Nu säljer ljudia en modell som man bara ska skruva fast i soffa, stol, fåtölj eller vart man vill ha den! Den kostar inte mer än 599:- Detta kan nog vara ett prisvärt alternativ till egentillverkade.
http://www.ljudia.co.....327 &cart_id=
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
|
Postad 12 November 2002 - 11:44
Ville bara tips alla er som inte vill eller kan bygga egna!
Nu säljer ljudia en modell som man bara ska skruva fast i soffa, stol, fåtölj eller vart man vill ha den! Den kostar inte mer än 599:- Detta kan nog vara ett prisvärt alternativ till egentillverkade. http://www.ljudia.co.....327 &cart_id= Postad 12 November 2002 - 12:00
Tack! Precis vad jag har letat efter. Var nära på att bäställa från England.
Postad 12 November 2002 - 12:54
den hamnar direkt på min vill ha lista. undrar vad ma nfår för pengarna, någon som hunnit pröva än?
Postad 12 November 2002 - 13:12
Kul grej! Funderar starkt på att köpa denna. Tips på att driva den? Har en Yamaha RX-V596, funkar det att koppla direkt på något sätt måntro? Om separat förstärkare förordas, hur kopplar man in den via recievern? vad behövs? (kan tänka mig att det räcker med något enkelt, begagnat gärna).
mvh! Postad 12 November 2002 - 13:12
Jag har 2 st sådana under min soffa, kopplade till högtalarutg. 2 Tycker att det funkar super bra... Hela soffan skakar till när det händer något med bastryck i. Skruvade fast bass-shejkarna i en spånskiva som jag sedan drog fast i soffan.
Shovven Postad 12 November 2002 - 16:32
hm ska man ta å beställa två å montera under sängen tro... nån soffa har ja ju inte råd me. så kan man koppla timer till stärkarn å radion å bli väckt me massa skak =)
Postad 12 November 2002 - 16:50
latsmurf: Du lär ju bergis bli poppis bland brudarna med ett par sådana i sängen -"OOOHHHH vad skönt det vibrerar....är det en såndära massagesäng eller" [
Postad 12 November 2002 - 17:33
Vore trevligt ifall nån kunnde jämföra dom med ett par hemgjorda butt-kickers...för ifall det inte är nån större skillnad så anser jag det vara helt obefogat att slänga ut 600 kr på nått som man själv kan göra lika bra, och nästan gratis (förutsatt att man redan har högtalar element att bygga med).
Postad 12 November 2002 - 20:12
jaaafan. hm bara sätta på en platta me mycket dubbla baskaggar så blir det bra =P
ooooh Postad 12 November 2002 - 20:24
hittade en sida i danmark som säljer men dom e ruskigt dyra, likadana som Cinemaxx har www.i-tx.dk/produkter
Postad 12 November 2002 - 21:29
jodå...om man lägger till .asp på slutet så....
www.i-tx.dk/produkter.asp och en direkt länk till shakern: http://www.i-tx.dk/p...ere&Submit=Find Postad 12 November 2002 - 22:56
Ang Buttkicker 2, jag läste en recension, och killen som testade matade den med nåt PA slutsteg som gav ut 2000 Watt i 4 Ohm och (vänta, ni har inte hört det värsta) han sa att stärkarn clippade ibland (!!!!!). Snacka om att den slukar kraft.
Postad 15 November 2002 - 21:02
Om ni vill spara drygt en hundring per styck, finns likadana hos Minic.
http://www.mamut.com/minic Sidan är ful som attan, men gå in på produktkatalog längst ner på sidan. Välj sedan specialelement till vänster, där finns bass rockern för 480:- Postad 15 November 2002 - 22:29
jo en recension skulle sitta fint. Håller på och gör en liten buttkicker på jobbet för att testa om det är nåt att ha.
har svarvat passbiten till talspolen, plexiglas fixar vi på måndag. sen är det bara hem och ställa in. Postad 27 November 2002 - 13:37
Jag har provat Buttkicker hos en kompis. Det är ju inget element, utan i själva verket en pistong som rör sig. Därav krafturtaget. Effekten är helt sanslös!
Jag har själv 2 st liknande Ljudias, vilket fungerar bra i min lilla soffa. Fast Buttkickers är en helt annan grej. Du blir verkligen omskakad! /Shaft Postad 27 November 2002 - 13:59
JAG VILL HAAAA =o)
hihi ursäkta Caps ... men jag bara uttryckte min känsla eller nått.. Postad 27 November 2002 - 15:58
shaft. har du prövat den där modellen som finns för 600 hos ljudia?
är den något att ha? värd pengarna? Postad 27 November 2002 - 16:38
Jag tror att det är någon på forumet som har de där Danska sakerna. Har för mig att han matade det typ 1000w. Killen jag tänker på har ett separat rum för bion.
Tyvärr hjälper det inte så mkt... Postad 28 November 2002 - 01:02
Men dom där på ljudia blir det inte skadat materialet som den "slår" mot?
För som jag fattade så skakar den ju inte utan trycker som en grej mot soffan eller liknande! Rätta mig om jag har fel! Postad 28 November 2002 - 08:34
Enligt Monacors sida så verkar man även behöva ett subfilter. Men det klart, man kan nog ta samma signal som går till subban och bara dra in den i något litet fult steg så räcker nog det.
