Blir det någon menningsfylld kostnad tror ni ? och när den är på då och dunkar på?
Postad 30 October 2008 - 18:36
Blir det någon menningsfylld kostnad tror ni ? och när den är på då och dunkar på?
Postad 30 October 2008 - 18:46
När den är på så beror det ju helt och hållet på vad steget får jobba. Det varierar ju beroende på frekvens och ljudstyrka så det kan ju pendla mellan några få watt och ibland pikar på kanske ett par hundra watt.
Mvh
AlexanderE
Postad 30 October 2008 - 18:54
Postad 30 October 2008 - 23:15
Frågan är alltså inte helt obefogad!
307KWh per år om det bara står på standby!!
Postad 31 October 2008 - 10:20
Har ett MDS sub-steg som jag mätte upp en gång (PH200) och det drar 35W i standby!!
Frågan är alltså inte helt obefogad!
307KWh per år om det bara står på standby!!
Haha, ser man på, fan va illa... !
Men det ska ju bara MDS att göra något så otroligt jäkla dumt också....
Postad 06 November 2008 - 14:28
I de flesta manualer står det vad produkten drar i stand by läge.
PS, summera alla era produkter ni har hemma och som står i stand by läge när de inte används så blir ni säkert...
/Heron
Postad 06 November 2008 - 14:37
Rädd för blixten ska sabba allting när jag inte e hemma!
Postad 06 November 2008 - 15:01
Klass d låter inte särskilt uppmuntrande, som det vore lägre än vad den presterar i verkligheten.Den drar säkert inte mycket, det är väl en klass D stärkare i den..
Postad 06 November 2008 - 16:53
Klass d låter inte särskilt uppmuntrande, som det vore lägre än vad den presterar i verkligheten.
D står väl för "Digital" och betyder att nätdelen är switchad, dvs elektronisk, det betyder ju inte att den presterar dåligt..
Det betyder i mina öron att den har små förlusteffekter vilket är positivt!
Postad 06 November 2008 - 22:07
Men vet inte riktigt vad själv faktiskt...
Klass D kan vara trevligt, men har ju baksidor i form av svårt att få till kvaliteten på ljudet, men till en subb så är det inte riktigt lika noga så...
Sedan har ju som sagt, självklart inte effekten som subben/apparaten drar i standby något med dessa prestanda att göra utan helt beroende på hur dom valt att konstruera start kretsarna, och därför som jag inte är förvånad över att just MDS gör något så hutlöst korkat...
Postad 06 November 2008 - 22:36
Tror nog att Audio Code 3 menade något annat
![]()
Men vet inte riktigt vad själv faktiskt...![]()
Klass D kan vara trevligt, men har ju baksidor i form av svårt att få till kvaliteten på ljudet, men till en subb så är det inte riktigt lika noga så...
Sedan har ju som sagt, självklart inte effekten som subben/apparaten drar i standby något med dessa prestanda att göra utan helt beroende på hur dom valt att konstruera start kretsarna, och därför som jag inte är förvånad över att just MDS gör något så hutlöst korkat...
Det finns en brytare på ovannämnda MDS-steg OFF-AUT-ON, men effektförbrukningen är oförändrad oavsett läge (sålänge den inte får någon signal) tror bara att skillnaden är en lysdiod som tänds/släcks..
Anledningen till att jag mätte up den var att jag märkte att flänsen var ljummen helatiden.. Konstruktören tog nog inte hänsyn till stanbyförbrukningen iaf!
Postad 08 November 2008 - 02:25
Som sagt så är detta ju helt galet, att inte göra ett steg som går att stänga av, inte ens i ett riktigt stand-by läge utan drar 50W helatiden!
Men men.... jag e ju som sagt inte förvånad
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
49 bilder
303 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?