Målet är att fokusera enbart på ljud och bild för video visning och musik uppspelning, dvs. hur de olika typerna av chipset presterar bildmässigt. Även ljudchip är välkommet att jämföras. Olika typer av inkoppling är också av hög prioritet då jag antar att många (inklusive mig) vill få ut både bild och i alla fall 7 kanaligt LPCM, ut genom en HDMI port från moderkortet.
Med tråden vill jag uppnå en bra översikt för personer som skall koppla upp sin HTPC mot en reciver eller liknande för att få ut såväl bra hemmabio ljud, stereo ljud som bra flyt i bilden och framför allt bra bildkvalité. Hänvisa gärna till tester och recensioner (självklart av i alla fall någorlunda trovärdiga källor).
Är mycket intresserad av detta själv då jag letar delar till min kommande htpc, och därför själv är rätt förvirrad.
Håll er nu snälla till ämnet och flyt inte iväg in på ämnen som benchmark tester för crysis eller liknande. Pajkastning är INTE ett mål med denna tråd!
Börjar med att rada upp några chipset som är intressanta. Om jag har glömt något som också borde tas upp inom ämnet så säg väldigt gärna till.
Chipset av intresse:
Intel:
G45
G35
G33
Q965
AMD:
780G
740G
690G
790GX (ej micro-atx)
ATI:
Radeon™ Xpress 1250
Radeon™ Xpress 1100
Radeon™ Xpress 200
Nvidia:
nForce 630i
nForce 610i
EDIT: Uppdaterad lista med enbart chipset med grafikkort.
Redigerat av Explorer45, 14 September 2008 - 08:29.
Sökningen pågår
Avancerad sökning
14 bilder
19 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?