Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Nintendo Component Cable

7 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 14 October 2008 - 21:24

Dreambaby
  • Dreambaby
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0
Som ni kan läsa så har jag problem med ljudet från mitt Wii när jag kopplar den med en componentkabel. Jag har en slagg som transformerar VGA til Component och de två ljudkablarna har jag stoppad indär det står "ljud - out" (vit och röd sladd). Jag får bra bild men inget ljud.. Vad är det för fel? Jag har en Sharp XD1E om det skulle hjälpa. Tacksam för svar,

Carl

Postad 15 October 2008 - 07:28

basselito
  • basselito
  • Beroende

• 1302 inlägg
  • 0

Som ni kan läsa så har jag problem med ljudet från mitt Wii när jag kopplar den med en componentkabel. Jag har en slagg som transformerar VGA til Component och de två ljudkablarna har jag stoppad indär det står "ljud - out" (vit och röd sladd). Jag får bra bild men inget ljud.. Vad är det för fel? Jag har en Sharp XD1E om det skulle hjälpa. Tacksam för svar,

Carl

Jag har precis den samma tv (42XD1) och så här har jag kopplat min 360/Wii:
Komponent kabeln (röd/grön/blå) har självklart satt i Component-->VGA adaptern. Ljudet har jag fått ut genom att köpa en sådan här sladd:

3,5 mm stereopropp till 2 st. RCA-honkontakter

Den stoppar jag i det lilla 3.5 mm hålet bredvid VGA ingången och sätter i ljud sladdarna (vit/röd).

På min Wii komponent kabel så är ljud sladdarna satt samman så man inte råkar sätta i någon av de röda sladdarna i fel ställe i och med det finns en röd för bild och en för ljud.

Hoppas det löser sig.

Postad 17 October 2008 - 14:12

Dreambaby
  • Dreambaby
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0
Jag var och köpte den där kabeln på Claes Ohlsson igår men jag har fortfarande inget ljud :unsure: Måste jag ändra några inställningar på Wii:et eller? (Kablarna kan inte sitta fel, eftersom ljudkablarna sitter ihop och är färgade)

Mvh

Postad 17 October 2008 - 14:27

basselito
  • basselito
  • Beroende

• 1302 inlägg
  • 0

Jag var och köpte den där kabeln på Claes Ohlsson igår men jag har fortfarande inget ljud :unsure: Måste jag ändra några inställningar på Wii:et eller? (Kablarna kan inte sitta fel, eftersom ljudkablarna sitter ihop och är färgade)

Mvh

Hmmm....jag hade liknande problem när jag skulle koppla in min laptop till tv:n. Detta va via HMDI och pga att jag använde DVI-->HDMI från laptopen så var jag tvungen att köpa en sådan ljudsladd till. Men det kom inget ljud. Jag löste det genom att gå in i inställningarna och ändrade sound output. Men jag tror inte jag behövde göra det med VGA/komponent kontaken. Har du något annat du kan koppla in via samma ingång. Typ en 360/PS3/DVD spelare etc? Och pröva om du kan få ut ljudet då. Bara så du kan se om det är en Wii eller tv:n problemet ligger.

Postad 18 December 2008 - 17:30

Dreambaby
  • Dreambaby
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0
Vart ändrar jag sound output? Har fortfarande inget ljud. Har inte spelat Wii på ett tag men nu kom ett gäng små kusiner på besök så det vore kul med ljud till Mario Kart. Jag har alltså gjort som basselito här ovan beskriver.. Någon som kan komma med tip som gör att ljudet kommer fram igen? ;) Det borde ju inte försvinna..

Tacksam för snabba svar!

Carl

Postad 19 December 2008 - 11:14

basselito
  • basselito
  • Beroende

• 1302 inlägg
  • 0
Det gör du på tv:ns inställningar. Kan hel ärligt inte komma ihåg var i menyn men samtidigt skulle jag tror att det gäller enbart när man använder HDMI vilket du inte gör. Det borde fungerar om du kopplat den som jag sa.

Postad 19 December 2008 - 14:27

Dreambaby
  • Dreambaby
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0

Det gör du på tv:ns inställningar. Kan hel ärligt inte komma ihåg var i menyn men samtidigt skulle jag tror att det gäller enbart när man använder HDMI vilket du inte gör. Det borde fungerar om du kopplat den som jag sa.

PROBLEM SOLVED! Jag hade stoppat in sladden i fel ljudutgång (fanns en ovanför VGA-kontakten också).

Tackar så hemskt mycket för hjälpen!

Postad 21 December 2008 - 07:41

basselito
  • basselito
  • Beroende

• 1302 inlägg
  • 0

PROBLEM SOLVED! Jag hade stoppat in sladden i fel ljudutgång (fanns en ovanför VGA-kontakten också).

Tackar så hemskt mycket för hjälpen!

Hahaha...jaja. Tur att det var ett så pass enkelt fel. Lyckat till med ditt spelande. :rolleyes:

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.