Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Hemmabioförsteg valet och kvalet

5 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 28 September 2008 - 11:13

Unregistered27d7f146
  • Unregistered27d7f146
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0
Sitter i planer på att införskaffa ett hemmabioförsteg. Står helt utan idag, har bara fixat slutsteg än så länge. Det jag har idag är 2xIcepower asp1000 till frontarna och 3xicepower asp500 till center och bakhögtalarna. Sen en Svs pb13-ultra som sub.

Har kollat litegrann på Marantz AV8003 och det verkar vara ett riktigt bra försteg.
Min fråga är då om någon har något annat tips, vet att primare och rotel bland annat släpper sina nya inom en ganska snar framtid så funderar på om det är värt att vänta på dem.
Undrar då om det är någon som vet vad det kan tänkas vara för skillnad och om det finns någon risk att det släpps någon "helt nytt" som inte finns alls i marantzen.

Ett stort problem är att jag bor i staden som gud glömde, Kramfors. Så det är nästintill omöjligt
att provlyssna:(

//Tobias

Postad 28 September 2008 - 18:38

Noobman
  • Noobman
  • Forumräv

• 635 inlägg
  • 0
Budget?

Är rätt så säker på att Denon kommer släppa ett försteg baserat på 4308:an, När??....inte en susning. Enligt vissa intervjuer med Jeff Talmadge(Produkt utvecklings....bla. bla. bla. chef USA) så ligger en sådan produkt högt upp på deras "to do list".
Mycket hänger på hur deras AVP-A1HD säljer, Och säljer gör den med råge(allt är relativt :( ).

Har du en väl tilltagen budget så skulle jag personligen välja antingen(beroende på dina behov) ovannämnda Denon AVP-A1HD eller Classe SSP-800, Och om det är ljudkvaliteten du prioriterar(läs:det enda du bryr dig om)så faller valet ganska enkelt....SSP-800.
Om du som jag även värdesätter annat från en pre/pro såsom en "top of the line" videodel(Silicon Optix Realta), Rumskallibrering i den högre skolan(Audyssey MULTEQ XT), Nätverkskompabilitet(Internet Radio, Ljud och Bild Streaming, Web controller Interface samt Firmware uppdaterings/Uppgraderings utrustad) och en maskin som är oöverträffad när det gäller inställningsmöjligheter så blir valet AVP-A1HD(Även ljudet är HIGH END men Classe:n drar det längsta strået där).
Men som sagt smakar det så kostar det :D .

Mvh.
Mats.

Postad 29 September 2008 - 06:54

Unregistered7112dae0
  • Unregistered7112dae0
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0
Marantz AV8003 finns i sundsvall på AVD, har själv provlyssnat det där och tyckte den lät riktigt bra, lyssnade dock bara i tvåkanal. Är ju inte extremt långt till sundsvall från kramfors, bara ett tips ifall du skulle ha vägarna förbi.

Postad 29 September 2008 - 21:53

Criill
  • Criill
  • Användare

• 107 inlägg
  • 0

Budget?

Är rätt så säker på att Denon kommer släppa ett försteg baserat på 4308:an, När??....inte en susning. Enligt vissa intervjuer med Jeff Talmadge(Produkt utvecklings....bla. bla. bla. chef USA) så ligger en sådan produkt högt upp på deras "to do list".
Mycket hänger på hur deras AVP-A1HD säljer, Och säljer gör den med råge(allt är relativt :) ).

Har du en väl tilltagen budget så skulle jag personligen välja antingen(beroende på dina behov) ovannämnda Denon AVP-A1HD eller Classe SSP-800, Och om det är ljudkvaliteten du prioriterar(läs:det enda du bryr dig om)så faller valet ganska enkelt....SSP-800.
Om du som jag även värdesätter annat från en pre/pro såsom en "top of the line" videodel(Silicon Optix Realta), Rumskallibrering i den högre skolan(Audyssey MULTEQ XT), Nätverkskompabilitet(Internet Radio, Ljud och Bild Streaming, Web controller Interface samt Firmware uppdaterings/Uppgraderings utrustad) och en maskin som är oöverträffad när det gäller inställningsmöjligheter så blir valet AVP-A1HD(Även ljudet är HIGH END men Classe:n drar det längsta strået där).
Men som sagt smakar det så kostar det :D .

Mvh.
Mats.

Nån som har en ungefärlig uppfattning om vad AVP-A1HD kommer att kosta här i Sverige?

Mvh Christian

Redigerat av Criill, 29 September 2008 - 22:07.

Postad 29 September 2008 - 22:49

ryst
  • ryst
  • Forumräv

• 908 inlägg
  • 0

Nån som har en ungefärlig uppfattning om vad AVP-A1HD kommer att kosta här i Sverige?

Mvh Christian

Tyckte jag såg en prislapp på runt 120k för AVP-A1HD inkl 10-kanalslutsteget när jag var på en demo i våras.
Så runt 50-60k för AVP-A1HD är min gissning, som sagt lite luddigt i minnet just nu.

Postad 30 September 2008 - 04:28

Noobman
  • Noobman
  • Forumräv

• 635 inlägg
  • 0

Mvh Christian

Den har sålts i Sverige ett bra tag nu, Priset är på 59.998kr(+300 om man vill ha den uppgraderad)

EDIT: Tydligen är priset på "standard" AVP:en sänkt till 59.698 och "A" versionen kostar 59.998kr

Mvh.
Mats

Redigerat av Noobman, 30 September 2008 - 17:40.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.