Problem:
Jag kan inte få min nya skärm att fungera med DVI kabel på 1920x1200. Jag får bild, men den är alldeles för stor (det är fortfarande 1920x1200 som kommer från datorn) så man får scrolla runt med musen för att hitta taskbar o notification area etc. Skärmen rapporterar att den är inställd på 1024x768 (eller om det var 1280x1024) @ 60Hz. Jag är mycket besviken.
Hårdvara:
Kort: GeForce 8800GT
Skärm: Samsung 2493HM
Egna fruktlösa försök:
-Jag har installerat ur alla gamla skärm drivrutiner o installerat de senaste skärmdrivrutinerna.
-Jag har de senaste drivrutinerna till grafikkortet installerade.
-Jag har testat avancerade settings i Nvidias kontrollpanel, men begriper inte alla konfigurerbara parametrar.
-Har förstått att det kan vara ngt med skärmens EDID, och att det finns olika program att ladda hem för att overrida settings. Har gjort det o testat att skapa egna drivrutiner till skärmen men har inte hjälpt.
-Googlat runt o läst på forum men bara sett att massor med folk har detta problem men ingen som löst det, förutom vissa som använt avancerade specialprogram för att mickla med signal/drivrutiner
Workaround:
1920x1200 @ 60Hz fungerar 100% med VGA kabel (DVI->VGA konverter + VGA kabel till skärmen. skärmen har HDMI/DVI/VGA input). Men jag vill inte använda VGA såklart, jag vill ha digital signal hela vägen!
(Jag fattar inte problemet o vet inte hur jag ska lösa det. Ska jag mickla med drivrutiner till skärmen eller grafikkortet? Är det signalen i DVI kabeln som har problem, eller är skärmen kajkad o behöver flashas om!?)
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
Samsung Syncmaster 2493HM
8 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?