Redigerat av mannealm, 06 October 2008 - 15:09.
Samsung PS42Q97HD
(TV)
|
4
|
(52)
|
Inga priser | |
Samsung PS42A457 42"
(TV)
|
1
|
(10)
|
Inga priser |
Postad 06 October 2008 - 15:09
Postad 07 October 2008 - 20:02
Jag förstår mig inte riktigt på Samsung. Alla pannas modeller från samma generation verkar hålla ungefär samma prestanda när det gäller svartnivå och sådant, medan det på samsungs modeller verkar vara en extrem skillnad. Massa gamla prylar i ny förpackning, eller vad handlar det om? Ligger det något i att en Q97 från förra året är en mycket bättre tv än samsungs nya plasmor i 4-serien? Jag uppfattade i alla fall svärtan som mycket, mycket vassare på Q97 i jämförelse med den gråa historien som man fann på A457 (för att inte tala om hur det var på den bedrövliga A416...).
Edit: Ett annat skäl till att jag tog upp det är var att jag såg en försäljare lura på ett gammalt par en av dessa plasmor i 4-serien. PX80 skulle tydligen vara en sämre tv enligt experten på expert... Jag försökte varna dom ett par gånger, på olika sätt. Fast till slut fick dom skylla sig själva - försäljaren från ****t fick sin vilja fram.
Redigerat av mannealm, 07 October 2008 - 20:08.
Postad 07 October 2008 - 22:33
Instämmer med dig, har sökt efter tv med ljus o lykta snart 3 månader. Varit på Audio-Video, On-Off, ElG, Mediamarkt etc. jag har dessutom fått mkt bra service hos Audio V då de har demat bland annat LG 6000, Pioneer G8, Pana z80/z85/px80, samsung q96/a456 ngn LED modell och även en rad lcd bl a a6(crystal)....jag har fått se material i form av vanlig sd(olika kanaler), blu-ray samt nerladdat mat från en tvix 7000 och HD kanaler samt lite sämre dvd kvalite i tvixen. TV apparaterna har stått vid samma vägg och samma ljus och sammantaget har jag ständigt kommit tillbaka till q96...
och ja, jag tror att de är trötta på mig;)
Personligen upplever jag den bilden (efter endel laboreringar) vara bättre än alla ovanstående(ej pioneers)
och jag glömde din fråga kom jag på...de sa bland annat på ElG att samsungs egna representanter tyckte att bilden(och svärtan)var bättre på q96, mkt trodde de berodde på panelen... men de nya kanske inte har lika mkt reflektioner?? kan jag iallafall leva med.
//Daniel, Karlskrona
Redigerat av db78, 07 October 2008 - 22:34.
Postad 08 October 2008 - 09:49
Ja, grejen är ju att det verkar sitta en mycket äldre sorts-panel i årets 4-serie plasmor från samsung än vad som sitter i förra årets Q97. Kan någon verifiera? Samma sak verkar det vara med samsungs 3 och 4 serie på lcd-sidan. De här billigare serierna verkar vara riktigt skräp i förhållande till deras dyraste modeller. Och det är som upplagt för att lura pansionärar och få försäljare att se dumma och onda ut. Sony och panasonic tex verkar ju inte bete sig på samma sätt. Typ en u4000 och en w4500 har väl i princip samma paneler, samma svärta osv. Samma sak om man jämför en px8 och en pz800. Man ser liksom att det är samma generation. Samsung däremot verkar har mycket gammalt skit på lagret som de försöker kränga i väg genom att lägga panelen i en ny förpackning och sedan kalla dem sånt som 3-serien och 4-serien. Jag tycker att det är skabbigt. Eller också smart, beroende på hur man ser det. Evil i alla fall.Hejsan!
Instämmer med dig, har sökt efter tv med ljus o lykta snart 3 månader. Varit på Audio-Video, On-Off, ElG, Mediamarkt etc. jag har dessutom fått mkt bra service hos Audio V då de har demat bland annat LG 6000, Pioneer G8, Pana z80/z85/px80, samsung q96/a456 ngn LED modell och även en rad lcd bl a a6(crystal)....jag har fått se material i form av vanlig sd(olika kanaler), blu-ray samt nerladdat mat från en tvix 7000 och HD kanaler samt lite sämre dvd kvalite i tvixen. TV apparaterna har stått vid samma vägg och samma ljus och sammantaget har jag ständigt kommit tillbaka till q96...
och ja, jag tror att de är trötta på mig;)
Personligen upplever jag den bilden (efter endel laboreringar) vara bättre än alla ovanstående(ej pioneers)
och jag glömde din fråga kom jag på...de sa bland annat på ElG att samsungs egna representanter tyckte att bilden(och svärtan)var bättre på q96, mkt trodde de berodde på panelen... men de nya kanske inte har lika mkt reflektioner?? kan jag iallafall leva med.
//Daniel, Karlskrona
Om det nu ligger nåt i det jag påstår..?
Redigerat av mannealm, 08 October 2008 - 19:40.
Postad 09 October 2008 - 11:20
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
4
TV-apparater med inbyggd digitaltuner
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?