cc1
-
Unregistered37573cc1
-
Mega-Guru
-
-
8 314 inlägg
Jag har haft D6-systemet hemma och tycker väl spontant att till musik är de flesta stativpaket för 10-15' klart bättre till musik. Till bio kanske mer hårt i vissa fall, men jag med min smak kan tycka att D6-systemet blev för lite exakt. mer av en ljudmatta utan den precistion man kan få av mer traditionella högtalare. Många föredrar ju det till bio, men jag är ju lite "annars".
Tycker tex att XTZs 93-paket för omkring 10' i nypris väl matchar D6-systemet. (Har inte jämfört subbarna, men D6-subben är ju sjukt överprissatt enligt min mening.) Sedan kanske man vill ha högtalarn apå väggen och då är ju naturligtvis D6 ett hetare alternativ. MK tycker jag själv var betydligt mer "exakt", men lite för ljust för min smak. Jag är inne på att det varit rum/stärkare (pioneer), men MK-folket som demade tyckte inte det.
Chuck här på forumet har björnkoll på MK ... som ju ligger i en helt annan prisklass dessutom.
Postad 29 augusti 2008 - 15:54
JONTRE
-
JONTRE
-
Lärjunge
-
-
252 inlägg
Jag har haft D6-systemet hemma och tycker väl spontant att till musik är de flesta stativpaket för 10-15' klart bättre till musik. Till bio kanske mer hårt i vissa fall, men jag med min smak kan tycka att D6-systemet blev för lite exakt. mer av en ljudmatta utan den precistion man kan få av mer traditionella högtalare. Många föredrar ju det till bio, men jag är ju lite "annars". Tycker tex att XTZs 93-paket för omkring 10' i nypris väl matchar D6-systemet. (Har inte jämfört subbarna, men D6-subben är ju sjukt överprissatt enligt min mening.) Sedan kanske man vill ha högtalarn apå väggen och då är ju naturligtvis D6 ett hetare alternativ. MK tycker jag själv var betydligt mer "exakt", men lite för ljust för min smak. Jag är inne på att det varit rum/stärkare (pioneer), men MK-folket som demade tyckte inte det. Chuck här på forumet har björnkoll på MK ... som ju ligger i en helt annan prisklass dessutom.
Jo MK kostar ju några slantar till. Jamo D6 är enligt min mening inte så himla snygga heller. Men jaja hur som helst är det bäst att bilda sin egen uppfattning. Men det verkar tyvärr inte finnas möjlighet till det. Vet att HBB har MK systemet uppe för demo, men har 30mil till gbg så känns inte heller jätte aktuellt. Blir kanske B&W 683 med center och surround i samma serie. Vore kul om med lite mer feedback från folk med MK systemet.
Postad 29 augusti 2008 - 16:25
Unregistered1197
-
Unregistered1197
-
Guru
-
-
4 219 inlägg
Glöm namn och etiketter. Lyssna på ljudet. Om det låter bra så är det bra. Annars inte.
Postad 29 augusti 2008 - 16:41
Audio Code 3
-
Audio Code 3
-
Über-Guru
-
-
12 561 inlägg
Rent tekniskt så lär man knappast lyssna på de kritiksa nivåer som thx klarar av, men å andra sidan känns det 'tryggt' och bra att det finns en resurs att ha när man eventuellt skulle behöva den.
Själv sitter man med denna teknologi och ovan beskrivning träffar mig mitt i prick.
Kostnaden mellan stämpel och utan denna är försumbar.
Postad 29 augusti 2008 - 17:09
specialprice
-
specialprice
-
Rookie
-
4 inlägg
Jag har M&K 750 THX MKII hemma och måste säga att jag är mycket imponerad av dom!
Speciellt då till film tycker jag dom är riktigt bra men även till musik.
Skulle bara skaffat mig en lite större reciever och ett större rum.
Tobbe
Postad 29 augusti 2008 - 17:20
Audio Code 3
-
Audio Code 3
-
Über-Guru
-
-
12 561 inlägg
Min sunfire sub behöver ingen stämpel, då den både möter och passerar vissa normer som krävs av en thx sub
Postad 30 augusti 2008 - 19:44
JONTRE
-
JONTRE
-
Lärjunge
-
-
252 inlägg
Nej saker behöver ju givetvis inte den stämpeln för att låta bra, säkerligen får man betala några extra slantar för den stämpeln med. Men undrar ju om det är möjligt att klämma ut så fruktansvärt bra ljud ur så små högtalare. Eller små o små, jämför man med rejäla golvare så är dom ju små iaf
Postad 31 augusti 2008 - 07:45
Audio Code 3
-
Audio Code 3
-
Über-Guru
-
-
12 561 inlägg
Det är därför det finns 3 klasser av thx hemma bio. Värting klassen är Ultra2 Mellan klassen Ultra och till sist Budget klassen Select som ersatt ultra serien tror jag eller om de existerar parallellt Klipsch THX värsting system Komplett 7.2 system går loss för 120.000kr Billigare med ett Alternativ Klipsch reference serie IV 7.2 för dryga 87.000kr kanske? Klipsch original sajt.Jamo ägs numera av Klipsch, och själv äger man just Jamo THX One serien utom värsting suben -den var alldeles för stor Självklart finns det andra märken men har en förkärlek till dessa här så att säga.
