Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

LG PG7000 eller Samsung 6serien?

14 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 14 October 2008 - 23:58

Gascoigne
  • Gascoigne
  • Amatör

• 93 inlägg
  • 0
Har precis fått min buzzande samsung ps50a 556 reklammerad och ska nu välja en ny tv.

Letar efter en 50tums full hd plasma för runt 17-18000 och är ingen super fan av samsungs nya design i 6-7 serien men den e helt ok.
Jag tycker att Panasonics pz80 är på tok för ful och väljer därför bort den.

Valet står då mer eller mindre mellan LG's nya PG7000 och Samsungs 6serien. Vad är det för skillnader? Har tittat på båda men inte kunnat se dom bredvid varandra och har haft väldigt begränsade möjligheter att testa dom.
Jag har inga problem med märket LG, har själv ägt en....tydligen den värsta av dom alla pc1r men jag har aldrig haft nått problem med den. Sure lite ghosting ibland men d e inte hela världen.

Samsung 556 som jag hade för ett tag sedan hade jättebra bild etc men inte användarvänlig för 5 öre :) Plus att den surrade men det kanske bara va det exemplaret jag hade.

Kul dock om nån vet hur ghostingen är på pg7000? :)

Men generellt vilken är den bästa tv'n? Synpunkter? Vilken ska jag välja?

MVH Jonas

Redigerat av Gascoigne, 18 October 2008 - 13:21.

Postad 18 October 2008 - 17:47

Gascoigne
  • Gascoigne
  • Amatör

• 93 inlägg
  • 0
ingen som har något?
konstigt....ni brukar va snabba annars :(

Säg inte att alla har fastnat i vad hände med pg7000 tråden....

Postad 18 October 2008 - 18:14

Kludder
  • Kludder
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Jag hade rekomenderat Samsung framför LG.
Sålänge vi pratar deras LCD skärmar så att säga.

Personligen hade jag tittat lite på Sony's KDL52V45++ Serier.

Samsungens 700 serie har ju dock DLNA eller vad det nu heter ( för att streama musik bilder och till viss del film) Över ditt hemnätverk. Koppla till en hemnätverks HDD och biffen e klar. Lagra allt på den och sedan bara att hämta. Skaffar du senare mobil eller annan aparatur med DLNA så kan du lätt och smidigt streama Gilm om så önskat från din mobiltelefon till tv'n set läckert :)

DLNA = Digital Living Network Alliance.
Vilket ser ut att bli en protokoll standard som mer eller mindre all hem elektronik kommer att använda sig av.
Riktigt Läckert när du streamar bilder och musik i hela boendet från en Media central som inte behöver kossta mer en ca 2000kr med bra lagrings kapacitet :)

Vet inte om någon bryr sig men detta är iaf min personliga åsikt (Leker själv med min nya Sony KDL40W4720. Nackdelen e att den bara tar Bild och musik. ingen film där :()

I'm RTB

Postad 20 October 2008 - 13:03

Gascoigne
  • Gascoigne
  • Amatör

• 93 inlägg
  • 0
Låter intressant det där. Jag e dock ute efter en plasma :) Jag har fullständigt snöat in :)

Vet verkligen inte vilken jag ska välja. Visserligen ska man ju självklart gå efter bilden först och främst men jag tycker lg'n e så förbaskat snygg!! Den är dessutom mer användarvänlig med. Bildmässigt veti fan då jag inte sett dom bredvid varandra. Specifikationer är bara siffror så även fast samsungen vinner där betyder ju inte det att den vinner i verkligheten. Jag är oxå lite skeptiskt till den nya designen med det röda i kanterna fast man egentligen inte ser d så jättetydligt. Det kanske livar upp ett annars så färglöst rum.

Postad 20 October 2008 - 15:48

Unregistered1514
  • Unregistered1514
  • Veteran

• 1554 inlägg
  • 0
samsung skulle jag satsat på .

bättre kvalitet och mindre ghosting.

Postad 20 October 2008 - 16:17

henke007
  • henke007
  • Guru

• 5366 inlägg
  • 0
Utveckla gärna det där med bättre kvalitet och vet du om det är mkt ghosting på LG:s nya
enligt tester så är det försvinnande lite och som vanligt så försvinner ghosting av sig självt och syns bara i helsvart
bild!!

Postad 20 October 2008 - 18:46

Unregistered1514
  • Unregistered1514
  • Veteran

• 1554 inlägg
  • 0
henke . det är samma tv med bara 100 ansi kontrast mer . pg7000 är samma som pg6000 utan vissa funktioner.

enligt alla omdömen på pg6000 tråden som äger teven så är den galet kass på ghosting. 1 min text tv räcker dirr.

samsung är galet bättre och definitivt panasonic.

kvaliteten är baserad på omdömen. återigen skriver massa att deras pixlar har dött, färgen är as svår att få till bra färger på via spel konsoler o blu-ray osv.

lg är inte ikapp 2008 tyvärr. snarare 2005. men dem har gått ljusår förbi med deras nyare modell :) det är beundransvärt.

Postad 21 October 2008 - 12:56

Unregistered4aa8af5c
  • Unregistered4aa8af5c
  • Amatör

• 69 inlägg
  • 0
Skulle också vara intressant att höra åsikter om Samsungs 7-serieplasma jämfört med LG:s 7000. För mig är det inte klarlagt om Samsungs PS6-serie är fri från judder när man kollar bluray, 1080/24. Har de inte fått till det med 7-serien blir man lite smått förvånad.

Postad 23 October 2008 - 00:40

Gascoigne
  • Gascoigne
  • Amatör

• 93 inlägg
  • 0
Tykcer iofs att det hade varit konstigt om dom inte fixat det på 6 serien... det borde ju va fixat på både 6 och 7 serien....dom har iaf lyckats fixa till menyerna ;)

Postad 23 October 2008 - 08:10

Svärta
  • Svärta
  • Forumräv

• 848 inlägg
  • 0

Samsungens 700 serie har ju dock DLNA eller vad det nu heter ( för att streama musik bilder och till viss del film) Över ditt hemnätverk. Koppla till en hemnätverks HDD och biffen e klar. Lagra allt på den och sedan bara att hämta. Skaffar du senare mobil eller annan aparatur med DLNA så kan du lätt och smidigt streama Gilm om så önskat från din mobiltelefon till tv'n set läckert ;)

DLNA = Digital Living Network Alliance.
Vilket ser ut att bli en protokoll standard som mer eller mindre all hem elektronik kommer att använda sig av.
Riktigt Läckert när du streamar bilder och musik i hela boendet från en Media central som inte behöver kossta mer en ca 2000kr med bra lagrings kapacitet ;)

Är det där dina egna erfarenheter eller har du klippt ur någon reklambroschyr? Mina erfarenheter säger att DNLA inte känns helt färdigt än.

Vi har PS-50A6 på jobbet bredvid 50-PG6000 (än så länge). Om jag kommer ihåg kan jag testa den med BluRay och 24p i helgen. Spontant känns den lite mörk, med dåligt ljustryck i vita detaljer (särskilt bredvid lillebror PS-50A4).

Postad 23 October 2008 - 18:25

Kludder
  • Kludder
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
DLNA är lågnt ifrån färdigt ja. men standarden finns där som protokoll sedan vad du vill ha för codecs osv är en sak. men om man skall sitta brevid och titta på så blir aldrig något gort. Så när HD-Ready kom så skulle man inte handla vänta tills FullHD ligger bra i pris. Akta boxers nät det är lågnt ifrån färdigt skaffa inte det. akta HD erbjudande från tv leverantörerna de är inte färdig utvecklade heller. Allt utvecklas och kommer alltid att vara under utveckling. Den dagen folk resonerar så så stannar handeln, eller så kan man välja att köpa en produkt utan DLNA i detta fallet. Då kan man inte streama nått över huvud taget. Sket kul. DLNA är i mitt fall något jag upplevt som possetivt. Jag håller på me det själv så jag är ingen forum geek som bara gillar att faktiskt leka runt. jag har det mesta själv och det är både delvis innom mitt yrke och största intresse :) Docj inte alltid uppskattat ;)

Kolla på de möjligheter en PS3 har att streama i sitt standard OP, det är med hjälp av DLNA.

Så vad jag tycker: Nej DLNA är inte färdight men det finns och att idag köpa en produkt som inte har det är för mig en förlust samt att stå på utsidan av sandlådan och titta på medans andra är i den och leker :D

I'm RTB

Postad 25 October 2008 - 01:10

Gascoigne
  • Gascoigne
  • Amatör

• 93 inlägg
  • 0
Det måste ju finnas nån som har antingen samsung 6 eller 7 serien som kan berätta om det e judderfritt med bluray etc? Än så länge finns det inte en recenssion som säger nått om detta :( Jag är visserligen ingen superfantast tydligen eftersom jag inte hittade nått fel på 5 serien förutom total avsaknad på vettiga menyer och ett buzzande som inte var av denna värld ;)

Jag har sett 656'an i butik och lekt lite med fjärren och dom har fixat menyerna men resten vetti tusan. Sen har jag inte fått det konfirmerat att 7 serien e rödare i kanterna på ramen. Ska tydligen va det och det är i så fall ett stort minus ;)

Postad 25 October 2008 - 08:39

skogsturken
  • skogsturken
  • Användare

• 196 inlägg
  • 0
Samsungen är så förbannat ful och då TVn är en viktig designpryl också i vardagsrummet så spelar det ingen roll hur bra den är, den kommer alltid vara skitful gentemot LGn.

EDIT: Det här är inte min åsikt utan, I'AM THE LAW - Judge Dread

Redigerat av skogsturken, 25 October 2008 - 08:40.

Postad 25 October 2008 - 21:25

Unregistered4aa8af5c
  • Unregistered4aa8af5c
  • Amatör

• 69 inlägg
  • 0

Samsungen är så förbannat ful och då TVn är en viktig designpryl också i vardagsrummet så spelar det ingen roll hur bra den är, den kommer alltid vara skitful gentemot LGn.

EDIT: Det här är inte min åsikt utan, I'AM THE LAW - Judge Dread

Förbannat ful? Det låter ju som en nyanserad åsikt...

Postad 27 October 2008 - 22:24

Gascoigne
  • Gascoigne
  • Amatör

• 93 inlägg
  • 0
Nån som kan bekräfta eller dementera att 7serien e rödare i kanten än 6 serien?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.