Har nu fastnat helt och hållet i vinylträsket när det gäller ljuduppspelning, tycker att livet och värmen musiken får är helt oslagbart! Men man märker även att det krävs mycket kunnande för att ställa in detta precisions instrument på rätt sett, vilket jag håller på fördjupa mig i nu. Har i dagsläget en Sonab 85s med en Nagaoka mp-11 pickup kopplat till en Pro-ject tubebox II och vidare in i min Marantz SR-7500.
Men nu börjar uppgraderingsdjävulen ta vid så jag sparar till ett nytt spelverk. Vill nu därför fråga om lite råd och tips på fina spelare i 8-14.000:- klassen, samt en ny pick-up på runt 2-4000:-, berätta gärna era erfarneheter om MM vs MC pickuper och varför jag bör välja det ena mot det andra.
Tilläggas skall väl även att jagJag lyssnar mestadels på Hårdrock/Metal, 60/70-tals rock, men även en del klassiskt och country kan slinka med íbland.
Några kandidater på spelare som fångat mitt intresse är följande.
Opus 3 -Continuo (fördel eller nackdel med tangential arm?)
Pro-ject-RPM 9.1
Clearadio-Solution
Rega-P5
Skriv gärna era erfarenher av dessa spelare men tipsa gärna om andra för det finns väl många fler som kan vara av intresse somkanske inte finns representerade här på prisjakt.
//Fredrik
Sökningen pågår
Avancerad sökning
59 bilder
303 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?