Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Samsung 40A656

12 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 13 October 2008 - 16:15

Potah
  • Potah
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Jag är ruskigt sugen på att köpa en Samsung 40A656, men har lite funderingar angående en del saker som jag inte tycker jag har hittat svar på i det här forumet.

Jag har läst många trådar här på forumet och sett att det ska komma nya modeller från Samsung nu i oktober. Då är ju frågan om 656:an kommer sjunka mer i pris när den blir "ersatt" av nya modeller. Den har ju sjunkit i pris lite då och då sen introduktionen, och helt ärligt så känns det som att den är rätt prisvärd där den är nu.
Men jag undrar om det är nån som har koll på ifall äldre modeller generellt sjunker lite extra just vid introduktion av nya modeller?

Vi kollar väldigt sällan på vanlig tv, och jag tror inte att det kommer ändras så mycket. Däremot så vill jag kunna koppla in dator till den och spela spel samt kika på film etc via datorn. Har även ett Wii som ska kopplas in i den.

Men jag har inte lyckats fatta en sak, den har ju USB-kontakt, Wiselink har jag sett att det kallas där man kan koppla in en lös enhet och kika på bilder eller lyssna på musik. Går det att koppla in en lös hdd och se t.ex. filmmaterial också?

Jag har en Macbook Pro som jag ska koppla in, jag har läst lite här och var om hur man får in både ljud och bild från datorn till tv:n. Som jag har fattat det så ska man ha en hdmi - dvi kabel för bild, sen får man koppla in ytterligare en kabel för att få över ljudet. Där tycker jag det verkar mer oklart, jag har sett olika lösningar på detta. Så jag är osäker på vad som gäller.
Någon som har en lösning på detta som de vill dela med sig av?

Postad 13 October 2008 - 16:42

mannealm
  • mannealm
  • Beroende

• 1488 inlägg
  • 0

Jag är ruskigt sugen på att köpa en Samsung 40A656, men har lite funderingar angående en del saker som jag inte tycker jag har hittat svar på i det här forumet.

Jag har läst många trådar här på forumet och sett att det ska komma nya modeller från Samsung nu i oktober. Då är ju frågan om 656:an kommer sjunka mer i pris när den blir "ersatt" av nya modeller. Den har ju sjunkit i pris lite då och då sen introduktionen, och helt ärligt så känns det som att den är rätt prisvärd där den är nu.
Men jag undrar om det är nån som har koll på ifall äldre modeller generellt sjunker lite extra just vid introduktion av nya modeller?

Vi kollar väldigt sällan på vanlig tv, och jag tror inte att det kommer ändras så mycket. Däremot så vill jag kunna koppla in dator till den och spela spel samt kika på film etc via datorn. Har även ett Wii som ska kopplas in i den.

Men jag har inte lyckats fatta en sak, den har ju USB-kontakt, Wiselink har jag sett att det kallas där man kan koppla in en lös enhet och kika på bilder eller lyssna på musik. Går det att koppla in en lös hdd och se t.ex. filmmaterial också?

Jag har en Macbook Pro som jag ska koppla in, jag har läst lite här och var om hur man får in både ljud och bild från datorn till tv:n. Som jag har fattat det så ska man ha en hdmi - dvi kabel för bild, sen får man koppla in ytterligare en kabel för att få över ljudet. Där tycker jag det verkar mer oklart, jag har sett olika lösningar på detta. Så jag är osäker på vad som gäller.
Någon som har en lösning på detta som de vill dela med sig av?

Är ganska mycket input lag på den tv:n. Om du ska spela mycket på den (och är kräsen) så är det absolut något att ta i beaktande.

Redigerat av mannealm, 13 October 2008 - 16:42.

Postad 13 October 2008 - 18:03

texn
  • texn
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Hum jag är med sugen på denna. Input laggen är den så bedrövlig? Blir det helt ospelbart? Spelar rätt mycket men har varit inne på 656 ett tag nu :S..
Skulle vilja slå till på en nu på direkten men är lite rädd för input laggen :S

Postad 13 October 2008 - 18:52

isbjoernfromhell
  • isbjoernfromhell
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0

Hum jag är med sugen på denna. Input laggen är den så bedrövlig? Blir det helt ospelbart? Spelar rätt mycket men har varit inne på 656 ett tag nu :S..
Skulle vilja slå till på en nu på direkten men är lite rädd för input laggen :S

Det är MYCKET input lag på samsungs 4-5-6 lämande tillbaka min A5a p.g.a. detta, blev ospelbart. Detta var på PS3 över HDMI

Postad 13 October 2008 - 18:53

Tigerofsweden
  • Tigerofsweden
  • Beroende

• 1356 inlägg
  • 0
spelar du mkt så titta på sony modellerna ... w4000 , w4500 eller plasma ? B)

Postad 13 October 2008 - 18:56

mannealm
  • mannealm
  • Beroende

• 1488 inlägg
  • 0

spelar du mkt så titta på sony modellerna ... w4000 , w4500 eller plasma ? B)

Det är lika stor skilland, vad gäller input lag, på olika plasmor som det är på olika lcd:er.

