Kommer det bli problem att få ner bilden så långt till duken?
Projektorn är en Hitachi PJ-TX300
Tacksam för era tips!
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
|
Postad 21 December 2008 - 19:07
Jag har 260cm i takhöjd. Tänkte sätta projektorn på en liten hylla nästan precis i taket,eftersom under så sitter det fönster.
Kommer det bli problem att få ner bilden så långt till duken? Projektorn är en Hitachi PJ-TX300 Tacksam för era tips! Postad 21 December 2008 - 20:48
Nej, med den projektorn bör det inte vara några problem eftersom den har lens shift...
"Projektorn har precis som tidigare modeller en optisk linsförflyttning, både horisontellt och vertikalt, vilket gör det möjligt att flytta den åt sidan, uppåt eller nedåt med bibehållen perfekt bild. Hitachi PJ-TX300 kan dessutom placeras i till exempel en bokhylla eftersom fläktens utblås sitter i framkanten av projektorn. Tack vare användarvänliga funktioner är Hitachi PJ-TX300 enkel att både installera och använda." http://www.webhallen...od.php?id=65003 Postad 21 December 2008 - 21:22
Det låter bra detta!
Men hur är det egentligen med storleken? Som det är nu så kan jag inte gå längre bak än 3 meter med projektorn i full in zoom. Annars blir bilden för stor till min 66" duk. Måste jag skaffa större duk kanske? Postad 24 December 2008 - 12:16
Det här (höjdplaceringen) beror ju till stor del på *hur mycket* lens shift den har. Försökte hitta uppgift på detta men vet inte riktigt hur jag ska tolka svaret: "Ver.5:-1~1:-5", eftersom jag är van att se i procent. (Om specen innebär 500% så ja, då kan du sätta den halvvägs upp i eiffeltornet :-)
De nyaste projjarna har dock runt 100% vertikal lens shift. Med 50% lens shift får du ovankanten av bilden i höjd med projektorns lins. Med 100% får du en halv bildhöjds tomrum mellan linshöjd och bildens ovankant. Redigerat av dnlar, 24 December 2008 - 12:23. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |