oj, tack för alla svar
tråden exploderade.. japp.. tänkte köra med z5500
hade stort sorround system innan, men efter kompromisser med sambon blev det att skicka ut golvhögtalare och den stora baslådan från vardagsrummet då hon ville ha mer golvyta i förra boendet.
hittade logitechs sat system som ger förvånansvärt bra ljud till dess storlek..
i förra huset hade jag dedikerat biorum, men eftersom vi nu flyttar till lght (radhus) och inte har ett extra rum för bio, slår vi ihopa vardagsrummet till biorum och då var jag tvungen att byta ner mig för att sambon skulle bli nöjd samt sätta upp en rullduk så att bioduken försvinner när man inte tittar på film.
vi flyttar in den siste denna månaden och jag ville ha framförhållning så att jag vet hur jag ska placera baslådan osv.
jag var förberädd på att det skulle vara svårt att säga på rak arm, men ville endå ha lite synpunkter
ska jag ställa baslådan i soffan mitt emot bioduken och krypa runt ?
åt vilket håll ska jag då sätta basen.. rakt fram mot kortväggen eller ? eller upp mot taket..
har märkt att basen kan spela olika pga av olika placeringar.. och vill såklart inte få den helt fel ställd, men samtidigt är det svårt att lyssna sig fram till var den ska tå utan instrument
men rent gisat.. tror de flesta på 5an ?
är 1an och 2an helt uteslutna ?
lite problem med kablar som ska nå ..