Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Kan man köpa projektor på öppet köp?

9 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 16 November 2008 - 22:36

Unregistered41753
  • Unregistered41753
  • Forumräv

• 578 inlägg
  • 0
Kan man köpa en 720p-projektor och sätta upp där hemma för att se om man är nöjd med bilden, för att sen eventuellt lämna tillbaka den och köpa en Full-HD?

Edit: läste på Hifi-klubben:
"Öppet köp
När du handlar i vår webbutik har du returrätt i 14 dagar från mottagandet av varan. För att få returnera varan kräver vi att den ska vara i ursprungsskick och att den returneras i originalemballage tillsammans med kvitto, alla bruksanvisningar samt alla tillbehörsdelar. Uppfylls inte detta, godkänns ej returen. Du har det fulla ansvaret för returfrakten.
Vi tar ej emot försändelser mot postförskott/efterkrav."

Det tyder ju på att det skulle vara möjligt...

Redigerat av Unregistered41753, 16 November 2008 - 22:37.

Postad 17 November 2008 - 00:18

Unregistered76725b1e
  • Unregistered76725b1e
  • Lärjunge

• 472 inlägg
  • 0
Tror att det kan bli lite knivigt just med "ursprungsskick" då du använder lampan och "räknaren" börjar rulla. Sen tycker jag att det är rätt lamt av dig att försöka göra en sådan grej med tanken från början att kanske lämna tillbaka den. Det finns inget värre än när man köper något nytt, och speciellt för så mycket pengar, och så har någon annan redan packat upp grejen i fråga och använt den.

Jag tycker du ska bege dig till någon affär som har projektorer uppställda och som man kan titta på.

Postad 17 November 2008 - 00:32

Unregistered798c58da
  • Unregistered798c58da
  • Användare

• 192 inlägg
  • 0
Fråga i affären om du får låna hem demoexet mot pant och testa hemma. Det är inte omöjligt att de går med på det.

Postad 17 November 2008 - 00:53

passan1
  • passan1
  • Beroende

• 1019 inlägg
  • 0
Åk till hemmabiocenter så demar dom skillnaderna till dig på 10 minuter.
Varför måste du ha hem den eller dom innan du bestämmer dig.
ställ krav vid demot, ta med din egen spelare, filmer, ja you name it o kolla med dom ifall dom kan tillmötesgå dina önskningar om demot

Postad 17 November 2008 - 13:11

Unregistered41753
  • Unregistered41753
  • Forumräv

• 578 inlägg
  • 0

Tror att det kan bli lite knivigt just med "ursprungsskick" då du använder lampan och "räknaren" börjar rulla. Sen tycker jag att det är rätt lamt av dig att försöka göra en sådan grej med tanken från början att kanske lämna tillbaka den. Det finns inget värre än när man köper något nytt, och speciellt för så mycket pengar, och så har någon annan redan packat upp grejen i fråga och använt den.

Jag tycker du ska bege dig till någon affär som har projektorer uppställda och som man kan titta på.

Naturligtvis ska jag kolla på dem i butik... Ska ner på The Rock i Lund till helgen. Men jag anser det inte vara helt orimligt att man ska få prova en produkt man köper under de faktiska förhållandena. Det är väl det som är meningen med "öppet köp". Vet att man inte allt för sällan kan få med sig högtalare hem för att prova om det stämmer i just ditt hem.
Jag tror inte förhållandena i Hifi-klubbens upplysta lokal gjorde projektorn rättvisa. Och gjorde den mot förmodan det, duger den inte till mig. Men jag tror på den och vill se den i min nattsvarta källare, med rätt färg på väggarna osv...

Fråga i affären om du får låna hem demoexet mot pant och testa hemma. Det är inte omöjligt att de går med på det.

Detta låter som en vettig idé. Ska höra med dem

Åk till hemmabiocenter så demar dom skillnaderna till dig på 10 minuter.
Varför måste du ha hem den eller dom innan du bestämmer dig.
ställ krav vid demot, ta med din egen spelare, filmer, ja you name it o kolla med dom ifall dom kan tillmötesgå dina önskningar om demot

Jag vill se den i min källare med förhållandena som råder där. För att få ett korrekt intryck.

Postad 17 November 2008 - 15:57

Geson
  • Geson
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0
Jag köpte min förra projje hos giganten på öppet köp, o tur va det eftersom den lät som en stenkross och fick åka tillbaka. Men inga problem där inte! killen kollade knappt i kartongen utan fastslog snabbt att 'den ser ju ny ut' eee jo den e ju typ det och det är ju ett krav vid retur?!. Men som sagt det går att köpa projje på öppet köp, kolla bara köpvillkoren först.

Postad 17 November 2008 - 16:49

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

• 12561 inlägg
  • 0
ElGiganten 10 dagar öppet köp vid överenskommelse.

Postad 17 November 2008 - 18:46

Geson
  • Geson
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0

ElGiganten 10 dagar öppet köp vid överenskommelse.

Ok, jag lämnade inte tillbaka förens dag 26 av vad dom sa 30 :-) Kanske förekommer lokala variationer.

Redigerat av Geson, 17 November 2008 - 18:47.

Postad 18 November 2008 - 11:19

Unregistered99eecd52
  • Unregistered99eecd52
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Så länge du köper projektorn i en elgiganten butik så har du alltid 30 dagars öppet köp. Du behöver ej heller lämna tillbaka emballaget utan bara samtliga tillbehör som medföljde projektorn. Du kan även handla i en lokal elgiganten butik till internetpris om du utnyttjar deras tjänst som heter collect@store.

Postad 18 November 2008 - 22:54

Unregistered798c58da
  • Unregistered798c58da
  • Användare

• 192 inlägg
  • 0
Jag undrar just vad "öppetköpbutikerna" gör med alla returnerade varor. Packar om och säljer som nya?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.