Ni som har testat typ sån här, tror ni det räcker med 1 till en tresitssoffa, eller måste man typ ha 2 för att det ska ge bra effekt i hela soffan? Hmmm, sen har man ju två fåtöljer också........ ja vad fasen, jag själv sitter ju i soffan.... Postad 28 November 2002 - 10:54
På Smarthome så hade dom ett litet roligt kit i sin Halloween katalog. Det innehöll en CD skiva med åska och en liten låda som triggade ett stroboskop till åskan. Detta kit i kombination med ett par Buttkickers2 i soffan och gärna även i kompination med en rökmaskin borde kunna skrämma skiten ur de flesta gästerna ;-)
Postad 28 November 2002 - 11:00
Prylbögen: Hahaha, det låter ju faktiskt ganska coolt, men onödigt perhaps!? [
Postad 28 November 2002 - 11:18
Latsmurf, de 2 jaghar är ifrån www.aurasound.com och de är proffessional-modellen som är lite kralligare. Ljudias påminner VÄLDIGT mycket om Aurasounds standardmodell.
Jag betalade 2400 för mina två via ett danskt importföretag så om Ljudias är bara nästan lika bra som mina så är det ett väldigt bra köp! (läs prisvärt) Jag skall köpa ett par från Ljudia till min fåtölj för nu är det alltid bråk om vem som skall få sitta i soffan! /Shaft PS Jag tror däremot att ett rejält hembygge är mer omskakande, då hembyggeelemnten ofta är mycket kraftigare. Just Buttkickers från USA är nog i särklass dock. Postad 28 November 2002 - 13:44
Funkar det med en lågnivåkabel (y-kabel från subban), kör med en onkyo 595?
Postad 28 November 2002 - 16:50
quote:Originally posted by hemulen
Funkar det med en lågnivåkabel (y-kabel från subban), kör med en onkyo 595? Gör det säkert. Postad 28 November 2002 - 16:51
har inte tid/ork att bygga själv nu. men vill inte slänga 600 i sjön heller, å köper jag så köper jag väl antagligen två å såbehöver man ju något att driva dom med också... suck... de blir ju inte så billigt. synd att det inte finns nån butik i sthlm som säljer så att man kanske kunde ta hem å testa innan man köper.
Postad 28 November 2002 - 17:50
hemulen: Du måste stoppa in en stärkare mellan. Du kan inte driva shakern direkt med lågnivåutgången. Däremot så tror jag inte att den drar så mycket ström att du inte kan använda en lågnivåkabel från ett substeg, men jag vet inte varför du skulle vilja göra så. Det är möjligt att jag totalt missförstått frågan.
/rikard Postad 28 November 2002 - 21:51
Någon som kan berätta hur jag kopplar in 2 bass shakers på bästa sätt.
Tacksam för svar...kanske inte så dumt med lite skak därbak[ Postad 29 November 2002 - 00:20
Hej
jag undrar om någon vet om jag skulle kunna använda min subbas för att driva shakern. Det är en canton AS30 och den har högtalarutgång. [:0] Postad 05 December 2002 - 22:00
Dane, sannolikt är högtalarutgången på din subbas en högpass-filtrerad utgång till ett par satelliter. Den är troligtvis bara igång om du kör högnivåutgång från stärkaren til subwoofern. Dessutom lär den inte spela något under ca 80hz. Detta om inte Canton har någon special-lösning, men jag har för mig att den inte har det.
Du måste i så fall lägga shakern parallellt med subben och låta den drivas av en eget förstärkare med volymkontrol. /Shaft Postad 05 December 2002 - 22:22
Har ägt en Bass Shaker från ljudia en gång i tiden. Fabrikat Monacor (har för mig om det) Ja lämnade tebax den dagen efter ja köpt den iaf... =)
Postad 05 December 2002 - 22:27
jag har ett 300W subb steg som jag hade tänkt att jag skulle bygga en låda till så jag kan använda det till ett par ljudia TT men de är ju på max 50W hur lätt är det att elda upp dom!!!
man vill ju inte bränna dom på första filmen!!! Postad 05 December 2002 - 22:43
De funkar nog som vanliga baselement... Så länge det inte raspar å skorrar om dem, så håller de nog *ler*
Postad 05 December 2002 - 23:48
Ja, det e ju sant, men även om en vanlig bas spelar 20Hz, å slår igenom, så låter det ju illa. En BassShaker slår ju igenom på nästan samma sätt som en vanlig bas =)
Postad 06 December 2002 - 00:39
Tror ni materialet som den "slår" mot blir skadat? T.e.x. materialet under soffan.
Postad 06 December 2002 - 01:08
http://www.aurasound...installdia.html
Tänkte denna länken kunde vara till hjälp vid installation. [^] Postad 06 December 2002 - 09:56
Om man bygger en egen leksak, så kanske det kan bli märken, men den från ljudia är helt innbyggd. +att det sitter en mjuk filt på den sidan man monterar mot soffan/stolen =) Men, skickar man på 2000 watt så blir det nog märken ändå *ironi*
1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |