Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Gammalt slutsteg

2 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 18 September 2008 - 22:28

perup
  • perup
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Hittade ett gammalt slutsteg som jag helt lyckas förtränga att jag ägde när jag städade ur källarförrådet. (framsidan på steget, baksidan på steget, insidan på steget).
Den är märkt 330Wrms per kanal i 4ohm och jag tänkte att det borde kunna driva ett par trevliga subbar till hemmabion. Saken är bara den att ena kanalen är paj (anledningen att den stoppades undan tidigare). Jag har testat att byta säkringar på den kanalen (de sitter efter transformatorn och innan likriktarbryggan) men de går sönder så fort jag slår på sluteget. Vet inte riktigt var jag ska börja felsöka någonstans men det vore trevligt att få igång även den kanalen.

Är det lönt att snickra ihop en sub och köra på den fungerande kanalen i steget eller är steget så gammalt och kasst att ljudet skulle bli därefter?

Redigerat av perup, 18 September 2008 - 22:35.

Postad 20 September 2008 - 08:50

akterspegel
  • akterspegel
  • Beroende

• 1309 inlägg
  • 0
Du har inte någon högtalare som du kan provköra med?
Har det suttit fast monterat nåonstans tidigare?
Roligt med gamla prylar! detta måste vara från tidigt 70 tal?
Lägg ner ett par timmar på att göra rent det in och utvändigt så blir det nog roligare att ha att göra med!

Ett beg fräscht PA-steg i samma effektklass kostar inte så mycket..

Postad 20 September 2008 - 12:02

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7392 inlägg
  • 0
Hade ett par beg sådana steg när jag åkte runt som Dj i mitten-slutet på 80-talet, de var iaf inte kända för sina perfekta lödningar inne i steget, så kolla om det inte bara är en lödning som släppt. De var väl inte det bästa ljudet heller, men ganska bra tryck iaf tyckte man det då :rolleyes:

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.