Postad 13 October 2008 - 19:03

Tigerofsweden
  • Tigerofsweden
  • Beroende

• 1356 inlägg
  • 0
ahaaa ok ok , trodde det va betydligt mindre på dom ...
men px80 ,pz80 o dom da ? ?

https://www.minhembi...howtopic=201201 ... kolla där ?

Postad 13 October 2008 - 19:04

Unregisteredd6e86977
  • Unregisteredd6e86977
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0
Efter lite justeringar av inställningarna tycker jag inte imputlagget märkas och jag spelar väldigt mycket spel från datorn med dvi-hdmi och en hel del PS3.

Postad 13 October 2008 - 19:25

mannealm
  • mannealm
  • Beroende

• 1488 inlägg
  • 0

ahaaa ok ok , trodde det va betydligt mindre på dom ...
men px80 ,pz80 o dom da ? ?

https://www.minhembi...howtopic=201201 ... kolla där ?

Panasonic och sony gör snabba apparater. Samsungs plasmor tex är däremot inte roliga.

Postad 13 October 2008 - 19:37

pjay1
  • pjay1
  • Amatör

• 91 inlägg
  • 0
Har fått min samsung le-46a656 nu är nöjd som fan klar bil å skarpa färger.Men tycker dock att svärtan i mörka partier ä sådär den blinkar lite framå tillbak.Sen har jag testat några inställningra som folk har skrivit här å aven på länken.Men då tycker jag att bilden blir alldeles för matt.Någon som kan hjälpa mig funderar på att ta hem en tekniker som kalibrera den stör mig som fan ,men de blir ju dyrt men om jag inte får hjälp så blir de enda utvägen.Jag kör dynamic oftast tycker skärpan blir bäst å färger med men då blir det lite sunkkigt runt ansikten å kroppar när man kör lite sämre kanaler som 4.6 an som har lite sämre bild.Men som hd kanalerna ä den unerabr .Så på dom andra kör jag standard ä det bara jag so tycker att film blir nertonant å färglöst.Tacksam för hjälp annars får majn öppna plånboken

Postad 13 October 2008 - 20:44

Potah
  • Potah
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Jag var kräsen tidigare när det kommer till spel, men om det är så kan jag lika gärna spela fps-spel på min vanliga datorskärm. Tror inte jag kommer spela såna spel så jag märker av det på min Wii t.ex.
Det blir nog mer film på 40A656:an.
Har ju i princip bara hört och läst bra saker om den.

Ingen som kan svara på mina övriga frågor om Wiselink och de kablar man behöver?

Postad 28 October 2008 - 23:02

Potah
  • Potah
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Fortfarande ingen som kan svara på mina övriga frågor om Wiselink och vilka kablar jag behöver för att få över ljudet från datorn till tv:n?

Nu har jag bestämt mig, det blir en sån här tv, en 40A656. Kommer nog lägga en beställning denna veckan.

Nu är jag istället nyfiken på hur jag ska göra med ljudet, är sugen på ett litet 5.1 hemmabiopaket. Orkar inte hålla på plocka ihop lösa grejer utan vill ha ett bra set som låter bra. Det behöver absolut inte låta högst i kvarteret. :(
Har kikat på några olika, bla från samsung och sony m.fl. men nu är det ett nytt område som jag är nyfiken på och inte kan så mycket om.
Tv:n har jag full koll på, nu är det ljudet kvar.

Har sett i nån tråd att brända skivor (både cd och dvd) funkar dåligt i vissa av samsungs hemmabiopaket, trist.
Var en kort sväng inne på en tvix, men jag vet inte, det blir bara mer och mer. Jag vill ha det enkelt.

Tips emottages tacksamt!

Postad 29 October 2008 - 08:37

mranderz
  • mranderz
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

Har fått min samsung le-46a656 nu är nöjd som fan klar bil å skarpa färger.Men tycker dock att svärtan i mörka partier ä sådär den blinkar lite framå tillbak.Sen har jag testat några inställningra som folk har skrivit här å aven på länken.Men då tycker jag att bilden blir alldeles för matt.Någon som kan hjälpa mig funderar på att ta hem en tekniker som kalibrera den stör mig som fan ,men de blir ju dyrt men om jag inte får hjälp så blir de enda utvägen.Jag kör dynamic oftast tycker skärpan blir bäst å färger med men då blir det lite sunkkigt runt ansikten å kroppar när man kör lite sämre kanaler som 4.6 an som har lite sämre bild.Men som hd kanalerna ä den unerabr .Så på dom andra kör jag standard ä det bara jag so tycker att film blir nertonant å färglöst.Tacksam för hjälp annars får majn öppna plånboken

Upplevde också att svärtan kom och gick men upptäckte att det iaf på min nya Samsung hade att göra med energispararfunktionen. Allttså den som automatiskt ställer om ljuset på tv.n. Jag slog av den och då slapp jag irriterande höjningar och sänkningar av ljuset som upplevdes nästan som blinkningar. Vet inte om det är detta fenomen du menar. Jag kör iaf också på dynamic-läget och har väl alla andra inställningar utom kontrast på hälften, kontrast 90. Hjälpfunktionerna står på låg, funkar perfekt!

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.