Postad 17 December 2008 - 12:24
Postad 17 December 2008 - 12:49
Jag är ute efter en ny trådlös router och tänkte uppgradera till en 802.11n variant.
Tänkte att jag provar med mobila sidan när jag såg den här länken. Jag har en Sony Ericsson W760i och använde den defaulta webbläsaren i den.
Första känslan är att första sidan är ganska oklar.. det är bara sökrutan där uppe. Den får gärna förtydligas lite med vad man t ex ska söka på. Jag satt en stund och väntade på att den skulle ladda klart innan jag insåg att det inte var mer. Sökrutan högst upp och i övrigt tomt ser lite konstigt ut layout-mässigt...
Saknade även möjligheten att bläddra bland kategorierna.
Började med att söka på trådlös router. Ingen träff... Nehe. Bara "router" då.
Genast massa träffar. En lista med routrar dyker upp. Namn på router, ett pris som jag antar (?) är lägsta priset på prisjakt (otydligt) och vilken kategori produkten tillhör. (Routrar)
Det enda man kan klicka på är modellnamnet, då man kommer till en ny sida med bild och länk till produktinfo samt lista på pris hos olika butiker. Så långt allt väl.
Men återigen, på träfflistan:
- Saknar möjligheten att klicka på kategori för att sedan göra ett mer förfinat sökurval.
- Hur sorteras träfflistan? Inte i boktsavsordning på modellnamn, och inte med billigast produkt först. En möjlighet att sortera efter olika kriterier vore trevligt...
Om man sen tänker att det ska användas mobilt, så kommer jag återigen tillbaka till möjligheten att filtrera i kategori. Särskilt intressant för mobila tjänsten bör ju rimligen vara att man kan göra ett urval på produkter som 1) finns i en fysisk butik och 2) finns i lager.
När man sen hittar en produkt man vill köpa vore det ju bra om man kunde få upp kontaktinfo till butiken, men när man klickar på länken till återförsäljaren kommer man till dess ordinarie hemsida där man kan beställa produkten. Jag anser att det vore mer lämpligt att ha ett alternativ där man kan få upp adress, telefonnummer (klickbart i telefonen för att kunna ringa direkt) till butiken och även en möjlighet att klicka på en länk för att få en karta på vart det ligger. Både Eniro och hitta.se har utmärkta mobila kartor det borde gå att koppla till.
Så.. det var lite feedback. Jag tror för övrigt det kan bli grymt när det blivit lite utbyggt, men i dagsläget är det mest en kul grej om man vill kunna kolla upp ungefärligt pris på en specifik pryl eller kanske några egenskaper. Som tjänsten funkar nu skulle jag nog mest använda den om jag var i en affär och kollade på något och ville ta reda på hur pass "bra" priset var.
Snabb sida dock.
Postad 17 December 2008 - 13:38
Postad 17 December 2008 - 14:01
Ser mycket bra ut på Nokia E71!
Redigerat av MagnumOne, 17 December 2008 - 14:02.
Postad 17 December 2008 - 14:38
I övrigt sammanfattade "Renegade" det hela riktigt bra!
Postad 17 December 2008 - 21:57
Edit: Märkte en liten grej nu, vet ej om det är min iphone eller något annat, men den lägger inte till någon sida till "bokmärken".
Redigerat av Unregistered35428, 17 December 2008 - 21:59.
Postad 17 December 2008 - 22:46
Sökfältet är tre gånger så brett som webbläsaren så man får skrolla långt i sidled för att klicka på "Sök". I övrigt ser det kanon ut.
Jag skulle nog personligen valt att skicka ut sidan som en WAP2-sida med XHTML MP (application/vnd.wap.xhtml+xml) och WCSS vilket borde göra renderingen något mer lika på olika plattformar.
Postad 28 December 2008 - 12:50
Annars är den snabb och lätt
Postad 01 January 2009 - 15:54
Tänkte senast igår på varför ni inte hade någon mobil sida när ni ändå ligger så långt fram tekniskt med er ordinarie websida. And here we are!
Ser mycket bra ut på Nokia E71!
Kan instämma till 100%.
//Millo
Postad 07 January 2009 - 14:57
Ser fram emot förenklad shopping. Nästan så jag tycker synd om de fysiska butikerna; "Aaah, men jag ser här att jag kan få den tvåhundra kronor billigare på nätet..." =)
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
138 bilder
369 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?