Var förbi Stalands Rotebro idag som var bra mkt större och bättre möblerat än Täby butiken. Kliver upp på plan två där fåtöljerna skulle finnas, gick vilse i fem minuter tills jag högg en säljare som ville sälja. Frågade vart "Jumbo" stod någonstans och istället för att bara peka följde denne med direkt för att bistå med eveuntell information jag ville ha. Var lite konfundersam ang benämningen "läder/skai" och frågade om sitsen ramlade av efter en månad eller hur det fungera, blev informerad om att alla slitytor är läder och materialet runt omkring är alltså då skai = baksida, sida om jag förstod det hela rätt. Happ kändes ju bra, de hade både tyg och läder men när jag frågade om läderkillen inte var champ, alltså den jag provat i Täby, blev han lite osäker. Det stod inget på fåtöljen, den såg lika ut som Jumbo tyg förutom fotstödsdelen och så var den brun, jag ej begåvad med fotografiskt minne tyckte den var lik champ men var inte säker. Hur som helst kom två säljare fram till att det var en Jumbo men jag ska dubbelkolla detta imorgon.
Grejjen är att när jag var i Täby butiken så ringde dom till Rotebro och då sades det i telefon att de hade bara Jumbo i tyg, jag ska kila förbi Täby imorrn o plåta Champ fåtöljen och sen bege mig till Rotebro senare på dagen. Innan tänkte jag kolla in Staland Kungens kurva och ev i Fittja. Kungens kurva förstod jag det som skulle ha större sortiment i lager och i Fittja har dom ett "fyndvaruhus" eller vad de kalla det.
Lätt kluven till om jag ska ha i läder eller tyg, funderade en stund på om man skulle ta en i tyg o en i läder men avrådes om inte annat för vid ev försäljning så kanske det blev svårsålt samt enkelheten att hålla lädret rent jämtemot tyg. "Designmässigt" så vet jag inte om det skulle göra så mkt då den i tyg jag tänkt mig är mörk precis som bilden ovan visar och den i läder ska vara svart vilket försäljaren försäkra att den skulle finnas i. Till det roliga hör att Stalands i Rotebro har 10% på
hela sitt sortiment tills imorgon, vet inte om alla butiker har denna kampanj men jag la inte märke till det i Täby iaf. Frågade för att vara på den säkra sidan men visst självklart gällde det även dessa fåtöljer, blir 900:- i rabatt iaf då jag ska ha två st vilket blir ungefär läderfåtöljerna för tygfåtöljernas ursprungliga pris. Till det tråkiga var att det är 4-6 veckors leveranstid på även dessa, frågasatte det då jag tyckte att en fåtölj borde väl vara en färdig produkt men icke, de tillverkas efter beställning enligt säljaren.
Den som lever får se men det känns som att det blir beställning imorgon, dom där 10% som är sista chansen imorrn lockar lite också.

Ja... min "bättre" mobilkamera är på reperation

Dåligt ljus ställde till det ytterliggare men, där har vi tyg o läder iaf. Går att ha fotstödet i ett mellanläge också, inga problem att fälla in på någon av dessa jag prova idag, klick så satt den direkt.

Provsatt den här vilken kändes helt ok med eldriven rygg och fotdel, tyvärr inte inkopplad så jag kunde inte provköra den idag men kan bli aktuellt imorrn. 7000:- (6300:- imorgon) men blir nog inte den för min del, jag är lite såld på "puffigare" kuddar och så ska jag har 2 st så det blir lite för stort steg mellan Jumbo och denna vid namn Amazon.
MVH
Redigerat av Unregistered6d4a218c, 20 September 2008 - 19:22.