Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Fel vara levererades, butiken kräver att man lägger ut för returfrakten

6 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 26 October 2008 - 20:55

Seron
  • Seron
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0
Jag beställde en mobiltelefon men nätbutiken levererande en annan model. Jag reklamerade omgående och ska skicka tillbaka den men butiken kräver att jag själv ska lägga ut för frakten som de lovar ersätta mig för efteråt. Har de rätt att göra det?

Självklart ska jag skicka tillbaka telefonen men jag är tveksam till att lägga ut för fel som jag inte kunnat påverka. Jag har blivit ganska bryskt bemött och eftersom butiken är relativt ny och liten är jag lite orolig för att jag kanske aldrig ser pengarna igen.

Vad tycker ni man ska göra? Har de rätt att ställa ett sådant krav?

Postad 26 October 2008 - 21:30

Chilihouse
  • Chilihouse
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0

Jag beställde en mobiltelefon men nätbutiken levererande en annan model. Jag reklamerade omgående och ska skicka tillbaka den men butiken kräver att jag själv ska lägga ut för frakten som de lovar ersätta mig för efteråt. Har de rätt att göra det?

Självklart ska jag skicka tillbaka telefonen men jag är tveksam till att lägga ut för fel som jag inte kunnat påverka. Jag har blivit ganska bryskt bemött och eftersom butiken är relativt ny och liten är jag lite orolig för att jag kanske aldrig ser pengarna igen.

Vad tycker ni man ska göra? Har de rätt att ställa ett sådant krav?

Det tycker jag nog att dom har. Se det såhär från deras sida. Du vill ha pengarna först för frakten. Dom betalar och du skickar inget utan tar pengarna rakt av. Inga stora summor men många bäckar små.
Då är det bättre att du lägger ut det och dom återbetalar dig sedan. Givetvis kan dom strunta i det när det väl är dags. Men det förlorar dom ju på i godwill. Deras handlande är antagligen ett sätt att försäkra sig om att allt skall gå rätt till.

Postad 26 October 2008 - 21:34

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5967 inlägg
  • 0
Ditt krav bör vara

De skickar en ny telefon OMG
Lägger med en fraktsedel
Du skickar tillbaka den du fått i samma låda

Maveric

Postad 26 October 2008 - 23:06

Chilihouse
  • Chilihouse
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0

Ditt krav bör vara

De skickar en ny telefon OMG
Lägger med en fraktsedel
Du skickar tillbaka den du fått i samma låda

Maveric

Jag som butiksägare hade nog aldrig gjort det. Jag förstår inte riktigt vad problemet är med att han betalar frakten till butiken? Dom har ju erbjudit sig att ersätta honom för det när dom fått telefonen. Det kan ju inte handla om så mycket pengar, eller?

Postad 26 October 2008 - 23:10

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5967 inlägg
  • 0
Principsak

Kunden har inte gjort fel

Han skall ha sin nya telefon omg de får vänta på returen

Ganska själklart för de flesta tror jag :)

Postad 26 October 2008 - 23:24

Unregistered47746e95
  • Unregistered47746e95
  • Beroende

• 1082 inlägg
  • 0

Principsak

Kunden har inte gjort fel

Han skall ha sin nya telefon omg de får vänta på returen

Ganska själklart för de flesta tror jag :)

Inte för butiksägare ^^

Postad 26 October 2008 - 23:27

Unregistered42611
  • Unregistered42611
  • Guru

• 4120 inlägg
  • 0
Poängen är väl att om butiken skickar hem en fraktsedel så är ju de inget man kan handla för... Förbetaldfrakt så att säga.

Jag handlade ett sofföverdrag som blev fel för ett tagsen, då skickade deras kundtjänst hem en fraktsedel på en PDF till mailen som man enkelt skrev ut och kunde tejpa på lådan.

//Loofy

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.