Jo visst.
Självklart jag vill montera i dörrarna men finns inte som alternativ, inte de dörrsidorna som jag har nu.
Det är en 360GLT -83 som det är helt omöjligt att få tag i nya original dörrsidor.
Jag har original GLT inredning i den och om jag kapar upp i dörrarna så kan jag inte få tag i nya

Så det är inte ens ett alternativ att kapa upp dörrarna.
Men som det är just nu har jag att välja på Visaton 4" 2vägs som låter illa om man höjer lite, eller original bredbands som låter ännu värre

Så jag är då ute efter ett par 4" som inte låter förjävligt på högre volym. det behöver inte super diskant eftersom jag har tweetern från MTX kittet för det, behöver inte vara fet bas för det har jag subb till.
Men vad jag vill ha är något som inte låter illa.
Alternativet är att köra som jag gjort i min Vauxhall Viva, med MTX kitttet placerat med mid/bas bakom sätena och diskanterna till kittet på panelen.
Varför jag gjorde så i min Viva var att jag inte kunde montera högtalare någonstans inte i dörrarna eller i väggen, jag menar försök ni montera högtalare i en Viva

Det lät reltivt bra men man saknade ljud framifrån bortsett från diskanten, det blev liksom fel ljudbild.
Därför så vill jag ha några bra 4" fram i väggen då jag kommer att montera MTX kittet på nästan samma sätt.
Sen kommer jag antagligen att driva allt på min kommande Alpine iDA-x300 HU.
Några bilder här hur jag gjorde i vivan:
Vivan genom projektet
Redigerat av Josasp, 14 September 2008 - 22:14.