Postad 05 oktober 2008 - 19:15
JONTRE
-
JONTRE
-
Lärjunge
-
-
252 inlägg
Efter mycket funderande så blir det nog trots allt M&K systemet, ni som har detta vad driver ni det med? tungdrivet eller?
Postad 05 oktober 2008 - 20:58
DVD-ai
-
DVD-ai
-
Über-Guru
-
-
10 338 inlägg
ska (vad jag har hört) inte vara speciellt tungdrivet, men det spelar riktigt tungt
Postad 05 oktober 2008 - 21:53
Audio Code 3
-
Audio Code 3
-
Über-Guru
-
-
12 561 inlägg
Mina 4 ohms högtalare med ganska låg känslighet drivs av 5x110 watts thx select receiver (den har 7x110) och har inte märkt nån begränsning på ljudet trots detta.
Åandra sidan har man en tung back-up rotel slutsteg på 5x200 watt över 4 ohm ifall det skulle behövas
Postad 06 oktober 2008 - 07:27
Chuck
-
Chuck
-
Veteran
-
-
2 498 inlägg
Efter mycket funderande så blir det nog trots allt M&K systemet, ni som har detta vad driver ni det med? tungdrivet eller?
750 LCR är satelliter som inte spelar mycket under 80 Hz alls, dock är de på 4 ohm och man ska passa sig för de allra svagaste förstärkarmodellerna. Jag har själv testat med en mängd olika förstärkare och receivers, och som vanligt tycker jag det är väldigt svårt att rangordna just ljudkvalitén om man inte gör direkt jämförelser vid samma tidpunkt. Dock mår de självklart bäst med kraftfulla välkonstruerade förstärkare, som allt annat. Du kan gott titta runt på modeller i prisklassen sub 10' kr och få väldigt mycket för pengarna som gör jobbet utmärkt. MVH /Chuck
Postad 06 oktober 2008 - 08:02
packe
-
packe
-
Lärjunge
-
-
379 inlägg
Gör dig själv en tjänst och åk och lyssna på alternativen. Personligen skulle jag aldrig köpa ljud, speciellt inte i denna prisklassen baserat enbart på rekommendationer. Smaken är verkligen som baken!
Vad är en resa fram och tillbaka till Göteborg i förhållande till nära på 30.000kr?
Redigerat av packe, 06 oktober 2008 - 08:04.
Postad 06 oktober 2008 - 11:35
Audio Code 3
-
Audio Code 3
-
Über-Guru
-
-
12 561 inlägg
Men stämpeln ger bra prestanda eftersom den uppfyller de normer som krävs och det är inte vilka normer som helst. Mina LCR ger betydligt tydligare och renare ljud än mina Acoustic Research, men de liksom de flesta lcr'er ligger mellan 80-20000hz och ingen bas alltså, därav 5.1 kanalens uppbyggnad där 1an står för bas kanalen. Så mycker hänger på baskanalen (sub) allstå att även den leverar bra ljud om den saknar stämpeln vill säga och det är så som jag har det, det är jätte bra ljud. Mina 5 högtalare är Ultra klassade, receivern är Select och basen har...ingen stämpel alls, men den t.o.m möter och passerar vissa normer som krävs av en thx sub, sedan att den inte gör det på andra punkter kan man leva med. Skaffade för övrigt hela högtalar systemet 1997 och det är en investering som verkligen håller klass Och själklart som packe skriver ska man lyssna på bioljudet innan man gör köpet.
Postad 06 oktober 2008 - 12:17
packe
-
packe
-
Lärjunge
-
-
379 inlägg
Men stämpeln ger bra prestanda eftersom den uppfyller de normer som krävs och det är inte vilka normer som helst.
Är kraven/normerna verkligen så höga? Jag har ett Logitech 5500 som har den stämpeln...
Postad 06 oktober 2008 - 12:29
Audio Code 3
-
Audio Code 3
-
Über-Guru
-
-
12 561 inlägg
Är kraven/normerna verkligen så höga? Jag har ett Logitech 5500 som har den stämpeln...
Jo, du har en poäng, en logitech stämpel för datorer är nånting helt annat än en stämpel för Klipsch 7.2 system. Dom ligger allstå i helt olika klasser Ultra - för 5.1 ljud (Den allra första, som kom 1995 tror jag.) Select (som ultra men för mindre rum) Ultra 2 -för 7.2 ljud Select 2 (7.2 mindre rum) Ultra 2 plus är den senaste 2008 tillkomna värsting normen Stämpeln är för att ljudet skall låta så nära originalet som det var tänkt från början.
Postad 06 oktober 2008 - 12:35
Chuck
-
Chuck
-
Veteran
-
-
2 498 inlägg
Stämpeln är för att ljudet skall låta så nära originalet som det var tänkt från början.
Hur var det tänkt från början då...? MVH /Chuck
Postad 06 oktober 2008 - 12:40
Audio Code 3
-
Audio Code 3
-
Über-Guru
-
-
12 561 inlägg
Hur var det tänkt från början då...?
MVH /Chuck
När man sitter i klipp bordet och sätter ihop filmen med ljud och allt till en komplett produkt innan den skickas ut i biograferna, det är originalet .
Postad 06 oktober 2008 - 12:41
THXcht
-
THXcht
-
Veteran
-
-
2 339 inlägg
Jo, du har en poäng, en logitech stämpel för datorer är nånting helt annat än en stämpel för Klipsch 7.2 system.
Dom ligger allstå i helt olika klasser
Ultra - för 5.1 ljud (Den allra första, som kom 1995 tror jag.) Select (som ultra men för mindre rum) Ultra 2 -för 7.2 ljud Select 2 (7.2 mindre rum) Ultra 2 plus är den senaste 2008 tillkomna värsting normen
Stämpeln är för att ljudet skall låta så nära originalet som det var tänkt från början.
Inga av sertifieringarna är satta för 7.2 ljud. Tex, ultra 2 är en klass för kvaliten och hur högt dessa kan spela i ett rum med en viss storlek utan att tappa i prestation.
Postad 06 oktober 2008 - 12:53
Audio Code 3
-
Audio Code 3
-
Über-Guru
-
-
12 561 inlägg
Mitt original 5.1 Jamo THX One system krävde 2 bashögtalare, med andra ord är det ett 5.2 system och har sedan demonstrationen 1996 aldrig hört ett bättre tryck än då, inte ens hemma hos mig
Ultra är väl för 30000 kvadrat fot, select är för 20000 kvardat fot.
Räknade ut att ultra är för rumstorlekar på 35 kvm.
Postad 06 oktober 2008 - 12:57
Chuck
-
Chuck
-
Veteran
-
-
2 498 inlägg
När man sitter i klipp bordet och sätter ihop filmen med ljud och allt till en komplett produkt innan den skickas ut i biograferna, det är originalet .
Ok, men då är inte THX-märkningen man ska leta efter då den INTE kompenserar så att man upplever samma ljud som mixaren hade. MVH /Chuck
Postad 06 oktober 2008 - 13:15
Audio Code 3
-
Audio Code 3
-
Über-Guru
-
-
12 561 inlägg
Den här dyrgripen är sällsynt. Kom för övrigt 15 år sedan och visst har thx utvecklats sedan dess.
Postad 06 oktober 2008 - 13:31
Audio Code 3
-
Audio Code 3
-
Über-Guru
-
-
12 561 inlägg
THX hemma den ursprungliga storleken baserades på ett rum som mätte 2.42 x 4.84 x 7.26m.
Sedan kom det klagomål (jo det gjorde det) att vanliga amerikaner inte har så stora vardagsrum, och thx lyssnade på dem och utveclade fram select samtidigt som den ursrungliga thx graderades till ultra.
I en biograf är det bl.a dessa som skall normeras:
Dukstorlek
Salongslutning
Akustik
Avstånd från första raden till duken
Projektorns ljusstyrka
Ventilationsbuller
Överhörning från intilliggande salonger
Störande ljud från foajé
Fast det här var lite overkill, men ändå kanske intressant att veta.
Postad 06 oktober 2008 - 15:28
JONTRE
-
JONTRE
-
Lärjunge
-
-
252 inlägg
Gör dig själv en tjänst och åk och lyssna på alternativen. Personligen skulle jag aldrig köpa ljud, speciellt inte i denna prisklassen baserat enbart på rekommendationer. Smaken är verkligen som baken! 
Vad är en resa fram och tillbaka till Göteborg i förhållande till nära på 30.000kr?
Jo kommer väl bli så att jag kör upp till Gbg och lyssnar låter dem så bra som det borde jag göra för dom pengarna så tar jag med mig dom hem Snackade med hembiobutiken dom rekommenderade Onkyo 876/906 eller Marantz 7002/8002 för att driva dom, men för kopplade man in ett riktigt slutsteg typ Marantz 8003 så blev det rejäl skillnad. Ni som kör med M&K upplevt att ni behöver mycket kraft?
Postad 06 oktober 2008 - 15:43
DVD-ai
-
DVD-ai
-
Über-Guru
-
-
10 338 inlägg
man ska alltid lyssna på högtalare innan man bestämmer sig, eller åtminstone vara helt säker på genom dokumentationer att dom har en spelstil som passar en själv
Postad 06 oktober 2008 - 15:48
Chuck
-
Chuck
-
Veteran
-
-
2 498 inlägg
Ni som kör med M&K upplevt att ni behöver mycket kraft?
Nej. MVH /Chuck
Postad 06 oktober 2008 - 15:55
Audio Code 3
-
Audio Code 3
-
Über-Guru
-
-
12 561 inlägg
Alltså det finns ingen chans att man lyssnar på stereo musik via mitt 5.1 system och just därför har jag ett par AR högtalare för enbart stereo lyssning.
Musik konserter som Queen, the Eagles osv låter däremot underbart på 5.1
Tänkte bara nämna det.
Postad 06 oktober 2008 - 16:17
JONTRE
-
JONTRE
-
Lärjunge
-
-
252 inlägg
Alltså det finns ingen chans att man lyssnar på stereo musik via mitt 5.1 system och just därför har jag ett par AR högtalare för enbart stereo lyssning. Musik konserter som Queen, the Eagles osv låter däremot underbart på 5.1
Tänkte bara nämna det.
Kommer som sagt mest att användas till film. Det är till film jag vill att det ska låta underbart. Får skaffa något annat till musik sen.
Postad 06 oktober 2008 - 16:19
Unregistered9c603b2b
-
Unregistered9c603b2b
-
Lärjunge
-
-
482 inlägg
Kommer som sagt mest att användas till film. Det är till film jag vill att det ska låta underbart. Får skaffa något annat till musik sen.
Har lyssnat på M&K 750 systemet och jag kan inget annat tro, æn att du kommer att bli helt "blown away" av det systemet. Helt GRYMT på film!
Postad 06 oktober 2008 - 16:22
DVD-ai
-
DVD-ai
-
Über-Guru
-
-
10 338 inlägg
Mm, som sagt dom spelar tungt !
grymmt bra tyngd i ljudet och mycket inlevelse, bra tryck på höga ljudnivåer utan att låta dåligt
Postad 06 oktober 2008 - 17:24
Professor_Kalkyl
-
Professor_Kalkyl
-
Guru
-
-
4 342 inlägg
THX är bara ett bevis på att tillverkaren betalat några 10.000tals dollar för att få en certifiering som är värt skit och ingenting.
Postad 06 oktober 2008 - 17:31
Audio Code 3
-
Audio Code 3
-
Über-Guru
-
-
12 561 inlägg
Proffessor...Så dina högtalare klarar av att spela 105 dB utan distortion? Grattis!
Postad 06 oktober 2008 - 18:49
Professor_Kalkyl
-
Professor_Kalkyl
-
Guru
-
-
4 342 inlägg
Proffessor...Så dina högtalare klarar av att spela 105 dB utan distortion? Grattis!
Så, du vill påstå att bl.a. Logitech Z5500 klarar det utan att dista? Och även att det finns högtalare som inte distar öht vid 105dB?
Redigerat av Professor_Kalkyl, 06 oktober 2008 - 18:49.
Postad 06 oktober 2008 - 18:50
Chuck
-
Chuck
-
Veteran
-
-
2 498 inlägg
THX är bara ett bevis på att tillverkaren betalat några 10.000tals dollar för att få en certifiering som är värt skit och ingenting.
Nej, det är det inte. Du kanske har missat att det finns många olika klassificeringar? MVH /Chuck
Postad 06 oktober 2008 - 18:54
Professor_Kalkyl
-
Professor_Kalkyl
-
Guru
-
-
4 342 inlägg
Nej, det är det inte.
Du kanske har missat att det finns många olika klassificeringar?
MVH /Chuck
Så, THX är en klassificering som produkter tilldelas och har inget allt med sälj argument att göra?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Ljud
-
→
Högtalare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Nya Hifi-bänken
joga
2025-05-02 18:25:13
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
The12 Passive
Globe
2025-04-28 19:33:57
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|