Jag har hört talas om Dreambox men kan inget om det skulle det va ett alternativ?
canal plus sport och viasat sport på samma box?
Startad av
mikaelglad
, Aug 29 2008 21:56
7 svar till detta ämne
Postad 29 August 2008 - 21:56
Hej jag har ett problem jag vill ha både Canal plus sport och viasat på samma box om möjligheten finns.Jag flyttar till hus. Jag har kollat vad respektive bolag tar för sina boxar och viasat tar 495 för en med hårddisk, vilket är ok men canal plus vill ha 4995 det e ju svindyrt. och som det är nu är det troligare att jag behöver inspelningen på canal plus sport än viasat. Vad kan jag göra?
Jag har hört talas om Dreambox men kan inget om det skulle det va ett alternativ?
Postad 30 August 2008 - 01:01
Om du inte behöver ta emot HD så är absolut en Dreambox något att kika på.
Jag har själv kört en Dreambox DM 7020S i tre år snart och har aldrig varit så nöjd med en digitalbox. Möjligheten att anpassa boxen samt de grymt snabba kanalbytena är väldigt trevliga att ha.
Visst, man får lägga ner lite extra tid i början för att lära sig hantera den (kunskaper i Linux är ett stort plus) men med hjälp av diverse guider på nätet får man ändå igång en fullt fungerande box som klarar både CD och Viasat på någon timme.
En ny 7020S kostar ca 3500:- idag.
Jag har själv kört en Dreambox DM 7020S i tre år snart och har aldrig varit så nöjd med en digitalbox. Möjligheten att anpassa boxen samt de grymt snabba kanalbytena är väldigt trevliga att ha.
Visst, man får lägga ner lite extra tid i början för att lära sig hantera den (kunskaper i Linux är ett stort plus) men med hjälp av diverse guider på nätet får man ändå igång en fullt fungerande box som klarar både CD och Viasat på någon timme.
En ny 7020S kostar ca 3500:- idag.
Postad 30 August 2008 - 06:41
Canal + sport sänds ju även i marknätet, kanske en hybridbox med Viasat och Boxer kan vara ett alternativ?
Nästa år (är det väl planerat) kommer Viasat sport sändas i marknätet också i nya mux 6, då räcker det troligen med en box för marknätet och troligen bara ab hos Boxer.
Nästa år (är det väl planerat) kommer Viasat sport sändas i marknätet också i nya mux 6, då räcker det troligen med en box för marknätet och troligen bara ab hos Boxer.
Postad 30 August 2008 - 07:07
Själv har jag en Relook 400s som också är en linuxbaserad PVR-box med dubbla tuner med plats för en hårddisk och den kan man sköta utan några programmeringskunskaper alls. Den är inte lika avancerad som en DM 7025, men man kan spela in två kanaler samtidigt med samma programkort utan problem oavsett om det kommer från CD eller Viasat.
Postad 30 August 2008 - 08:20
Vad för hybrid box?Jag ska prova maila boxer om det och se om dom vet något om det med viasat.
Postad 30 August 2008 - 09:04
om man ändå ska lägga 3500kr på en dreambox så kan man lika gärna skjuta till 1000kr till å köpa DM800-HD så tar den även in samtliga CD's HD kanaler.
Postad 30 August 2008 - 10:53
dm800 har tyvärr inte dubbla tuners som dm7025 har.... men du borde kunna spela in ungefär som på dm7025an med den alltså 6 kanaler på samma transponder/tuner... dm800 har ju bättre chips och skickar bilden digitalt till TVn så även SD kanalerna blir bättre på den... så klarar man sig utan dubbla tuners så är dm800 ett bra val... tänk på beställa en extern kortläsare med för det 2a kortet...
Redigerat av Leatherface, 30 August 2008 - 11:00.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
28 bilder
125 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?